רשימת התוכניות ומידע:

  • הוראה מותאמת (לימודי תעודה, פרונטלי, ימי ג')
    התוכנית כוללת כלי הערכה לניתוח תפקודו של התלמיד ולגיבוש הוראה מותאמת לתפקודו, לקשייו ולמאפייני הלמידה והחשיבה שלו. התוכנית מספקת ללומדיה ארגז כלים לאיתור קשיים ולהערכת התפקוד של התלמיד בהיבט הקוגניטיבי, הלימודי, ההתנהגותי והרגשי. בהתבסס על תהליך האיתור מותאמות לכל תלמיד מיומנויות, אסטרטגיות למידה ודרכי הוראה. התוכנית כוללת מסלול המתמקד בשפה העברית, מסלול המתמקד בשפה הערבית וכן, איתור בחשבון.

    בוגרים המסיימים את התוכנית יכולים להשתלב במסגרת בלתי פורמלית פרטנית או קבוצתית בשעות אחר הצהריים, בשיעורים פרטיים ובמרכזי למידה. מורים במערכת החינוך יכולים לשפר באופן משמעותי את דרכי ההוראה שלהם ולהתפתח מבחינה מקצועית ואישית.

    ✅ פרטים טכניים:
    240 שעות. 60 מתוכן מוכרות לאופק חדש. ימי ג' 16:00-20:00.
    מנחה" ד"ר ריטה חורי
    למידע נוסף >
  • פיתוח לומדות דיגיטליות (לימודי תעודה, היברידי, ימי א')
    קורס זה מקנה כלים מעשיים בפיתוח לומדות ועיצוב כלים ללמידה דיגיטלית. בתוכנית ייחודית זו, הלומדים רוכשים ידע וכלים בנושא פיתוח וכתיבת תוכן בדיגיטל, יתרגלו שימוש בכלי AI לכתיבת תוכן, יעמיקו בעקרונות ומודלים של פיתוח למידה ועיצוב לומדות, יתרגלו את הכלים הייחודיים בתחום ויישמו את הלמידה באמצעות פרויקטים של יצירת פתרונות למידה חדשניים.

    תוכנית זו מיועדת למתעניינים בתחום פיתוח הלמידה הדיגיטלית המעוניינים לקבל כלים וידע בתחום צומח זה ולהשתלב בחברות ובארגונים מובילים. בסוף הקורס תוענק למשתתפים תעודה בפיתוח למידה דיגיטלית מטעם היחידה ללימודי המשך של האקדמית גורדון.

    ✅ פרטים טכניים:
    140 שעות. מתוכן 30 מוכרות לאופק חדש.
    ימי א' 19:00-21:30
    היברידי
    מנחים:
    ד"ר אריאלה לונברג, ד"ר לביא סיגמן, צליל בוסניק
    למידע נוסף >
  • מנטורינג לטיפוח לומד עצמאי (לימודי תעודה, פרונטלי, ימי ג')
    דרכים ידועות בלמידה הבית־ספרית הן מטלות קריאה, כתיבת עבודה או פתרון בעיה ולמידה למבחן. אנו מפעילים גישות מסורתיות מכיוון שמצפים מאיתנו להשתמש בהן ומכיוון שהן פועלות טוב למדי. אבל, מסתמן שחלק ניכר מן הלמידה מתרחשת באופנים אחרים: ילדים צעירים לומדים ללכת ולדבר באמצעות תהליך טבעי של ניסוי וטעיה, אמנים ומוזיקאים לומדים בעצמם בלי הנחיית מורה, פתרון בעיות אשר מביא אנשים לגילוי תגליות מדעיות.

    בעידן המודרני נדרשות רמות גבוהות של הכוונה עצמית בלמידה (Self-regulated learning: SRL). תהליכי הכוונה עצמית בלמידה מורכבים משילוב ארבעה תחומים: קוגניציה, מטא־קוגניציה, מוטיבציה וגורמים הנעתיים־התנהגותיים. למידה עצמית היא על־תחומית ונוגעת בתחום השפה והמתמטיקה. מקצועות אלו מהווים את מקצועות הליבה בבית ספר יסודי ולכן חשוב לפתחם בקרב הלומדים.

    אני מאמינה בצורך לחשוף מחנכים (הורים ומורים) לרעיון של למידה עצמית והכוונה עצמית בלמידה. על מנת לפתח כישורים אלו פיתחתי את תוכנית מעל"ל – מודעות עצמית לתהליכי למידה. זו תוכנית ייחודית, אשר מופעלת בכמה אופנים ובהתאמה לאוכלוסיית היעד.
    (התוכנית מאושרת ע"י משרד החינוך ונחקרה באקדמיה).

    ✅ פרטים טכניים:

    60 שעות. 30 מתוכן מוכרות לאופק חדש. ימי ג' 16:00-20:00. מנחה: ד"ר הדס שלי-הובר
    למידע נוסף >
  • קורס מנחי קבוצות בגישת SBL - למידה מבוססת תהליכים חברתיים (לימודי תעודה, פרונטלי, ימי ה')
    קורס הנחיית קבוצות בגישת SBL מיועד להכשיר אנשי חינוך להפוך ל״אדריכלים חברתיים״ - מנחי תהליכים קבוצתיים משמעותיים, המסוגלים להתמודד עם אתגרי החינוך בימינו.
    הקורס יעניק למשתתפיו כלים לניהול מיטבי של קבוצה לאורך חייה - החל בשלב ההיכרות, דרך שלבי התפתחותה ועד לשלב הפרידה, ברמת התוכן וברמת התהליך.

