תואר שני בחינוך M.Ed
.M.Ed בחדשנות וטכנולוגיות בחינוך
.M.Ed בניהול וארגון מערכות חינוך
.M.Ed בחינוך משלב
.M.Ed בהדרכה, הנחייה ולמידה
.M.Ed בהוראת המתמטיקה
.M.Teach תואר שני ותעודת הוראה
M.Ed. - Management and Organization of Education Systems
נהלים, תנאי קבלה ותהליך ההרשמה
צרו קשר: סגל התואר השני
עידן חדש בתואר השני

תואר שני בחינוך משלב

תוכנית חד שנתית, 3 סמסטרים כולל קיץ או תוכנית ב-4 סמסטרים

ניתן להוסיף / לשלב נתיבים:

  • ניתוח התנהגות יישומי (נמשכת מעבר ל-3 הסמסטרים של התואר)
  • הוראת מחוננים ומצטיינים

תמורות חברתיות, פילוסופיות וערכיות קידמו את רעיון שילובם והכלתם של תלמידים ממגוון שונויות ובכללם תלמידים מקבוצות אתניות שונות, בעלי צרכים מיוחדים וממגזרים שונים. שילובם של תלמידים אלה יוצר מציאות חינוכית המקשה על מחנכים לתפקד בכיתותיהם ללא הכשרה מתאימה. לאור הקשיים הללו עולה צורך להכשרת מורים מומחים לשילוב, מתוך אמונה שעל כל מורה החובה ללמד כל אחד וכל יחיד.


החזון שלנו הוא לפתח מחנכים.ות המאמינים בשונות בין תלמידיהם  ורואים בה  ערך, ותומכים בצרכיהם הלימודיים במידה המירבית. הם בעלי ערכים ליברליים-הומניסטים, ידע, הבנה ומיומנויות שיוכל להעמיד את התלמיד וצרכיו הייחודיים במוקד העשייה החינוכית ולהיענות לצרכיו. מחנך כזה צריך לגלות שיקול דעת בתכנון ההוראה וביישומה ולהתאימה לכיתה שלומדים בה תלמידים מרקע תרבותי מגוון: (יהודים וערבים, עולים וותיקים, חילונים ודתיים) ועם צרכים מגוונים.

כן עליהם להיות מודעים לצורך בקידום רווחתם הנפשית(being-well)  של ילדים הנבדלים זה מזה ברקע התרבותי ובצרכיהם השונים.

 

למי התוכנית מיועדת?

התוכנית מתאימה לגננות בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד; למורים בכל רמות הלימודים ( יסודי, חטיבות בינים  ותיכון)  בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד; ולבעלי תואר ראשון בחינוך והוראה או תארים משיקים אשר מעוניינים בקידום השילוב וההכלה ובהצלחתם.

התוכנית פתוחה לבעלי רישיון למקצועות הבריאות (פרא-רפואיים): מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת ומטפלים ביצירה והבעה. שסיימו את תוכנית ההתאמה להוראה במערכת החינוך למטפלים במקצועות הבריאות ורשאים לעסוק במקצועות הבריאות (פרא-רפואיים) במערכת החינוך בישראל

אפשר להשתלב בעבודה כרכזי וכרכזות השתלבות ואוכלוסיות מיוחדות בבתי הספר (לשם כך נדרשות עוד 90 שעות השתלמות במרכזי פסג"ה).



מטרות התכנית

1. פיתוח תפיסת עולם ערכית ביחס לחינוך משלב (Inclusive Education), ולהכלת תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות רגילות
2. הקניית ידע מקיף, המבוסס על מחקר עדכני, להכרת אוכלוסיות שונות, מאפייניהן וצורכיהן
3. הגברת המודעות לקידום רווחתם (Well-being) של ילדים בעלי רקע תרבותי שונה וצרכים שונים
4. הקניית יכולת פיתוח תכניות התערבות ייחודיות, הנותנות מענה לקשיי ההוראה ולקשיים החינוכיים העומדים בפני המורה בכיתה המשלבת




עקרונות מנחים של התכנית

התכנית מושתתת על שלוש חטיבות לימודים: תפיסות וגישות בחינוך המשלב, סוגיות בתכנון לימודים בחינוך המשלב ודרכי התערבות עם אוכלוסיות משולבות.
תהליכי הלמידה בתכנית מתבססים על מגוון דרכי הוראה: הרצאות, תרגילים, דיונים, למידה עצמית, התנסויות בסדנאות ופיתוח תכניות התערבות במסגרות עם אוכלוסיות משולבות.

בנוסף, התואר השני בחינוך משלב מאפשר להתקבל לקורס רכז השתלבות ואוכלוסיות מיוחדות (עפ"י חוזר מנכ"ל- מאי 2017). בהליך מקוצר ולהשתלב בבתי הספר בתפקיד רכז ההשתלבות. התפקיד מתמקד בהובלת תהליכים ארגוניים ופסיכו-פדגוגיים לקידום יכולת ההכלה של המורים והגברת תחושת המסוגלות שלהם, והוא מתייחס לכלל תלמידי בית הספר, לרבות תלמידי החינוך המיוחד.

