על התכנית | האקדמית גורדון - המכללה לחינוך

 

בעולם שבו הטכנולוגיה נמצאת ממש בכף היד, יש חשיבות יתרה לנגישות אל מידע, לתקשורת, ליכולת התיעוד וההפצה וללמידה הניידת. מחקרים מצביעים כי ללמידה בה התלמיד פעיל, יוזם ושותף יש משמעות רבה יותר לטווח המיידי והרחוק.


מטרת ההוראה היא לפתח את כושר החשיבה, היצירה והלימוד העצמי, וכן לעודד צמיחה אישית ומעורבות חברתית אצל הלומד. למידה משמעותית היא זו בה התלמיד מעורר שאלות, הוא מאתר מקורות מידע, הוא מעבד מידע ויוצר ידע חדש, הרלוונטי לעולמו האישי ולחיים בעידן הטכנולוגי, במאה ה- 21.


המצאת ה iPad וטכנולוגיות למידה ניידות דומות אפשרו להכניס אל לבה של העשייה החינוכית את הטכנולוגיה – כחלק אינטגרטיבי של השיעור עצמו. המגמה לצייד תלמידים בטאבלטים לצרכי למידה צוברת תנופה עולמית. בתי ספר ומסגרות חינוך ברחבי הארץ מצטיידות במכשירי קצה, ומעוניינות להעסיק מורים שיודעים ללמד בעזרת אמצעי קצה מגוונים (כגון iPad), והיודעים ליצור חוויית למידה משמעותית אצל תלמידיהם.  אין ספק כי סטודנט שילמד לשלב את תחום הדעת עם מיומנויות המאה ה-21, ובפרט יהיה מסוגל לשלב שימוש בiPad בהוראתו יהיה מורה בעל ערך רב לבתי הספר החפצים בקידמה.


אנחנו באקדמית גורדון מאמינים שתפקיד הטכנולוגיה הוא להעצים את הלמידה ואת ההוראה בהווה ובעתיד. תפקיד הטכנולוגיה הוא לא להחליף את המורה או להקל על חייו של התלמיד. היכולת של הטכנולוגיה לחסוך פעולות מונוטוניות, או לבנות שיתופי פעולה וקהילות למידה, צריכה להיות מנוצלת לשיפור תהליך הלמידה, ולהפוך אותו מעניין יותר ופרודוקטיבי יותר לניהול תחום הדעת וההוראה שלו.

 

 

 

צור קשר
  • captcha
  • 5033*