    במסגרת ההכשרה יילמדו כלים קונספטואליים ומעשיים להתמודדות יעילה עם סוגיות כמו גיבוש מטרה משותפת, שייכות, קונפליקטים, גיבוש ולכידות, מקום ותפקיד בקבוצה, התאמה של תוכן ופעילויות למצב נתון בחייה של קבוצה, אלתור, פיתוח מיומנויות וכישורים רכים, בניית אקלים מיטבי, מוגן ומבוסס אמון בקבוצה ועוד.

    הקורס מקנה ידע ומיומנויות להנחיית קבוצות, התנסות מעשית ב"הנחיית עמיתים" וחוויה לימודית מעצימה.

    המשתתפים ייחשפו למגוון מתודות וכלים מעשיים לשימוש בהנחיה, פיתוח יכולת שיח רפלקטיבי אישי ובין־אישי בקרב החניכים ועיצוב אקלים חברתי מיטבי. פיתוח התמקצעות בבניית מערך מפגש על שלביו השונים תוך כדי גיבוש תפיסת התפקיד והזהות המקצועית.

    המשתתפים יוכלו להתנסות ולתרגל בשטח דרכי הנחיה, וכל זאת, בסביבה מבוקרת ובליווי צמוד של מנחה הקורס.

    ✅ פרטים טכניים:

    120 שעות. 60 מתוכן מוכרות לאופק חדש.
    ימי ה' 15:00-20:00
    קורס פרונטלי
    מנחה: ד"ר אבינועם יומטוביאן
    למידע נוסף >
  • ניתוח התנהגות יישומי ABA (לימודי תעודה, היברידי, ימי ב')
    הקורס מקנה מיומנויות של ניתוח התנהגות יישומי בתכלית לשפר את איכות החיים של מתנהגות.ים ואלו בסביבתן.ם. זאת באמצעות החלשת התנהגויות לא מותאמות והחלפתן בהתנהגויות, כישורים ומיומנויות ראויים חברתיים ומותאמים.

    סטודנטיות.ם לומדים ליישם תוכניות התערבות התנהגותיות באופן מקצועי מוסרי ואתי תוך התחשבות במשתנים סביבתיים, למשל, פערים תרבותיים, פערי דת, מנהגי מקום ותפישות אינדיבידואליות. הקורס מקנה כישורים ומיומנויות להנחיית מתנהגים ומתנהגות ללא קשר לאבחנות פסיכיאטריות, אם אלו קיימות.

    ✅ פרטים טכניים:

    קורס דו שנתי. ימי ב' 15:00-21:00
    400 ש"א +580 התנסות. בכל שנה 60 שעות מוכרות לאופק חדש
    קורס היברידי.
    למידע נוסף >
  • בגד, גוף, נפש: סטיילינג טיפולי (לימודי תעודה, פרונטלי, ימי ד')
    הסטיילינג טיפולי הוא כלי ייחודי להעצמה אישית וקבוצתית ולפיתוח יכולות רגשיות וחברתיות, למידה והתנסות. עבודה סדנאית בקבוצה קטנה שתהווה מצע לחקר האני, בחינה ותיקוף של פרדיגמות אישיותיות, למידה ותרגול של כלים מתוך הסטיילינג המעשי. הקורס הוא כלי נוסף וייחודי לארגז הכלים של אשת החינוך ואמצעי להעצמה אישיותית ונראות מיטבית.


    מטרות הקורס:
    1. הענקת כלים ליצירת דימוי גוף בריא.
    2. הקורס יעניק כלים אפקטיביים לטיפוח והעצמת חוזקות אישיותיות.
    3. הקורס יעניק כלים התומכים בשינוי דפוסי חשיבה מגבילים.
    4. הקורס יבחן סוגיות הקשורות לדימוי עצמי, דימוי גוף, תפיסות עצמיות וביטחון עצמי אצל ילדות, נערות ונשים וכן אצל מתבגרים והקשרים חברתיים ותרבותיים שלהן.
    5. הקורס יבחן סוגיות הקשורות למפגש בין העולם הרגשי־פנימי לבין המרחב החיצוני אצל בני נוער בכלל ואצל נשים בפרט – קודים תרבותיים, תפקידים מגדריים, לחץ חברתי, אופנות, טרנדים ועוד... אל מול צרכים ורצונות אישיים.
    6. הקורס יעניק דרכים ואמצעים לעידוד ביטוי אישי, הגדרה עצמית חיובית ואותנטיות להגברת היכולת להשיג נראות ובולטות במרחב החיצוני.

    ✅ פרטים טכניים:

    45 שעות. 30 מתוכן מוכרות לאופק חדש
    ימי ד' 16:30-19:00
    קורס פרונטלי
    מנחה: הילה הינבל
    למידע נוסף >
  • שיטת רביב - טיפול הוליסטי לליקויי למידה וקשב וריכוז (לימודי תעודה, קורס פרונטלי, ימי ד')
    הקורס יכלול נושאים אלה:
    1. הקניית ידע על מבנה המוח, תהליכי למידה, קשב, זיכרון וחשיבה.
    2. הבנת הפונקציות והדיספונקציות הנוירו־התפתחותיות המעורבות בתהליך הלמידה התקין והלקוי.
    3. היכרות עם ליקויי למידה, הפרעות הקשב והבעיות הנלוות.
    4. הקניית ידע תיאורטי על הגישה הנוירו־התפתחותית הפנומנולוגית להבנת תפקודם של ילדים בעלי ליקויי למידה ו/או הפרעת קשב.
    5. הקניית טכניקות לתיקון לקויות למידה ופיתוח כישורי למידה וקשב.

    ✅ פרטים טכניים:

    לימודי תעודה
    100 שעות. 60 מתוכן מוכרות לאופק חדש
    ימי ד' 16:30-19:00
    קורס פרונטלי
    מנחה: ברק בן שמחוון
    למידע נוסף >
  • הנחיית הורים בשיטת הורות חיובית (לימודי תעודה, קורס היברידי, ימי ד')
    בעולם המשתנה בקצב קדחתני, בו הורים וילדים חשופים למידע מרובה תכנים מגוונים ואף סותרים. הורים מחפשים עוגן יציב. בעולם בו חשופים ההורים וילדיהם להצפה של גירויים פיזיים, דיגיטליים, וירטואליים, תרבותיים וערכיים הורים מחפשים מצפן שיסייע להם לכוון את דרכם. בעולם בו ההעברה הבין דורית שהיוותה משענת יציבה למעשה ההורות, אבדה את מקומה כמקור כוח וביטחון.

    ההורים זקוקים מאוד ומחפשים הנחייה וליווי, כדי שיכלו למצוא את הנתיב החיובי ביותר עבורם כהורים ועבור ילדיהם. הורות חיובית משלבת כלים מתחום הפסיכולוגיה החיובית ומסייעת להורים למצוא דרכים שיעצימו את מרחב הביטחון היציבות והשלווה בחייהם ובחיי משפחותיהם.

    הקורס יכלול נושאים אלה:
    1. בניית אוצרות ידע תיאורטיים וכלים יישומיים בתחום ההורות בגישה החיובית.
    2. יישום במתכונת רפלקטיבית של "אדם חוקר את עבודתו".
    3. גיבוש קהילת אנשי הוראה וטיפול. קהילה לומדת, פתוחה וקשובה.
    4. עיצוב משותף של דרכי עבודה מותאמות להורים וילדים.

    ✅ פרטים טכניים:

    180 ש"א. 60 מתוכן מוכרות לאופק חדש.
    ימי ד' 16:00-19:00
    קורס היברידי
    מנחים: ד"ר דליה אלוני, ד"ר כלנית סגל-לויט, ד"ר קרן אור-חן
    למידע נוסף >
  • מחנך למיניות בריאה - האקדמיה למיניות בריאה (לימודי תעודה, קורס היברידי, ימי ב')
    לימודי תעודה להכשרת מחנכים ומחנכות למיניות בריאה.
    התוכנית כוללת לימודים תאורטיים, עבודה סדנאית והתנסות בשטח, ונמשכת על פני שלושה סמסטרים. התוכנית מיועדת לבעלי תעודת הוראה ו/או תעודת הנחיית קבוצות.
    תוכנית הלימודים מותאמת לדרישות האגודה הישראלית לחינוך מיני בישראל.

    ✅ פרטים טכניים:
    126 ש"א. 60 מתוכן מוכרות לאופק חדש.
    קורס היברידי, ימי ב' 14:45-19:45 (שנה א' ימי ב' פעם בשבועיים, סמסטר נוסף בשנה ב' לפרקטיקום)
    מנחים: ד"ר לירון און וגב' עידית אבידן
    למידע נוסף >
  • מבוא לביבליותרפיה (היברידי, ימי א')

    יצירה. סיפור. טיפול – מבוא לביבליותרפיה

    הסיפור ליווה את האדם משחר האנושות, וגם בעידן הדיגיטלי שלנו כוחו ממשיך ומתגלגל: אם על המסך, בסרטונים, הודעות טקסט או גיימינג, אם בצלילה לקריאה, כתיבה, סיפור בעל-פה או שיר מתנגן. היכן שיש אדם, יש גם סיפור שמחפש קול.

    בקורס נתוודע לביבליותרפיה - גישה טיפולית שקנתה לה מקום מרכזי בעבודה הפסיכולוגית, הייעוצית והחינוכית. הקורס יעסוק בחקירת תהליכים רגשיים, בין-אישיים ותרפויטיים, המתקיימים במפגש בין הקורא.ת והטקסט. הקורס יכלול התנסות חווייתית ותהליך חקירה יצירתי דרך קריאה של טקסטים ספרותיים קצרים, כתיבה אישית וצפייה בסרטונים נבחרים. כך, יתאפשר מסע לעולם היצירתי של הכתיבה והקריאה, שיכלול תהליך צמיחה אישי לצד מפתחות לעולם הביבליותרפיה, ובהם: מעשיות, חלומות, שירה-תרפיה, טקסט ילדות, כתיבה אינטואיטיבית ועוד.

     

    פרטים טכניים:

    היקף הקורס: 60 שעות כולן מוכרות לאופק חדש

    ימי א' 17:00-18:30

     

    הקורס היברידי וכולל 5 מפגשים פרונטליים לצד שיעורים מקוונים וא-סנכרוניים.

    הנחיה: כרמית רוזן אבן זוהר

    למידע נוסף >
  • התמודדות עם בריונות ברשת (מקוון, ימי ד')
    'טיקטוק מי שם?' 'טיקטוק מי שם?'
    הילדים והנוער מבלים כעשר שעות ביום מול המסך. הרשתות החברתיות הפכו להיות 'הרחוב החדש' שבו בני הנוער מבלים, מתחברים, מגבשים זהות ומחפשים משמעות. לצד זאת, מתקיימים במרחב הזה גם מצבים מורכבים של סיכון ופגיעה. איפה אנחנו, 'המהגרים הדיגיטליים' באירוע הזה? האם יש לנו את הידע והכלים לשמש כמבוגרים משמעותיים עבור בני הנוער גם במרחב המקוון?

    האקדמית גורדון מזמינה אתכם לתוכנית לימודי תעודה חדשה וייחודית המיועדת להורים, לא.נשי חינוך במסגרות הפורמליות והבלתי־פורמליות, למנחי הורים ולעובדים עם ילדים ונוער לרכוש ידע וכלים להבנת המרחב המקוון של הילדים והנוער, להכרת מצבי הסיכון והפגיעה, להתמודדות עם מצבי פגיעה ולשמש כמבוגרים משמעותיים לקידום מוגנות ומניעת פגיעה בילדים ונוער ברשת.

    ✅ פרטים טכניים:
    330 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש
    ימי ד' 20:00-22:30
    קורס מקוון
    מנחה: ד"ר אמיר גפן
    למידע נוסף >
  • מיינדפולנס (קורס מקוון, ימי ד')
    קורס חוויתי זה מהווה מבוא למיינדפולנס וחמלה עצמית. SC-MSC
    באמצעותו, נילמד את עקרונות המיינדפולנס וחמלה עצמית על פי ההגדרה של תתכנית מבוססת על מחקר שנערך ע"י ד"ר כריסטין נף ו ד"ר כריסטופר גרמר.

    במהלך הקורס נלמד כיצד לטפח חמלה עצמית ולטפח עמידות רגשית וחוסן נפשי. תוכנית למיינדפולנס וחמלה עצמית SC-MSC מסתמכת על מיומנויות של מיינדפולנס ומתמקדת בפיתוח משאב החמלה העצמית כדי לשפר את היכולת שלנו לרווחה רגשית.

    ✅ פרטים טכניים:
    30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש.
    ימי ד' 17:00-19:30
    קורס מקוון
    מנחה: גרייס שושנר
    למידע נוסף >
  • Photo-Voice (קורס היברידי, ימי ב')
    הענקת פלטפורמה להשמעת קולן של קהילות עם כלים מעולם הפוטו וויס - Photo Voice בשותפות עם הסטודנטים/ות הלומדים/ות בקורס .

    הכשרת הסטודנטים/ות תכלול הבנה תיאורטית של פוטו וויס ככלי מחקר ולמידה וכפלטפורמה להעצמה ויצירת שינוי, והתנסות מעשית בעשייה חברתית וקהילתית
    עם קבוצות מהקהילה דרך כלים מעולם הפוטו וויס .

    פוטו וויס הינו כלי ליצירת ידע באמצעות צילום, מנקודת מבט ושותפות מלאה של הקהילה ומבוסס על מחקר בשותפות עם הקהילה (CBPR) כל זאת תוך התבוננות
    על סוגיות נרחבות דרך עדשת המצלמה, יצירת ידע ושימוש בידע להשמעת קולה של הקהילה, העצמתה וקריאה לפעולה ושינוי. פאולו פריירי מהוגי הפוט ו וויס האמין בדיאלוג בקהילה כתהליך המניע ליצירת שינוי וככלי ללמידה של הקהילה מנקודת מבטה, ועל עקרון שותפות זה מתבסס פוטו וויס.

    ✅ פרטים טכניים:
    30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש
    ימי ב' 9:00-12:00
    קורס היברידי
    מנחה: רנא סמעאן ג'ובראן
    למידע נוסף >
  • בינה מלאכותית +חשיבה המצאתית שיטתית - איך עושים חדשנות במציאות משתנה (מקוון, ימי א')

    באמצעות שילוב של הידע בתחום הפדגוגיה החדשנית, החשיבה המצאתית שיטתית וכלים של הבינה המלאכותית, ניתן לשפר את תהליכי הלמידה ולעודד חשיבה יצירתית, יזמות וחדשנות בכל תחום. הקורס יספק לכם כלים מעשיים ואסטרטגיות ליישום רעיונות חדשניים בעבודה ובבית.


    ✅ פרטים טכניים:

    30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש.

    ימי א' 11:00-12:30

    קורס מקוון

    מנחה: מילאנה ישראלי

    למידע נוסף >
  • על מה הפוקוס? (פרונטלי, ימי ה')

    מאז חוק השילוב, נפגש עובד ההוראה עם מספר רב של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, בחינוך הרגיל בכלל ובחינוך המיוחד בפרט. על עובד ההוראה להיות בעל תכונות מכילות ובעל ידע מקצועי נרחב, כדי לקדם את התלמיד וכדי להוות מנחה ומלווה מקצועי לשותפי התפקיד שאיתו (מטפלים, סייעות, סטודנטים להוראה, הורים) עובד ההוראה מתמודד עם אתגרים רגשיים אשר דורשים ממנו התמקצעות ומיומנויות תקשורת בינאישיות ותוך אישיות מגוונות, בנוסף, יכולת לקיים תהליכי מישוב מתמידים במטרה להתפתח ולהתקדם כל העת. מטרת תוכנית זו, היא להעצים את עובד ההוראה, תוך התבוננות רחבה על האתגרים הרבים איתם הוא נפגש, הרחבת ארגז הכלים שברשותו כדי לפתח ולקדם הן את התלמיד והן את שותפי התפקיד שאיתו ביצירת חיבורים וניהול שותפויות, לשילובו והכלתו של התלמיד ובקשר עם הוריו.

    ✅ פרטים טכניים:

    30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש

    ימי ה' 9:00-12:15

    פרונטלי

    מנחה: רחל כרמי

    למידע נוסף >
  • בניית תדמית אישית לעסק ולאדם (מקוון, ימי א')
    בעידן המודרני של מדיה החברתית, נראות, הבניית תדמית אישית חזקה ומובנת היא כלי מרכזי להצלחה המקצועית והאישית, המאפשרת לחדד את הייחודיות שלנו ולמתג את עצמינו. בעידן זה, האנשים מתחילים להעריך לא רק את התוכן שלנו, אלא גם את הצורה שבה אנו מציגים את עצמנו ברשתות החברתיות. מבחינה עסקית, התדמית האישית שלנו יכולה להיות הגורם המכריע ביכולתנו לקדם את העסק, למשוך לקוחות חדשים ולהקדיש יותר תשומת לב לשימור לקוחות קיימים.

    קורס "בניית תדמית אישית לעסק ולאדם" במדיה החברתית נועד לספק למשתתפים הכלים המתקדמים והמעשיים הנדרשים כדי לפתח תדמית אישית מובנת ומקצועית ולשפר את יכולתם לנהל את המוניטין ואת האימפקט שלהם בעסקים ובחיים האישיים. המטרה העיקרית של הקורס היא לספק למשתתפים את הידע והכלים הנדרשים כדי להבנות תדמית אישית עצמאית וייחודית במרחב המקוון, תוך שימוש במיומנויות מתקדמות של בניית מיצוב, חשיבה יצירתית, מפות חשיבה והשפעה פסיכולוגית של צבעים.

    ✅ פרטים טכניים:
    30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש.
    ימי א' 8:30-10:45
    קורס מקוון
    מנחה: מילאנה ישראלי
    למידע נוסף >
  • מנהיגות צומחת ומצמיחה בשירות החינוך במציאות משתנה (מקוון, ימי א')
    אנשי חינוך הם שחקנים משמעותיים ומרכזיים בבתי הספר. הם מהווים דוגמא לחיקוי והשראה לסובבים. בכך הם תורמים גם לייצוב החוסן והשלומות, במיוחד במציאות המשתנה תדיר והמתאפיינת באי ודאות, המקרינה על כל הגורמים בבית הספר .
    התפיסה המארגנת של ההשתלמות נשענת על מודעות ופעולה:
    מודעות לקשת הנושאים הבונים את עולם המנהיגות החינוכית ונשזרים לתוכו כנושא בינתחומי, בד בבד עם השתמעויותיהם לעולם החינוך, שעיקרן גיבוש פרקטיקות ודרכי פעולה יישומיות ומיטביות.

    ✅ פרטים טכניים:
    30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש.
    ימי א' 10:30-13:30
    מקוון
    מנחה: מירה פל
    למידע נוסף >
  • האם אני תמנון או פינגווין? - השתלמות בעבודת צוות (מקוון, ימי ג')
    העולם הארגוני צועד לעבר מנהיגות צוותית ועבודה בקבוצות בהן החברים מייצגים דיסציפלינות מגוונות כדי לפרוץ לתחומים חדשים או אפילו להרחיב את יריעת החדשנות של הארגון. מן הראוי לאמץ תפיסה זו גם לבתי הספר: הכרת הדרכים לבניית צוות המתפקד מתוך שיתופיות ואחריות הדדית וטיפוחו לאורך זמן הוא מפתח להצלחה. כבר בגילאים השונים במערכת החינוך נרצה להנחיל לתלמידים, כשגרה, את השפה הצוותית כחלק מאורחות החשיבה וההתנהלות שלהם, כדי שירכשו כלי חשוב להתנהלותם במהלך חייהם בכל תחום.

    ✅ פרטים טכניים:

    30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש.
    ימי ג' 19:00-21:00
    מקוון
    מנחה: מירה פל.
    למידע נוסף >
  • ים של אפשרויות והחלטות - תהליכי קבלת החלטות (מקוון, ימי א')
    מידי יום אנו מקבלים החלטות רבות מאד במגוון תחומים המשפיעות על מהלך חיינו. תמיד פרושות לפנינו אפשרויות רבות כדי לפעול, אך האם אנחנו מנתחים בצורה יעילה את המצב
    ומקבלים בדרך מושכלת את ההחלטות שלנו?
    עד כמה אנחנו מודעים לכך שקבלת החלטות הוא תהליך שיש לעבור בשלביו השונים ולא לקפוץ מהבעיה מיידית לפתרון? מהלך כזה ירחיב את הפרספקטיבה שלנו לגבי הגדרת
    הבעיה והדרכים החיוניות לקידומה לפתרון .

    ✅ פרטים טכניים:

    30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש.
    ימי א' 10:30-13:30
    מקוון
    מנחה: מירה פל
    למידע נוסף >
  • מיומנויות או לא להיות - השתלמות בנושא מיומנויות המאה ה-21 (מקוון, ימי ג')
    התקופה בה אנו חיים אינה ניתנת לחיזוי. היא משתנה תדיר ומתאפיינת בחוסר וודאות ועמימות, לצד התפתחויות טכנולוגיות מואצות.
    איך עלינו להכין את תלמידינו - אזרחי המחר - להתמודד עם מציאות זו בצורה מיטבית?

    שילוב מיומנויות המאה ה- 21 בתהליכי ההוראה הינם כבר עובדה מוסכמת בקרב גורמי חינוך בארץ ובעולם. משרד החינוך ישב על המדוכה ועדכן את תפיסתו לדמות הבוגרת
    והבוגר והגדיר 13 מיומנויות ב- 4 אשכולות של מיומנויות: קוגניטיבי, רגשי, חברתי, גופני- בהם נעסוק בהשתלמות זו, ובדרך שילובם המיטבית במעשה החינוכי.

    ✅ פרטים טכניים:
    30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש
    ימי ג' 19:00-21:00
    מקוון
    מנחה: מירה פל
    למידע נוסף >
  • מי מנהל את מי? - השתלמות בנושא ניהול זמן (מקוון, ימי ו')
    אנו מוצפים במידע חיוני לצד רעשים ללא הרף במהלך כל יום .
    בסופו של יום אנו שואלים את עצמנו: איך זה שלא הספקנו לעמוד במשימות שקבענו לעצמנו?
    בהשתלמות זו נכיר את מאפייני התנהלותנו במשאב הזמן שלנו ונלמד כיצד לנהל אותו ביעילות

    ✅ פרטים טכניים:
    30 ש"א, כולן מוכרות לאופק חדש
    ימי ו' 8:00-11:00
    מקוון
    מנחה: מירה פל
    למידע נוסף >
  • משוחחים, פותרים! השתלמות בנושא ניהול קונפליקטים (מקוון, ימי ו')
    קונפליקטים הם בני לוויה יומיומיים שלנו ומהווים חלק בלתי נפרד מתחומי חיינו . כשמערכות היחסים האנושיות אינן מיטביות ויש מתחים וקשיים פנימיים, גם המשימות בארגון,
    בחברה, או בכל מסגרת אחרת לא יתבצעו באופן מיטבי.
    האם נוכל לצמוח מתוך הקונפליקט ?

    נשאף להבין את מערכות היחסים, נרצה לפתח אותן מתוך מודעות וערנות, נעמיק בתובנות
    שמזמנת לנו הדרך ונווכח שיש דרך לנהל קונפליקטים, אשר תוביל לפתרונות מיטיבים כך
    שיהפכו להזדמנות לצמיחה הדדית .
    והכל בידינו.

    ✅ פרטים טכניים:
    30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש. ימי ו' 11:00-14:00.
    מקוון
    מנחה: מירה פל.
    למידע נוסף >
  • NLP יישומי משולב דמיון מודרך (פרונטלי, ימי ה')
    NLP - או בעברית - תכנות עצבי לשוני.
    NLP זוהי שפה לשונית עצבית המאפשרת לכל אדם ליצור שינוי בתבניות החשיבה שלו או של אדם אחר על ידי שימוש נכון בתקשורת שלו.
    הנחת היסוד הבסיסית ביותר של מייסדי ה –NLP פרופסור ג'ון גרינדר וריצ'רד בנדלר היא שהמציאות שאנו חווים היא סובייקטיבית ומה שמייצר את החוויה, מה שמייצר את הרגשות וההתנהגויות שלנו הם מבנים פנימיים, כאשר שיטת ה- NLP היא המדריך למשתמש במוח, מדריך שמאפשר לנו לקחת שליטה על ההרגלים והפעולות שלנו, שליטה על הרגשות שלנו ועל האופן שבו אנו מתקשרים ומגיבים למצבים.


    מתקציר הספר של בנדלר:
    "לגלות את הכוח הטמון במוח ולהשתמש בו לשם שינוי". כשאתם אינכם שולטים במוחכם - אחרים שולטים בו! כיצד ניתן לנצל יותר טוב את השליטה במוח לשיפור התפקוד היומיומי? אפשר ללמוד במהירות ובקלות לשנות תכונות שונות של תמונות הזיכרון במוח, כגון שינוי הבהירות, המרחק, זוויות המבט, הגודל, הצבע, העוצמה והקולות הפנימיים. השליטה בכל אלה מביאה לשינוי עצמי ולשיפור החוויה האנושית וכן לטיפול יעיל בהרגלים ובתגובות בלתי רצויות: בפוביות, במצבי לחץ פוסט-טראומטיים וכדומה. הקריאה מהנה והתוצאות - מפתיעות! על המחבר ריצ`רד בנדלר הוא מתמטיקאי מחונן ואיש מחשבים מקורי, שהתעניין בתהליכי שינוי בהתנהגותם של בני אדם וראה במטפלים את הקוסמים של העת החדשה. תוך צפייה בעבודתם הטיפולית של מילטון אריקסון, פריץ פרלס ווירגיניה סאטיר הוא גילה וניסח תורה שלמה, המלמדת כיצד ליצור שינוי בהרגשות ובהתנהגות על ידי שליטה בערוצי התקשורת של המוח. בספריו ובסדנאות הרבות שהנחה יצר בנדלר גישה חדשה, מרתקת ויעילה לשיפור איכות החיים של כל אחד ואחד".

    ✅ פרטים טכניים:
    60 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש. ימי ה' 9:00-12:15
    פרונטלי
    מנחה: ד"ר מירי הילאי
    למידע נוסף >
  • קול אחד יכול - יצירת מרחב לימודי חדשני ומותאם באמצעות מוסיקה (היברידי)
    אנו מבינים היום יותר מתמיד, כי על מנת ליצור מצוינות במערכת החינוך, יש להשקיע לא רק בפן ההישגי ובפיתוח האינטלקטואל, אלא גם ואולי לפני הכל, בפן הרגשי.
    העולם המודרני המערבי, רווי בידע זמין ומיידי, אשר שם את אנשי החינוך במקום מאתגר, הדורש מהם לפתח יכולות הנחייה, הדרכה וליווי ולתת מענה לצרכים הרגשיים המורכבים שיש כיום לתלמידים במערכות חינוך.

    למוסיקה, כוח רב ביצירת מרחב בלתי אמצעי, פיתוח מיומנויות תקשורת, ויסות וביטוי רגשי ויכולות חוסן נפשי.
    הקשבה. קצב, דינמיקה, אלתור וקול הם רק חלק מהמיומנויות שניתן לפתח באמצעות החוויה המוסיקאלית בצורה בלתי אמצעית, בלתי שיפוטית ומכילה שיש בכוחה ליצור שינוי מכורח חוויה גופנית, רגשית ואינטלקטואלית הוליסטית.
    הקורס יעניק למסיימים גישה ונקודת מבט אחרת על תפקיד המורה בעידן החדש וייתן כלים ופרקטיקות יישומיים ליצירת מרחב יצירתי מעצים, הן למורה והן לתלמידים.

    ✅ פרטים טכניים:

    30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש.
    היברידי
    מנחה: רוני שגיא שרון
  • NLP - מתנות לחיים (מקוון, ימי ג')
    ההשתלמות החדשנית הייחודית " NLP - מתנות לחיים" מביאה את בשורת ה- NLP לעולם ההוראה ומקנה כלים,
    מיומנויות וטכניקות מעולם ה- NLP , הניתנות ליישום בשטח בתהליכי הוראה למידה, ובכך מייצרת למשתלמים ארגז כלים
    נוסף תוך למידה חווייתית, אפקטיבית ויעילה.

    התכנים והכלים מעצימים ומאפשרים התבוננות, מקסום יכולות ומשאבים פנימיים, מינוף הביטחון העצמי ותחושת
    המסוגלות ועוד מתנות נפלאות רבות ונוספות. כל אלו יובילו להתנהגויות מקדמות בזמן אמת, להגשמה העצמית ולחיי
    well being מיטביים .

    מורה, המגיעה לעבודה כשהיא שלווה בנפשה, שומרת על אורח חיים בריא ובעלת תחושת העצמה ומסוגלות עצמית
    גבוהה- תביא את המוטיבציה, האנרגיות והעוצמות אל השטח, וזה כמובן יקרין על הלומדים- כי אנו בדיוק משקפים את
    מה שאנו חווים מבפנים - כלפי החוץ .

    כך תחושת ההעצמה תהא גם בקרב הלומדים ומכאן, הדרך ללמידה מיטבית, אפקטיבית ויעילה - סלולה ובטוחה !
    ההשתלמות חדשנית, חווייתית וסדנאית, המשלבת הרצאות מרתקות בתחום ה- NLP )סינכרוניות ואסינכרוניות( ונותנת
    כלים פרקטיים בפן הרגשי- חברתי להתמודדות בסיטואציות שונות בחיי המורה הן בחייה הפרטיים והן בחיי העבודה

    ✅ פרטים טכניים:

    60 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש.
    ימי ג' 11:00-13:30
    מקוון
    מנחה: ליאורה לוי סביון
  • זהות אישית ומקצועית (היברידי, ימי ד')
    הקורס יתן דגש לפיתוח מיומנויות תקשורת בין- אישיות ככלי בעבודת המורה ויעסוק באתגרים ובמורכבות של ניווט כיתה וכן ביחסי מורים והורים. לשם כך, נלמדים מודלים וגישות תיאורתיות בנושא משמעת ניהול כיתה מיטבי ותפקיד ההורים בבית הספר. כמו כן, ניתן מקום חשוב למיומנויות תקשורת: מיומנויות לניהול דיאלוג, הקשבה, שאילת שאלות, יצירת אמון וגיוס מוטיבציה לשיתוף פעולה לשם יצירת ברית חינוכית.

    פיתוח יכולת הידברות פורייה בין מורים לתלמידים ובין מורים והורים. זו מהווה תשתית לשיתוף משמעותי ביניהם ותרומה מכרעת להתפתחות ולרווחה הנפשית של התלמיד בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד.

    ✅ פרטים טכניים:

    30 ש"א. כולן מוכרותלאופק חדש.
    ימי ד/ 17:00-19:00
    היברידי
    מנחה: מירב אייל
    למידע נוסף >
  • עולם לקויי השמיעה וטעימה של שפת סימנים (היברידי, ימי א')

    הקורס יבחן נושאים מרכזיים ועדכניים העוסקים בעולם לקויות השמיעה השונות, יתאר את הצרכים הייחודיים של אוכלוסיית כו"ח, וייתן הזדמנות להיכנס לעולמה. בקורס נלמד אודות השפה הייחודית – שפת הסימנים והאיות, והוא יקנה אוצר מילים בסיסי בשפת הסימנים הישראלית, שהיא שפת הסימנים הטבעית של אוכלוסייה זו.

    ✅ פרטים טכניים:

    30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש.

    ראשון 16:30-18:00

    היברידי

    מנחה: ד"ר גלי אזולאי טלר

    למידע נוסף >
  • הוראה באמצעות צוותי למידה (מקוון, ימי ב')

    פיתוח הסתכלות חדשה על נושאי לימודי / חברתי תוך התמקדות במיומנויות הצוות; גישה של שילוב רעיונות, דרכי חשיבה ואופני ביצוע, המצויים בצוות. גישה פרגמטית לניהול תהליכי למידה בכיתה ומחוצה לה, והוראה באמצעות צוותי למידה


    ✅ פרטים טכניים:

    30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש.

    שני 18:00-20:30

    מקוון

    מנחה: ענת שלזק

    למידע נוסף >
  • ניהול וניווט כיתה - יישומי (מקוון, ימי ד')

    כלים אפקטיביים לניווט כיתה/שכבה הטרוגנית תוך דגש על שונות התלמידים , קידום לומד עצמאי, למידת צוות, התמודדות עם דילמות וקשיים, טיוב אקלים כיתתי.

    ✅ פרטים טכניים:

    30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש.

    רביעי 17:30-20:00.

    מקוון

    מנחה: ענת שלזק

    למידע נוסף >
  • הוראה ולמידה בדרך החקר (מקוון, ימי ו')

    עקרונות החקר בדגש על הוראה ולמידה אינטרדיסיפלינרית, קידום הלומד העצמאי וקידום ערכים ויוזמות חברתיות.

    ✅ פרטים טכניים:

    30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש. שישי 8:00-10:30

    מקוון

    מנחה: ענת שלזק

    למידע נוסף >
  • קבלת החלטות ברוח הפסיכולוגיה החיובית (מקוון, ימי ג')
    האם הגעת לצומת בחיים בו נתקלת בשאלות העשויות לקבוע את עתידך וחייך?
    האם כאשר הגעת לצומת כזה בחיים הצלחת לקבל החלטה נכונה? מהי החלטה נכונה בכלל?
    האם הצלחת להתמודד עם החרדה שעלתה כשחווית מצב כזה או שאולי זו היא שמניעה אותך?

    קורס ייחודי ויישומי, העוסק בקבלת החלטות ברוח הפסיכולוגיה החיובית בצמתים המרכזיות בחיינו האישיים, ושבוחן את דרכי ההתמודדות איתם ומעורר מחשבה אחרת על איכות חיינו.
    נעסוק בשאלה מהו בכלל אושר? והאם אנו יודעים לזהות אותו?

    ✅ פרטים טכניים:

    30 ש"א. כולם מוכרות לאופק חדש. ימי ג' בבוקר. מקוון.
    מנחה: ד"ר קרן אור חן
    למידע נוסף >
  • מה שמואר צומח - מודל לעבודה מול תלמידים בעלי קשיים רגשיים - חברתיים (מקוון, ימי א')
    נראה כי האתגרים והמורכבויות בכיתת הלימוד עולים מידי שנה , פרופיל התלמידים המגיע אל בתי הספר מגוון
    וכזה הדורש מאיתנו לתת מענה דפרנציאלי וייחודי לכל תלמיד ותלמידה.
    בקורס זה נצא יחד למסע, מסע לגילוי הזהות האישית של כל מורה ומורה .

    נשרטט יחד נתיב שיסייע לגלות את חוזקות המחנך , אלו אשר שיכוונו אותנו אל גיבוש עמדה פנימית מהותית, כזו
    שבאמצעותה נוכל לכל אתגר בבית הספר.

    ההשתלמות משלבת תיאוריה עם כלים פרקטיים מחיי היום היום, במהלכה נלמד חמש טכניקות ליבה באמצעותן
    נוכל להפחית התנהגויות חריגות נצליח לייצר בקצה רמת מוגנות גבוהה בכיתה ותהליך למידה משמעותי יותר.
    ההשתלמות מחולקת לשני חלקים עיקריים- החלק הראשון -מתמקד בבניית האני מאמין חינוכי, גיבוש זהות, עולם
    ערכים ואזור הגאונות של המחנך, נייצר יחד תמונת עתיד, כזו שתפגוש לא בעוד זמן רב את המציאות.

    בחלק השני -לאחר שנבין טוב יותר מי אנחנו ובמה אנחנו טובים, נוכל למקד את עצמנו כיצד לפעול מול תלמידי
    הכיתה המתקשים באופן כזה שיגביר שייכות, מוטיבציה ואחריות. ההשתלמות בת 10 מפגשים אשר משלבים
    הרצאה וסדנא במהלכה נדרש מן המשתתף לשיח פתוח כנה ואותנטי.

    ✅ פרטים טכניים:
    30 ש"א. כולן מוכרות לאופק חדש.
    ימי א' 17:00-20:00 מקוון.
    מנחה: טל פלוטניק
    למידע נוסף >
מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה