חינוך משלב תואר שני | האקדמית גורדון - המכללה לחינוך

החוג לחינוך משלב

ראש החוג: ד"ר אסתר פירסטטר estyf@gordon.ac.il

 

נתיבים לבחירה:

  • נתיב ניתוח התנהגות
  • טיפוח לומד עצמאי

 

תמורות חברתיות, פילוסופיות וערכיות קידמו את רעיון שילובם והכלתם של תלמידים ממגוון שונויות ובכללם תלמידים מקבוצות אתניות שונות, בעלי צרכים מיוחדים וממגזרים שונים. שילובם של תלמידים אלה יוצר מציאות חינוכית המקשה על מחנכים לתפקד בכיתותיהם ללא הכשרה מתאימה. לאור הקשיים הללו עולה צורך להכשרת מורים מומחים לשילוב, מתוך אמונה שעל כל מורה החובה ללמד כל אחד וכל יחיד.

 

 

 מטרות התוכנית

  1. פיתוח תפיסת עולם ערכית ביחס לחינוך משלב (Inclusive Education), ולהכלת תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות רגילות
  2. הקניית ידע מקיף, המבוסס על מחקר עדכני, להכרת אוכלוסיות שונות, מאפייניהן וצורכיהן
  3. הגברת המודעות לקידום רווחתם (Well-being) של ילדים בעלי רקע תרבותי שונה וצרכים שונים
  4. הקניית יכולת פיתוח תכניות התערבות ייחודיות, הנותנות מענה לקשיי ההוראה ולקשיים החינוכיים העומדים בפני המורה בכיתה המשלבת

 

 

 עקרונות מנחים של התכנית

התכנית מושתתת על שלוש חטיבות לימודים: תפיסות וגישות בחינוך המשלב, סוגיות בתכנון לימודים בחינוך המשלב ודרכי התערבות עם אוכלוסיות משולבות.
תהליכי הלמידה בתכנית מתבססים על מגוון דרכי הוראה: הרצאות, תרגילים, דיונים, למידה עצמית, התנסויות בסדנאות ופיתוח תכניות התערבות במסגרות עם אוכלוסיות משולבות.

 

 

בנוסף, התואר השני בחינוך משלב מאפשר להתקבל לקורס רכז השתלבות ואוכלוסיות מיוחדות (עפ"י חוזר מנכ"ל- מאי 2017). בהליך מקוצר ולהשתלב בבתי הספר בתפקיד רכז ההשתלבות. התפקיד מתמקד בהובלת תהליכים ארגוניים ופסיכו-פדגוגיים לקידום יכולת ההכלה של המורים והגברת תחושת המסוגלות שלהם, והוא מתייחס לכלל תלמידי בית הספר, לרבות תלמידי החינוך המיוחד.

 

 

השאירו פרטים כאן >> ונחזור אליכם

או חייגו 5033*

 

חדש!

נתיב ניתוח התנהגות יישומי

הנתיב מאפשר שילוב של לימודי תעודה והסמכה כמנתחי התנהגות (מוכר ע"י משרד החינוך) במקביל ללימודי התואר השני. המסלול דורש בצוע שעות נוספות דרך היחידה לפיתוח מקצועי באקדמית גורדון ותוספת התנסות ולימודים בשנה שלישית (לאחר קבלת התואר), בתוספת תשלום (תוך קבלת הנחה משמעותית מעלות הקורס כשהוא נלמד בנפרד). הנתיב פםתוח בפני כל העומדים בתנאי הקבלה לחוג בחינוך משלב.

 

המסיימים בהצלחה את המסלול זכאים ל:

א. תעודכת מוסמך בחינוך משלב.
ב. תעודת מנתח התנהגות מוכרת ע"י משרד החינוך, מטעם היחידה לפיתוח מקצועי באקדמית גורדון.

 

לפרטים לחצו כאן

 

 

חדש!

נתיב פיתוח לומד עצמאי

 

במסגרת הלימודים לתואר שני בחוג לחינוך משלב יפתח נתיב לפיתוח מנטורים ללמידה עצמאית. לימודים במסגרת זו יקנו ללומד תואר שני ותעודת מנטור (מנחה) לפיתוח לומד עצמאי - התעודה היא במסגרת היחידה ללימודי המשך באקדמית גורדון.

מנטורינג ללמידה עצמאית הוא מקצוע חדש המאפשר עבודה במסגרות חינוך מגוונות וגם במסגרות פרטיות.
המקצוע מותאם לשינויים שמשרד החינוך עושה היום, כגון: למידה בינתחומית, עבודות סמינריוניות, עבודה שיתופית, יוזמות ופרויקטים. חידושים אלה מחייבים רכישה של מיומנויות לומד עצמאי- "ללמוד איך ללמוד".

מוסמכי המסלול יוכלו ליטול תפקידי מפתח בהנחיית מורים כיצד ללמד תוך טיפוח הלמידה העצמית, יתמכו בתלמידים ואפילו יוכלו לפתוח עסק ייעוץ ותמיכה עצמאי בתחום התמחותם.

מדובר בתוכנית של שנתיים:
בשנת הלימודים הראשונה בלימודי התואר השני יכלל קורס שנתי בתוך מסגרת הלימודים הרגילה אשר יעניק קרדיט ללומידם לקראת קבלת תעודת המקצוע.
בשנת הלימודים השנייה ללימודי התואר בנוסף ללימודים האקדמיים יתנסו המשתתפים בתכנון תכניות לעידוד למידה עצמאית ופרקטיקום במסגרת היחידה ללימודי המשך. הפעילות הנוספת תתקיים בין השעות 16.00-18.30.
עלות שנה זו תוספת של 2500 שח מעבר לשכר הלימוד לתואר השני.
התעודה הינה מטעם האקדמית גורדון
ההשקעה מוחזרת בצורה מהירה באמצעות העיסוק בתחום.
ניתן ליישום ליחידים, בקבוצות ומסגרות חינוך מגוונות.