מספרם של היישומים המבוססים על בינה מלאכותית הזמינים כיום ברשת עולה ומתפתח בקצב מהיר. קיים מגוון רחב של כלי בינה מלאכותית עם מיומנויות ספציפיות בתחומים שונים. להלן רשימה של מספר כלים מומלצים לשימושכם/ן.
מומלץ לערוך חיפושים במספר כלי בינה מלאכותית ולבחור את מה שמתאים לתחומי המחקר שלכם/ן.
השימוש בכלי בינה מלאכותית מותנה ברישום ובחלקם בתשלום.
מחוללי טקסטים
מחוללי טקסטים מסוגלים לייצר ולערוך טקסטים מכל הסוגים: מאמרים, סיפורים, תרגומים, תסריטים, וידאו, תמונות וכתיבת קודים. הם יכולים גם לתרגם, לסייע בחיפוש מידע, לסכם ולנתח נתונים.
![]() |
חברה יוצרת: גוגל. סרטון הדרכה על Gemini – נוצר על ידי אורלי אנגל, מדריכת מחשבים מוסמכת |
![]() |
חברה יוצרת: OpenAI. מאפיינים: דליית מידע, מענה לשאלות, כתיבת קוד וטקסט, ביצוע פעולות ניתוח טקסט. תמיכה בעברית: בעל תמיכה בשפה העברית. |
![]() |
חברה יוצרת: Microsoft מאפיינים: דליית מידע, ניתוח והפקת טקסט, יצירת תמונות ועוד. תמיכה בעברית: בעל תמיכה בשפה העברית. |
![]() |
חברה יוצרת: Anthropic. מאפיינים: ניהול וניתוח מידע, העלאה ועבודה עם קבצי טקסט ועוד. תמיכה בעברית: בעל תמיכה בשפה העברית. |
חיפוש חומר אקדמי
כלי בינה מלאכותית מבוססי טכנולוגיית AI למאמרים אקדמיים הפתוחים ברשת, מאפשרים עבודה עם שאלה, נושא או מילות חיפוש. מציגים מידע על מאמרים רלוונטיים ומספקים קישורים למאמרים.
![]() |
מאפיינים:חיפוש באמצעות כתיבת שאלה. מסכם את נקודות המפתח המרכזיות של המאמרים. מאפשר לשאול שאלות נוספות לגבי מאמר מסוים ולקבל תשובות מיידיות. ניתן להעלות קבצי PDF. |
![]() |
מאפיינים:חיפוש באמצעות כתיבת שאלה. סרטון הדרכה על Elicit, נערך על ידי שי זק"ש, ספריית אקדמית גורדון סרטון הדרכה על Elicit, נערך על ידי היחידה לחדשנות בהוראה באוניברסיטת רייכמן |
![]() |
מאפיינים: חיפוש באמצעות כתיבת שאלה. משתמש בטכנולוגיה של ניתוח טקסט כדי לחלץ מידע ממאמרים. מסכם את המידע, יוצר ראשי פרקים, תוכן למצגות, טבלאות מסכמות ועוד. מציג אינדיקטורים לאיכות המאמרים. |
![]() |
מאפיינים: חיפוש באמצעות כתיבת שאלה. סרטון הדרכה על Perplexity, נערך על ידי היחידה לחדשנות בהוראה באוניברסיטת רייכמן |
סיכום מאמרים וארגון מידע
כלים המסייעים בקריאה וסיכום של מאמרים.
![]() |
מאפשר לסכם מאמרים ולשאול שאלות. תומך בעברית. |
![]() |
מאפשר להעלות קבצי PDF של מאמרים ועבודות מחקר ולסכם את עיקרי הדברים בהם. המשתמשים יכולים להדגיש מידע קשה להבנה, והפלטפורמה משתמשת בכלי AI כדי להבהיר ולפשט את החלקים המודגשים. |
![]() |
חברה יוצרת: Google סרטון הדרכה על NotebookLM - נוצר על ידי סיגל תפארת, מהמרכז האקדמי רופין |
מחוללי תמונות
מחוללי טקסט לתמונה מבוססי AI יוצרים תמונות מתיאורים טקסטואליים.
ייצור ועיצוב מצגות
כלי עיצוב גרפי מבוססי טכנולוגיית AI מאפשרים ליצור מצגות.
![]() |
כלי עיצוב גרפי שמאפשר ליצור מצגות. התוכנה תומכת חלקית בעברית. |
![]() |
כלי עיצוב גרפי שמאפשר ליצור מצגות אינטראקטיביות. התוכנה תומכת חלקית בעברית. |
נשים (מכל תחום) המבקשות לעבור מסע התפתחות וכן נשות חינוך והוראה ונשים ממקצועות הטיפול לסוגיו שמחפשות לעבור תהליך של התפתחות והעצמה אישית ולהיות מתוגמלות גם בגמול השתלמות.
**התוכנית מוכרת לגמול (30 ש"א) ולשבתון (בדיקה אישית) במשרד החינוך.
תכני הקורס יונחלו ויתורגלו באמצעות הרצאות שילוו בתרגול מעשי, מפגשים סדנאיים ומפגשי פרקטיקום.
הקורס "איך ללבוש מיינדסט חיובי?" הוא מרחב אימוני, מעצים ובטוח לדיוק עצמי בעבודה קבוצתית. כל משתלמת חוקרת את עצמה ובלמידת עמיתים משתפת בממצאיה, ממושבת על ידי הקבוצה בהדרכה מלאה ומעקב של המרצה.
בונוס
קבוצת וואטסאפ ייעודית – סביבת למידה שיתופית למענה זמין, תמיכה שוטפת ומעקב אחרי התהליך שעוברת הקבוצה וכל משתתפת.
לבוגרות התוכנית "איך ללבוש מיינדסט חיובי" תוענק תעודה מטעם המכללה האקדמית גורדון עבור 100 שעות אקדמיות בנושא סטיילינג טיפולי והתפתחות אישית.
15 מפגשים בהיקף של 60 ש"א: 12 מפגשים פנים אל פנים במכללה ושלושה מפגשי פרקטיקום. יתכן ומפגשי הפרקטיקום יתקיימו בשעות הבוקר/צהרים בתיאום עם המשתתפות.
**שני מפגשי פרקטיקום מתקיימים בשעות הבוקר־צהריים.
המפגש ב-28.7 – הוא מפגש פרקטיקום בבוקר בין 10:00-13:00
המפגש ב-4.8 הוא מפגש פרקטיקום בבוקר (מחוץ למכללה) בין 10:00-14:00
*לתשומת ליבך – פתיחת התוכנית מותנית במספר הנרשמות אשר השלימו את תהליך הרישום במלואו (דמי רישום והעברת אמצעי תשלום לפריסת שכר הלימוד).