אודות הספריה
מחלקות הספריה, סגל ויצירת קשר
חיפוש ספרים ומאגרי מידע
הדרכות הספריה
סרטוני הדרכה
אוספים
כללי התנהגות בספריה
תערוכות בספרייה
נגישות בספרייה
הספרייה

אוסף ספריית המכללה כולל למעלה מ 300 אלף פריטים מודפסים, מקוונים ועוד. בין היתר, ספרי עיון וקריאה, כתבי-עת, ספרי ילדים ואוסף מדיה. האוסף עומד לרשות הסטודנטים והמרצים.

הספריה מספקת: שירותי יעץ, השאלה, השאלה בין ספרייתית, הדרכות, שירותי צילום והדפסה.

נשמח לעמוד לרשותכם!

שירותי הספרייה:

  • כללי

    אוסף ספריית המכללה כולל למעלה מ 325 אלף פריטים מודפסים ומקוונים. ביניהם: ספרי עיון וקריאה, ספרות ילדים ונוער, כתבי-עת ואוסף מדיה.

    האוסף זמין לקהל הסטודנטים ולסגל המכללה.

    חיפוש ואיתור כל סוגי החומר בספרייה מתבצע באמצעות קטלוג הספרייה.

    הספרייה מנויה על כלי גילוי ומאגרי מידע אלקטרוניים בתחומי ידע מגוונים, באמצעותם ניתן לדלות ולאחזר מקורות מידע ביבליוגרפיים וכן לגשת למאמרים וספרים בטקסט מלא.

    מאגרי המידע  שעליהם מנויה הספרייה הם: Ebscohost Education SourceEbooks Ebscohost, Proquest Central ,Eric, SAGE Premier, APA PsycNET Jstor (בעברית) ,Taylor&Francis Education, פסיק, כותר, מפתח לכתבי-עת של אוניברסיטת חיפה, מפתח מכון סאלד, פרויקט השו"ת.

    לרשות הקוראים בספריה עומדים מחשבים, אשר באמצעותם ניתן לגשת לקטלוג הספרייה ולמאגרי המידע. בנוסף, סטודנטים וסגל המכללה. יכולים להשתמש במשאבי הספרייה האלקטרוניים גם מחוץ לקמפוס באמצעות התחברות מרחוק.

    הספרייה מספקת: שירותי יעץ, הדרכות, השאלה, השאלה בין ספרייתית וסריקות בהתאם לנהלים.

    לרשות מבקרי הספרייה עומד חדר צילום ובו עמדות צילום והדפסה.

     

  • יעץ

    דלפק היעץ מספק לפונים אליו סיוע בטיוב תהליכי איתור מידע ובארגון מקורות. המידענים בדלפק תומכים הן בסטודנטים, בהכנת המטלות הנדרשות מהם במסגרת לימודיהם, והן במרצים במכללה, בשעה שהם מבצעים מחקרים אקדמיים בתחום עיסוקם. בדלפק היעץ ניתן לקבל גם הדרכה אישית להיכרות עם מאגרי המידע השונים הזמינים לציבור הפוקדים את המכללה, ולשיפור יכולות החיפוש בהם.
    יעץ מקוון ניתן גם באמצעות הדואר האלקטרוני, בתשובה לפנייה לכתובת: [email protected]

  • השאלה

    דלפק ההשאלה נמצא בכניסה לספריה ואחראי להשאלת פריטי ספרייה, זיכויים ואספקת הזמנות לקוראים.
    זכאים לשאול ספרים: סטודנטים של האקדמית גורדון, חברי הסגל האקדמי וחברי הסגל המנהלי. השאלת הספרים הינה אישית בלבד.
    חסימת שירותי השאלה לקוראים: שירותי ההשאלה של קורא ייחסמו במידה וקורא לא יחזיר פריטים מושאלים במועד ו/או לפי דרישה.


    משך השאלת ספרים: קיימים שלושה סוגים של ספרים בספרייה, להלן משך ההשאלה שלהם:
    א. ספרים "רגילים": יושאלו ל-14 ימים.
    ב. ספרים "שמורים" (ספרים שמסומנים בפס צהוב): יושאלו ללילה בימים א-ד החל מהשעה 18:00 עד 8:30 למחרת. ביום חמישי יושאלו החל מהשעה 18:15 עד 8:30 ביום ראשון.
    ג. ספרים "שמורים-דלפק השאלה" ו-"שמורים-עגלה" (ספרים שמסומנים בפס צהוב וכחול): יושאלו ללילה בימים א-ה החל מהשעה 18:15 עד 8:30 למחרת. ביום שישי החל מהשעה 11:45 עד 8:30 ביום ראשון. 
    *במקרים חריגים ביותר, משך ההשאלה יהיה קצר יותר מהמצוין לעיל.

    לא ניתן לשאול פריטים מאוסף היעץ וכתבי עת.
     

    הארכת תקופת ההשאלה:
    השאלת ספרים "רגילים" תוארך באופן אוטומטי פעם בשבוע, כל עוד הפריט לא הוזמן על ידי קורא אחר.
    ניתן לבצע הארכה באופן עצמאי בנוסף להארכה האוטומטית שמבצעת הספרייה  (קטלוג הספרייה  > כניסה לחשבון משתמש > החשבון שלי > "חדש הכל").

  • השאלה בין-ספרייתית

    שירות ההשאלה בין-ספרייתית מאפשר הזמנת ספרים, מאמרים ופרסומים אחרים של פריטים שאינם מצויים באוסף הספרייה.
    השירות מיועד לסטודנטים ומרצים של המכללה.

    במסגרת השירות הספרייה מבצעת הזמנה של הפריט המבוקש, מספריות אקדמיות אחרות ברחבי הארץ. לעיתים ההזמנה כרוכה בתשלום וזאת בהתאם להסכמים הקיימים בין הספרייה לספריות האחרות.

    על מנת להזמין פריט בהשאלה בין ספרייתית יש לפנות למחלקת השאלה בין ספרייתית. הפנייה מבוצעת או באמצעות מילוי ידני של טופס בספרייה ומסירתו לספרנים בדלפק ההשאלה ולחלופין, ניתן לפנות בקשות לכתובת המייל הבאה:
    [email protected]

    לשאלות ובירורים בנושא השאלה בין ספרייתית ניתן לפנות לטלפון: 04-8590138 ו/או למייל המצוין לעיל.

  • הדרכות

    הספרייה מעבירה הדרכות לסטודנטים חדשים. תחת הכותרת "הדרכה ביבליוגרפית והכרת הספרייה ומשאביה" בשיעור מועברים הנושאים הבאים:


    - הסבר על פעילות הספרייה והשירותים שהיא מציעה לסטודנטים
    - הבהרת נוהלי השימוש במשאבים השונים
    - הנחיה בנושא איתור כותרים בקטלוג הספרייה
    - הדרכה לגבי מציאת מידע מתאים במפתח-חיפה למאמרים בעברית ובמאגרי המאמרים באנגלית
    - הכרות עם כלים מקוונים נוספים המוצעים ללא צורך בתשלום כלשהו.

    סטודנטים לתואר הראשון מתבקשים לעמוד במטלה מסוימת כחלק מהתנאים לקבלת התואר, כמקובל במוסדות אקדמיים רבים.
    הדרכות לתואר שני, מתייחסות יותר למאגרי מידע ומחקרים.
    מרצים במכללה יכולים לקבל הדרכה כקבוצה, או באופן פרטי.

  • ICAST - ספרים מוקלטים בעברית

    לקבלת קוד קופון ICAST שלח/י פנייה בציון שם פרטי+משפחה, ת.ז. ומס' טלפון למייל: l[email protected]

    הסבר על האפליקציה >>

    מדריך למימוש קופון מטעם הספק >>

שתפו:
מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות