עמית אקדמיה | האקדמית גורדון - המכללה לחינוך

תוכנית ההתנסות הייחודית עמית אקדמיה
האקדמית גורדון - לימודי חינוך והוראה רואה חשיבות רבה בפיתוח מודלים חדשניים להכשרה מעשית של הסטודנטים לקראת כניסתם לתפקיד המחנכים במערכת החינוך.
לכן ביוזמתו של פרופ' יחזקאל טלר, נשיא האקדמית גורדון ובשיתוף עם הנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך, פותח בגורדון מודל חדשני- "עמית אקדמיה", שמעודד שיתוף פעולה הדדי ייחודי בין גורדון לבין בתי הספר והגנים המשתתפים בתוכנית וכן רואה בהם כר פורה להתנסות, למחקר ולבחינת הכשרתו המיטבית של הסטודנט.
מהות המודל הינה קשר הדדי של האקדמית גורדון עם בתי ספר וגני ילדים ההופכים להיות חלק ממערך החדשנות של גורדון: כלל הטכנולוגיות החדשניות של האקדמית גורדון מיושמות בבתי הספר ובגנים, תלמידי בתי הספר מגיעים לגורדון לפעילויות ייחודיות כמו לימוד חווייתי בכיתת העתיד בגורדון, ביקור בספריית האקדמית ועוד, ומוריהם והגננים/ות מוזמנים להשתתף בפעילויות האקדמיות של גורדון - ימי עיון, כנסים, ביקור בחדר הסימולציות במכללה.
במקביל, משולבים הסטודנטים של גורדון בחיי בתי הספר והגנים, לא רק בהתנסות בכיתה בתחום הדיסציפלינה אלא בנדבכים נוספים: הסטודנטים יוזמים פעילויות ייחודיות וימי שיא בשיתוף מלא עם הצוות במסגרת בה הם מתנסים באופן אינטנסיבי, תוך שילוב תחומי דעת. בנוסף, הם שותפים בתכנון, בביצוע ובחקר של הנושא באופן מעמיק לרווחת כל השותפים וכן צופים בשעורי עמיתים.
שיטה זו של התנסות מקדימה, בה הסטודנטים מהווים חלק אינטגרלי מצוות בית הספר או הגן, ומתנסים מספר ימים בשבוע, צפויה להכשיר אותם להשתלבות אופטימלית עתידית במערכת החינוך.

פרופסור טלר: "  מעבר לכך שמדובר בחוויה מעצבת שיש בה לתרום רבות לסטודנטים של "האקדמית גורדון" , אני רואה חשיבות רבה לחיבור שבין האקדמיה לשדה . אנו מוצאים במודל זה אפשרות להתעמקות רבה באמצעותה ניתן יהיה להכשיר מורים ברמה גבוהה יותר ועם הבנה משמעותית של צרכי התלמידים כאינדיוודואלים".

צור קשר
  • captcha
  • 5033*