נתיבי לימוד אופציונאליים (תעודה נוספת לתואר):

  • קורסים נבחרים

    קונפליקט בין-תרבותי והשפעתו על מערכת החינוך: הקורס נועד לקדם הבנה ורגישות תרבותית לקונפליקט התרבותי והאתני במערכת החינוך ובהוראה.

     

    שיתוף הורים בתהליכי שילוב: הקורס יעסוק בתהליכי התמודדות והסתגלות במשפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים, כמו גם בפיתוח תקשורת יעילה בין מורים לבין הורים לילדים עם צרכים מיוחדים.

     

    תקשורת ושיתוף פעולה בצוות רב-מקצועי: שילוב מצריך שיתוף פעולה בין החברים בצוות רב-מקצועי. הקורס הסדנאי יסייע בפיתוח כלים ליצירת תקשורת חיובית בצוות ולתקשורת עם ילדים, הורים, מורים ואנשי צוות נוספים (סייעות, מטפלים).

     

    תלמידים עם הפרעות התנהגותיות רגשיות: הקורס יעסוק באפיון תלמידים עם הפרעות התנהגותיות ורגשיות, בגורמי הסיכון להדרה (exclusion) ולנשירה, בהבנת גורמי הקושי של המורים ובדרכי ההתמודדות עם קשיים אלו.

     

    ניווט כיתה וגן: הקורס יעניק לסטודנטים כלים להכיר ילדים עם קשיי הסתגלות. כמו כן הוא יַ קנה להם מִגוון של כלים טיפוליים, נוהליים וניהוליים להתערבות וליישום שינוי בהתנהגותו של תלמיד שהתנהגותו (בכיתה או בגן) בעייתית.

     

    ביבליותרפיה ככלי להתמודדות עם שונּות: הגישה הביבליותרפית רותמת את הטקסט הספרותי להעלאת נושאים מורכבים וטעונים. היא מאפשרת שיח באמצעות . דיון בטקסטים העוסקים בבעיות רגשיות, התנהגותיות וזהותיות: התקבלות חברתית, תחילת הלימודים בגן ובבית הספר, מעבר דירה, הולדת אח חדש, שינוי של מודל משפחתי קיים או השתייכות למשפחה "אחרת", עמידה בציפיות המבוגרים, התמודדות עם נוכחותו של ה"אחר" או עם היותך "אחר", התמודדות עם אלימות וכן הלאה.

    תלמידים עם לקויות למידה - הכרת  מאפייני ילדים עם לקויי למידה ספציפיים  ו/או הפרעות קשב , מודעות לקשיים הנלווים ,  וביטוים בכיתה הרגילה והצגת חומר מחקרי מתקדם בנושא.

    נוסף על הקורסים הייחודיים לחוג לחינוך משלב יילמדו בתוכנית קורסים בשיטות מחקר(מתודולוגיה) המשותפים לכל החוגים לתואר שני.

  • נתיב ניתוח התנהגות יישומי ABA

    הנתיב מאפשר שילוב של לימודי תעודה והסמכה כמנתחי התנהגות (תחת חדשה בהכרה בין-לאומית וכן של משרד החינוך) במחיר מסובסד (!) במקביל ללימודי התואר השני.

    המסיימים בהצלחה את המסלול זכאים ל:

    א. תעודכת מוסמך בחינוך משלב.
    ב. תעודת מנתח התנהגות מוכרת ע"י משרד החינוך, מטעם היחידה לפיתוח מקצועי באקדמית גורדון.

    התעודה המסמיכה אתכם לעסוק בניתוח התנהגות יישומי היא תעודה מקצועית המוענקת בנוסף לתואר האקדמי והינה מטעם האקדמית גורדון.

    למידע נוסף >
  • נתיב הוראת מחוננים ומצטיינים

    אנו שמחים לבשר על פתיחת תכנית ייחודית לתואר שני:

    נתיב התמחות בהוראת מחוננים ומצטיינים

    בחינוך משלב

    בראשות ד"ר חוה וידרגור

    מומחית בינלאומית בהוראת מחוננים ומצטיינים

     

    אם אתם מעוניינות.ים

    • להתפתח ולהחשף לתחום מעניין ומאתגר של הוראת תלמידים אינטליגנטיים, סקרנים ובעלי יכולות גבוהות
    • לפתח את כישורי ההוראה שלכם
    • ולהבין כיצד ניתן לקדם תלמידים אלה במסגרות השונות כולל בכיתה הרגילה

    מקומכם איתנו !

     

    תוכנית חדשה ייחודית מוכרת על ידי האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך המעניק תעודת התמקצעות בשיתוף עם המכללה.

    התכנית נבנתה על פי תכניות בינלאומיות לתואר שני כגון זו של ECHA   - המועצה האירופאית ליכולות גבוהות.

    תכנית הלימודים להכשרת מורים למחוננים ומצטיינים משלבת קורסי ליבה העוסקים באינטליגנציה והגדרת המחוננות, היבטים רגשיים-חברתיים והתנהגותיים של מחוננות, הוראת מחוננים ופיתוח חשיבה, לצד קורסים העוסקים במחקרים ן העולם ושילוב טכנולוגיות בהוראה. התכנית משלבת פרקטיקום במרכזי וכיתות מחוננים וטעבודת מחקר יישומית.

    חינוך מחוננים ומצטיינים דוגל במתן מענה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים עם יכולות גבוהות במסגרות מיוחדות ובבית הספר הרגיל, כאשר הדגש הוא על שיטות הוראה ומודלים ייחודיים אשר יקדמו תלמידים אלה למיצוי יכולותיהם בהיבט האינדיבידואלי והן ההיבט הכללי-חברתי.

    מורים מקצועיים לתלמידים מחוננים ומצטיינים ערים לייחודיות שלהם מבחינה קוגניטיבית, רגשית, חברתית והתנהגותית ויודעים לנתב אותם ללמידה משמעותית, פיתוח סקרנות ומיצוי יכולותיהם בדרכים מאתגרות ומעניינות.


    מטרות התכנית

    1. פיתוח תפיסה ערכית-שיוויונית לחינוך משלב לתלמידים עם יכולות גבוהות בכיתות הרגילות.
    2. הקניית ידע מקיף מבוסס מחקרית להכרת התלמידים המחוננים וצרכיהם.
    3. הקניית יכולת לחקור ולפתח מענה לימודי בצורת יחידות לימוד מולטידיסיפלינריות וטראנס דיסיפלינריות במסגרות השונות והכיתה הרגילה.

     

     

    עקרונות התכנית

    התכנית בנויה סביב שישה אשכולות שילמדו אחר הצהריים בימי שני המחולקים לעשרה קורסים סמסטריאליים (חלקם מקוונים א-סינכרוניים).


    האשכולות הם:

    אשכול ראשון: מחוננות כתופעה מורכבת

    אשכול שני: מאפיינים קוגניטיביים

    אשכול שלישי: ההיבטים פדגוגיים בהוראת מחוננים

    אשכול רביעי: מאפיינים רגשיים והתפתחותיים

    אשכול חמישי: דמות המורה

    אשכול שישי: פרקטיקום

     

    שניים במחיר אחד

    במסגרת התכנית יתקיימו לימודי בוקר בחינוך משלב ואחר הצהריים בנתיב הוראת מחוננים ומצטיינים שיעניקו למסיימים בהצלחה תואר שני.

    כמו כן, תינתן למסיימים בהצלחה תעודת התמקצעות בחינוך מחוננים ומצטיינים על ידי האקדמית גורדון בשיתוף עם האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך.

  • אופי הלימודים, ימים ושעות לימוד

    תוכנית בוקר (שלושה סמסטרים רצופים):

    סמסטר א' + ב' תשפ"ה: הלימודים יתקיימו בימי שני, במכללה, בשעות 08:30-17:45.

    סמסטר קיץ תשפ"ה :יתקיים החל מראשית חודש יולי, 12 ימי לימוד (פעמיים עד שלוש בשבוע) בזום.

    הלימודים יתקיימו במכללה במסגרות של שיעורים, סדנאות , וסמינריונים פנים אל פנים בשילוב עם לימודים בקורסים מקוונים א-סינכרוניים בלמידה מרחוק – קורסים אלו מאפשרים לסטודנטים לתכנן את תהליכי הלמידה שלהם בזמן המתאים להם. 

     

    תוכנית אחר הצהריים (ארבעה סמסטרים רצופים):

    סמסטר א׳ + ב׳ תשפ"ה: הלימודים יתקיימו בימי שני, משעה 14:30 עד השעה 21:00. 

    סמסטר קיץ תשפ"ה: הלימודים יתקיימו באופן מרוכז, כשבכל קורס יתקיימו 12 מפגשים

    סמסטר א׳ תשפ"ו: הלימודים יתקיימו בימי שני, משעה 14:30 עד השעה 21:00. 

     

    הלימודים יתקיימו במכללה במסגרות של שיעורים, סדנאות , וסמינריונים פנים אל פנים בשילוב עם לימודים בקורסים מקוונים א-סינכרוניים בלמידה מרחוק – קורסים אלו מאפשרים לסטודנטים לתכנן את תהליכי הלמידה שלהם בזמן המתאים להם. 

  • ד"ר אסתר פירסטטר

    ראש החוג לחינוך משלב
    04-8590136
    [email protected]

רוצה להוביל עידן חדש בחינוך?

  • אנו מזמינים אותך למלא פרטים ויועצת לימודים תחזור אליך.
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
אני מאשר/ת לאקדמית גורדון לשלוח לי מידע שיווקי והטבות
מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה