תוכנית וכנסים

תוכנית רג"ב בגורדון
רגב בגורדון

תוכנית וכנסים

תוכנית רג"ב בגורדון
רגב בגורדון

תוכנית וכנסים

תוכנית רג"ב בגורדון
Slide 1 of 2.
תוכנית המצטיינים רג"ב
תנאי קבלה
סגל
תוכנית וכנסים
התנסות ייחודית
חדשנות
היבט חברתי ומעורבות חינוכית
תוכנית המצטיינים רג"ב
תנאי קבלה
סגל
תוכנית וכנסים
התנסות ייחודית
חדשנות
היבט חברתי ומעורבות חינוכית
תוכנית המצטיינים רג"ב באקדמית גורדון

רציונל התכנית

מערכת החינוך בימינו ניצבת בפני אתגרים מגוונים, החוצים את שדרת בעלי התפקיד ותחומי התוכן. בכדי להתמודד באופן מיטבי עם אתגרי ההווה, ומכל שכן עם אתגרי העתיד, יש לגייס למערכת החינוך מורים איכותיים, אשר ידעו להוביל תהליכים חינוכיים משמעותיים, חדשניים ורלוונטיים, במציאות חברתית וחינוכית מאתגרת, היברידית, משתנה תדיר ומרובת פנים.

מערכת החינוך זקוקה בימינו לאנשי חינוך שידעו לעסוק עם תלמידיהם במיומנויות, בלמידה עמוקה ועצמאית, בחקר, בעבודה שיתופית ובפרויקטים גדולים ופחות בידע "סטאטי". כל זאת, מבלי להתעלם מאתגרים הנקודתיים שהנם מנת חלקם של החברה הישראלית בכלל ועולם החינוך בישראל בפרט. במילים אחרות, לצד בקיאות בתחום הדעת, אנשי חינוך נדרשים היום לשמש כמעצבי סביבות למידה משמעותיות, כמתווכים של תהליכים קוגניטיביים וחברתיים-רגשיים, המתרחשים במרחב החינוכי ובקהילה וכסוכנים של שינוי.

הייחודיות של רג"ב ב"אקדמית גורדון" מבוססת על שלושה מרכיבים- יוזמה חינוכית, חדשנות וטכנולוגיה ושימת דגש על היבטי SEL. כלל הקורסים מתמקדים בשלושת המרכיבים הללו ובהתנסות הייחודית שלושתם יבואו לידי ביטוי באופן משמעותי בשטח. בנוסף, בגורדון ישנם מרחבים חדשניים שמזמנים הוראה-למידה חדשנית ומגוונת, וכל המרחבים הללו ישולבו באופן אינטגרלי בכל הקורסים על מנת שהסטודנטים יקבלו חווית למידה משמעותית ויקבלו השראה לאפשרויות שעומדות בפניהם במסגרות החינוכיות. אנו שואפים להעצים את חוויית הלמידה ולהכשיר בוגר שישתלב במערכת החינוך כמורה יוזם, אשר מנוסה במגוון אמצעים טכנולוגיים לשילוב בהוראה כל זאת תוך כדי שילוב טיפוח כשירות רגשית וחברתית.

  • כנסים


    חלק משמעותי מתהליך הלמידה בתכנית רג"ב הוא השתתפות פעילה בכנסים ארציים אותם מקיימת התכנית לאורך השנה. בכנסים אלו הסטודנט נחשף לדמויות חינוכיות פורצות דרך, לתכנים רלוונטיים וחדשניים בחינוך ולתוצרים פדגוגיים יצירתיים אותם מציגים שותפיהם לתהליך מכל הארץ.



    מכיוון שהסטודנטים בתכנית רגב מהווים את חוד החנית במכללת גורדון, תובא לידם ההזדמנות להוביל כנס חינוכי ייחודי המסכם באופן חוויתי את תהליך הלמידה וההתנסות בהם לקחו חלק. הסטודנטים יהיו אמונים על תכנון הכנס, הפקתו ותכניו. הכנס יהיה מיועד לתלמידים, סטודנטים ומורים.



    הסטודנטים יקבלו מקום להוכיח את יכולותיהם האישיות לדוגמת יזמות, מנהיגות ויצירתיות חינוכית. כמו כן, הם יקבלו מקום לחשוף את המיומנויות הייחודיות אותן רכשו לדוגמת טכנו- פדגוגיה, SEL ויזמות בחינוך באופן סדנאי, מעשיר ומגוון עבור באי הכנס. במהלך הכנס ולאחריו הסטודנטים יתבקשו לשאול את עצמם כיצד ארגון אירוע שכזה עשוי לתרום להם לפיתוח יכולת פרואקטיבית במערכת החינוך. כאמור, יש בהובלת הכנס הזדמנות למימוש אינטגרטיבי הן של כישורים האישיים והן של מיומנויות ייחודיות שנרכשו. 

     

    כנס מכללתי:

    5.5.24



    כנסים ארציים של תוכנית רגב:

    • כנס שנתון א' 8.5.24
    • כנס שנתון ב' 16.1.24
    • כנס שנתון ג' 4.6.24

  • שנתון ב' - קבוצה 1

    ב1


    הסטודנטים יובילו לאורך השנה תכנית משותפת עם אוניברסיטת KATHO בעיר קלן שבגרמניה.

    מטרת התוכנית היא יצירת דיאלוג ולימוד משותף תוך הקשבה, קירבה, הבנה והבעת אמפטיה בין נציגי שתי מדינות שאזרחיהן ניצבו בתפקידים שונים במהלך מלחמת העולם השנייה והשואה, תוך בניית מיזמים משותפים בחינוך לסובלנות, אהבת אדם, כיבוד וקבלת השונה.


    שלב א': סמינר א'

    1. אנטישמיות מודרנית – תנועות אנטישמיות בעולם – BDS, התמודדות מדינת ישראל והקהילות היהודיות במערב

    2. גזענות ואפליה במהלך המאה העשרים

    3. ג'נוסייד – רצח עם – ארמנים, סורים, יזידים וכו'


    שלב ב': סמינר ב' בגרמניה , בשיתוף הסטודנטים באוניברסיטת KATHO (אוקטובר 2023)

    8 ימי לימוד משותפים עיוני וסדנאי יחד עם הסטודנטים הגרמניים.

    סיורים לימודיים בגרמניה.

    התוכנית תתקיים בשפה האנגלית.

    בתום הסמינר יוגשו עבודות משותפות של הסטודנטים משני המוסדות.

     

    שלב ג': אירוח המשלחת הגרמנית בישראל (פברואר 2024)

    סיור ב"יד ושם"

    ביקור בקיבוץ לוחמי הגטאות ומפגש עם בני הדור השני והשלישי לניצולי שואה, ביקור במרכז ההומניסטי

    סיור בכפרים דרוזים וערבים בגליל

    מפגש עם פרופ' טלר – ילד ניצול שואה

     

    הסמינר יתקיים במהלך חודש אוקטובר 2023, במתכונת של ימים מרוכזים.



    שלב ד':  מיזם הכולל התנסות מעשית ייחודית במסגרת חינוכית בישראל

    - הסטודנטים יתכננו מיזם ייחודי שיעסוק בתחומי הידע שנלמד בסמינרים א'+ב'.

    - קהל היעד של המיזמים יהיו תלמידי בית ספר.

    - הסטודנטים יבצעו את המיזם שתכננו במסגרת התנסות ייחודית בהכשרה להוראה.

    סדנה רפלקטיבית מלווה "האחר ואני":

    לאורך כל שלבי הפרויקט הסטודנטים ישתתפו בסדנה "האחר ואני"- סדנה רפלקטיבית באמצעות ביבליותרפיה, שמטרתה לסייע לסטודנטים להפנות ולחקור את נקודת מבטם כלפי האחר, כלפי עצמם וכלפי היחסים הנרקמים בניהם.

    - הסדנא תקיים אחת לשבועיים בימי ב' לאורך השנה בין השעות 14:30-16:00.

    - מפגשים סדנאיים בעקבות התבוננות והעמקה אודות טקסטים ספרותיים לילדים ולמבוגרים בנושא "האחר הוא אני" וחוויות השואה.

     

  • רכזת השמה לשנתון ג' והסבת אקדמאים

    רכזת השמה לשנתון ג' והסבת אקדמאים

    גב' דיקלה ברוקמן

    מהות התפקיד של רכזת ההשמה הוא ליווי ויעוץ בתהליכי השמה של בוגרי התוכנית בבתי ספר מתאימים.

     

    פעילויות במהלך השנה:

    • מפגשים קבוצתיים: בניית והובלת של מפגשים סדנאיים לשנתון ג', לפי מודל פעולה שנבנה במשותף על ידי רכזי רג"ב במפגשים ארציים. במהלך השנה מתקיימים 4-6 מפגשים.

    • פגישות אישיות: הכרות אישית עם הסטודנטים בשנה ג' וליווי הסטודנטים בתהליך מציאת ביה"ס הנכון עבורם. במהלך השנה מתקיימות לפחות  4 שיחות עם כל סטודנט.                                                                     

  • קורסים בין מכללתיים

    כחלק מתכנית ההכשרה, מוצעים לכלל הסטודנטים בתוכנית, קורסים בין-מכללתיים ייחודיים, במתכונת ארצית. כל סטודנט יבחר קורס אחד אותו ילמד במהלך לימודיו. הקורסים מספקים חוויה מעשירה, מצמיחה ומהנה, בזכות היציאה מהשגרה, בזכות המפגשים עם סטודנטים מכל הארץ ובזכות תכניות הלימודים המיוחדות שפותחו עבור ובסיוע הסטודנטים. הקורסים מתקיימים במתכונת היברידית המשלבת מפגשי פנים אל פנים ומפגשים וירטואליים במהלך שנת הלימודים, ומקנים אקרדיטציה אקדמית של 2 נקודות זכות. הקורסים המסיירים בראש גדול והוראת מחוננים ומצטיינים מקנים תעודה נוספת ולכן ההיקף שלהם גדול יותר.



    הקורסים הבין מכללתיים:

    ✅ לומדים לשחק - הגרסה ההיברידית

    הקורס יעסוק בעקרונות הלמידה מבוססת משחקים. תכירו ותחוו כיצד למשחק את השיעורים,  גם בכיתה הרגילה וגם בסביבה הדיגיטלית.


    ✅ ממורה וכיתה למנחה וקבוצה

    בקורס זה תרכשו כלים מעשיים להנחיה פדגוגית בכיתה בגישה התנסותית וחווייתית שתכלול התנסות בכלים ומיומנויות הנחיה, בניית סדנאות ויישומן במסגרת ההתנסות המעשית



    ✅ מסיירים בראש גדול - הטבע הוא הכיתה שלך

    הקורס מקנה התנסות בלמידה חוץ כיתתית חוויתית, ותעודת רכז טיולים בית ספרי



    ✅ סטוריטליניג בכיתה - כוחו של סיפור
    בקורס זה נהפוך ל"מספרי סיפורים" כדי לפתח כיווני חשיבה חדשים, נחזק את הזהות המקצועית ואת תפיסת התפקיד שלנו, ונלמד כיצד לבנות בכיתה "קהילת משמעות"


    ✅ מיוחדים-חינוך מחוננים ומצטיינים

    מורים מיוחדים לילדים מיוחדים. בקורס נחשף לחווית החיים הייחודית הקשורה בתופעת המחוננות- על היבטיה הקוגניטיביים, הרגשיים והחברתיים. נכיר ונתרגל פרקטיקות להוראה מותאמת, נחשף למענים החינוכיים ולמסלולי ההשתלבות למורים הבוחרים להתמקצע בתחום.


    ✅ יצירתיות שמשנה למידה

     בקורס זה נלמד על היצירתיות בדרכים חווייתיות ולא שגרתיות, ונשתמש בידע החדש – באופנים חדשים כדי שתוכלו ללמד אחרת.



    ✅ שגרירי רג"ב

    השגרירים, נציגי כל תכניות רג"ב במכללות, יכירו תחומים חדשניים בתחום החינוך, הייזום והמנהיגות, ויהיו שותפים בעיצוב תכנית רג"ב.



    ✅ מסע לעולם הדיגיטלי
     
    בקורס נכיר עולם הכלים הדיגיטליים והבינה המלאכותית  המסייעים לנו לפרוץ את קירות הכיתה, הזמן והמקום.


    -------

    למידע נוסף, לחצו על הקישור

    למידע נוסף >
  • מסלול ישיר לתואר שני

    תוכנית רג"ב באקדמית גורדון מציעה לימודי תואר ראשון ושני בארבע שנים.

    במהלך לימודי התואר הראשון יתווספו קורסי בחירה מתוך מסלול התואר השני.

    המלצתינו היא לשלב קורסים מהתוכנית לתואר השני במהלך הלימודים לתואר הראשון בשנה ב' וג'.

    לקריאה אודות מסלולי התואר השני המוצעים באקדמית גורדון לחצו על הקישור.

    למידע נוסף >
מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה