ראש החוג: ד"ר אסתר פירסטטר estyf@gordon.ac.il

תמורות חברתיות, פילוסופיות וערכיות קידמו את רעיון שילובם והכלתם של תלמידים ממגוון שונויות ובכללם תלמידים מקבוצות אתניות שונות, בעלי צרכים מיוחדים וממגזרים שונים. שילובם של תלמידים אלה יוצר מציאות חינוכית המקשה על מחנכים לתפקד בכיתותיהם ללא הכשרה מתאימה. לאור הקשיים הללו עולה צורך להכשרת מורים מומחים לשילוב, מתוך אמונה שעל כל מורה החובה ללמד כל אחד וכל יחיד.

ניתן  אישור המועצה להשכלה גבוהה לפתיחת התכנית והענקת התואר.

 מטרות התכנית

1. פיתוח תפיסת עולם ערכית ביחס לחינוך משלב (Inclusive Education), ולהכלת תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות רגילות
2. הקניית ידע מקיף, המבוסס על מחקר עדכני, להכרת אוכלוסיות שונות, מאפייניהן וצורכיהן
3. הגברת המודעות לקידום רווחתם (Well-being) של ילדים בעלי רקע תרבותי שונה וצרכים שונים
4. הקניית יכולת פיתוח תכניות התערבות ייחודיות, הנותנות מענה לקשיי ההוראה ולקשיים החינוכיים העומדים בפני המורה בכיתה המשלבת

 עקרונות מנחים של התכנית

התכנית מושתתת על שלוש חטיבות לימודים: תפיסות וגישות בחינוך המשלב, סוגיות בתכנון לימודים בחינוך המשלב ודרכי התערבות עם אוכלוסיות משולבות.
תהליכי הלמידה בתכנית מתבססים על מגוון דרכי הוראה: הרצאות, תרגילים, דיונים, למידה עצמית, התנסויות בסדנאות ופיתוח תכניות התערבות במסגרות עם אוכלוסיות משולבות.

חדש! התואר השני בחינוך משלב מאפשר להתקבל לקורס רכז השתלבות ואוכלוסיות מיוחדות (עפ"י חוזר מנכ"ל- מאי 2017). בהליך מקוצר ולהשתלב בבתי הספר בתפקיד רכז ההשתלבות. התפקיד מתמקד בהובלת תהליכים ארגוניים ופסיכו-פדגוגיים לקידום יכולת ההכלה של המורים והגברת תחושת המסוגלות שלהם, והוא מתייחס לכלל תלמידי בית הספר, לרבות תלמידי החינוך המיוחד.

 

צור קשר
  • captcha
  • 5033*