תואר שני בחינוך M.Ed
.M.Ed בחדשנות וטכנולוגיות בחינוך
.M.Ed בניהול וארגון מערכות חינוך
.M.Ed בחינוך משלב
.M.Ed בהדרכה, הנחייה ולמידה
.M.Ed בהוראת המתמטיקה
.M.Teach תואר שני ותעודת הוראה
M.Ed. - Management and Organization of Education Systems
נהלים, תנאי קבלה ותהליך ההרשמה
צרו קשר: סגל התואר השני
עידן חדש בתואר השני
  • ד"ר אריאלה לונברג - ראשת החוג

    ראשת החוג לחדשנות וטכנולוגיות בחינוך ומרצה בכירה לטכנולוגיות למידה במכללה האקדמית גורדון לחינוך בחיפה. בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ובאמנות יצירה מאוניברסיטת חיפה, תואר שני בחינוך, בהתמחות טכנולוגיות למידה מהאוניברסיטה הפתוחה ודוקטורט מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה מהטכניון. תחומי המחקר וההוראה שבהם אני עוסקת מתמקדים בהיבטים טכנולוגיים, פסיכולוגיים וסוציולוגיים של הוראה ולמידה באמצעות טכנולוגיות. בימים אלה אני מתעניינת במיוחד בהשלכות של בינה מלאכותית יוצרת על החינוך.
  • פרופ' ניצה שוובסקי

    סגנית נשיא ודיקנית התואר הראשון ותעודת הוראה באקדמית גורדון. בעברי – ייסדתי בשיתוף את החוג לניהול וארגון מערכות חינוך ועמדתי בראשו 12 שנים. בעלת דוקטורט במינהל החינוך ופוסט דוקטורט במינהל ציבורי. מרצה בכירה וחוקרת בתחומי מינהל החינוך בנושאים כגון: גורמים וביצועים אישיים וארגוניים של מנהלים ואנשי חינוך, אקלים בית ספרי מלא חיים והתנהגות אזרחית ארגונית. מלמדת קורסים וסמינריונים בתחומי מינהל החינוך.
  • פרופ' חנה שחר

    לאחר שנים רבות של הוראה באוניברסיטת בר אילן, הגעתי לפני 12 שנים לאקדמית גורדון. במסגרת תפקידי במכללה שמשתי כראשת החוג להוראה, למידה והדרכה, ולאחר מכן כראשת החוג לחדשנות וטכנולוגיה בחינוך. תחומי התעניינותי החלו עם שיטות הוראה ולמידה שיתופיות, לאחר מכן עברו לשאלה האם הארגון של בית הספר מותאם לשיטות שונות מאשר הוראה פרונטלית. לנוכח השינויים הטכנולוגיים המהירים והדרמטיים בשנים האחרונות התעוררה שוב שאלה: כיצד נשמור על חיים ערכיים בתרבות שבה אנו חיים? בכל אחד מן הנושאים פרסמתי ספר ועד כה התפרסמו ששה ספרים משלי ומספר רב של מאמרים בנושאים הללו. בנוסף לשאיפה לשנות את האופן שבו מתנהלת מערכת החינוך (לא פחות) אחד מתחביבי הוא ציור (גילוי נאות: התחלתי את דרכי כמורה לציור...). בחוג לחדשנות וטכנולוגיות בחינוך מלמדת את הקורסים: "חינוך וערכים בעידן הטכנולוגי", "חלופות בהערכה" ומנחה עבודות מחקר.
  • ד"ר צביקה רייטר

    ראש החוג לניהול מערכות חינוך ומרצה בחוג לחדשנות וטכנולוגיות בחינוך בקורס "הדרכים למנהיגות וחדשנות במערכת החינוך". בעברו מדען בתחום האימונולוגיה (תורת החיסון) במכון ויצמן למדע, אוניברסיטת אינדיאנה בארה"ב ובבית ספר לרפואה - הטכניון. לאחר שנתיים מרתקות כעמית בבית הספר מנדל למנהיגות חינוכית, ניהל שלושה בתי ספר גדולים (בית הספר למדע,טבע וסביבה של הריאלי בחיפה (6 שנים), קרית חינוך אורט נתניה (8) ובית ספר לאמנויות (4)). בשנים האחרונות מרצה באקדמית גורדון. מתענין וחוקר נושאי רווחה נפשית של מורים ומנהלים, מנהיגות וניהול ומה שביניהם, מוטיבציה ועוד. אב לשלושה, סב לחמישה, עוסק גם בכתיבה ובמשחק (תיאטרון בית הגפן, תיאטרון הסטודיו, סרטים וטלויזיה).
  • פרופ' ליהוא זיסברג

    פרופ' זיסברג הוא פסיכולוג ארגוני-תעסוקתי בהכשרתו ובנסיונו המקצועי. במהלך ראשית הקריירה שלו חקר הבטים מגוונים של התנהגות ארגונית והתנהגות אזרחית במיוחד בתנאי חירום ודחק. בשנים האחרונות הוא מתמקד בחקר הקשרים שבין רגשות ותוצרים בריאותיים בחיי היום יום - בעבודה, בקהילה ועוד. תחומי עניין בהקשר חינוכי: מנהיגות בחינוך, התנהלות בחירום, רגשות והתמודדות בעבודה ובלמידה, יכולות קוגניטיביות וחברתיות בהקשר של הישגים לימודיים. בחוג לחדשנות וטכנולוגיות בחינוך הוא מלמד את הקורס "חינוך, יצירתיות וחדשנות".
  • ד"ר גילית כדורי

    ראשת החוג לחינוך יסודי ומרצה בכירה באקדמית גורדון בלימודי התואר הראשון והשני. מנחה סמינריונים ועבודות גמר בחוג לחדשנות וטכנולוגיות בחינוך. בעברי עסקתי בפיתוח תוכניות חינוכיות בינלאומיות הן במסגרת האיחוד האירופאי והן במסגרות אחרות. מלווה סטודנטים בתואר השני בכתיבת עבודת הגמר שלהם. חוקרת בתחומים של נרטיבים של מורים, פילוסופיה של החינוך, הכשרת מורים. בוגרת מכון מנדל למנהיגות בתכניות "דוקטורנטים מצטיינים" ו"מנהיגות בהכשרה להוראה". אמא לחמישה ילדים, סבתא לנפתלי.
  • ד"ר אסנת ארגמן

    ראשת החוג ללשון העברית במכללה, וכן מלמדת נושאים המתקשרים לכתיבה ולשפה בחוגים נוספים. מלמדת בתואר השני קורס בכתיבה אקדמית במסגרת החוג לחדשנות. אוהבת מאוד לעסוק בענייני שפה, בעיקר בנקודות הממשק שלה עם החיים: חוקרת נושאים המקשרים לשון ופסיכולוגיה, לשון ורגש, לשון והכשרת מורים. סתגלנית, אוהבת אנשים וחובבת גדולה של משחקי כדור (בעיקר כדורגל) – כשחקנית, לא כצופה. בכלל, אוהבת חיים דינאמיים ומשתדלת לתבל את האקדמיה בהרבה חוויות. מחלקת את הזמן בין האקדמית גורדון לבין היותי עמיתת מחקר באוניברסיטת טקסס באוסטין (UT@Austin). אמא ל-3, שתי גדולות בארץ ותיכוניסט אחד באמריקה.
  • ד"ר שוש דוידסון

    מרצה בכירה בחוג בחוג לחדשנות וטכנולוגיות בחינוך, מלמדת בחוג בקורס לשיטות מחקר איכותניות למתקדמים, מחקר איכותני. ראש יחידת עבודות הגמר האיכותניות בתואר השני, באקדמית גורדון השלימה תואר שלישי באוניברסיטת חיפה, בהנחיית פרופ' תמר כתריאל ופרופ' נירית בירד-דוד. תחומי המחקר שלה הם ילדות, נעורים והורות בתרבות הצריכה. במחקריה כתבה על מעריצות של להקת פופ, על ויכוחים בין הורים ומתבגרים בנושאי קניות וצרכנות (כמה אני מתחשב בהורים, וגם מתחשבן איתם), על דמות הילד בפרסומות ישראליות, על התמודדותן של גננות ישראליות עם קבוצות הווטסאפ של ההורים (ומה זה עושה למקצוע), על כניסת תכניות מסחריות למערכת החינוך ועוד. פרויקט חדש שלה ישאל מה אנחנו מלמדים את הילדים שלנו על כסף ועל כלכלה? הפרק הראשון מתמקד בצרכנות ״מבטן ומלידה״: ביקורים של אמהות ונשים בהריון בתערוכת מוצרי תינוקות.
  • ד"ר איבנה רטנר

    ד"ר איבנה רטנר היא מנהלת תחום (מפמ"ר) קולנוע ומדיה, אגף אמנויות, משרד החינוך/ בוגרת תואר ראשון ושני מהאוניברסיטה העברית בירושלים. הדוקטורט שלה ב"דיאלוג דרך קולנוע" מאוניברסיטת חיפה. מרצה ורכזת פדגוגית בחוג להוראת תקשורת ומדיה במכללת גורדון לחינוך. מובילה את צוות חשיבה "אוריינות מדיה" במכון מופ"ת. בחוג לחדשנות וטכנולוגיות בחינוך מלמדת את הקורס "אזרחות דיגיטלית".
  • ד"ר הדס שלי הובר

    מרצה בחוג לחינוך מיוחד ולגיל הרך. רכזת מסלול הסדנאות להוראה מותאמת בתוכנית הסבת האקדמאים בחינוך המיוחד. ראש החוג לתקשורת והמרכז ללמידה פעילה ומערבת. תחומי המחקר שלה הם הכוונה עצמית בלמידה, טיפוח לומד עצמאי בחינוך הרגיל והמיוחד, שיפור חשיבה, מטה-קוגניציה, ויסות עצמי ומודלים לפיתוח שיח אורייני בשפה ומתמטיקה. יש לה ניסיון כיועצת לקבוצות הורים ותלמידים לטיפוח למידה עצמאית. וויסות עצמי. ד"ר הובר יצרה תוכניות למידה רבות כולל סדנה מקצועית העוסקת בלמידה עצמאית, מודעות עצמית ואינטליגנציה רגשית. התכנית שלה מתקיימת בחינוך פורמלי ובקבוצות לא פורמליות בגילאי 4-6 וכן בני 12 ומעלה, כולל הוריהם, מורים מדריכים סגלי הוראה באקדמיה ומחוצה לה.
  • ד"ר חוה וידרגור

    מרצה בכירה בתכניות התואר השני, ראש נתיב הוראת מחוננים בחינוך משלב והתמקצעות בהוראת מחוננים ומצטיינים באקדמית גורדון. מנחה לעבודות גמר ומרצה בקורס "חשיבת עתיד" בחוג לחדשנות וטכנולוגיות בחינוך. בעלת תואר ראשון בהוראת אנגלית, תואר שני במנהיגות חינוכית ותואר שלישי בחינוך מאוניברסיטת חיפה בהתמחות בחינוך מחוננים. בעברי מורה לאנגלית בבית ספר, מחנכת, רכזת אנגלית, רכזת שכבה ורכזת חברתית. מלמדת קורסים ומנחה סמינריונים וסמינריונים מתפתחים בתכנית הניהול, חינוך משלב ותכנית החדשנות. תחומי העניין שלי במחקר הם: חינוך מחוננים, תכנון לימודים וסביבות למידה חדשניות משולבות טכנולוגיה. בעברי אלופת הארץ ושיאנית בשחיה.
  • ד"ר סמדר גלעד חי

    ראש תחום לימודי היזמות בחינוך ובחברה באקדמית גורדון וראש הנתיב ללימודי יזמות בחינוך ובחברה בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך בלימודי MA. עוסקת בתחומי המנהיגות, ניהול, יזמות, חדשנות ושימושי AI בחינוך בהקשרים של פיתוח והטמעת תוכניות הכשרה, פרקטיקה, ומחקר, בתואר הראשון ובתואר השני. מחקר הדיסטרציה ומאמר מחקרי של ד"ר גלעד חי שעסקו בנושא של השלכות הטמעת החדשנות על אפקטיביות מורים ובתי ספר נבחרו פעמיים בשנים 2014/15 וב 2017 כראויים לשבח ועם ציון 'כעבודת מחקר מדעית למופת' בפריסת שופטים בינלאומית של הוצאת אמרלד העולמית ועורכי כתב העת היוקרתי Journal of Educational Administration. בחוג לחדשנות וטכנולוגיות בחינוך מלמדת את הקורס: "ייחודיות ויישומיה במערכת החינוך".
  • ד"ר נעם רון קול

    כתבתי את הדוקטורט שלי בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת חיפה. מתעניין, חוקר ומלמד מגוון נושאים בהיסטוריה של הפילוסופיה, פילוסופיה של החינוך, אתיקה וערכים בעולם טכנולוגי, פוליטיקה וחינוך ועוד. נשוי באושר ואב לארבעה מופלאים. מתגורר במושב ניר עציון שעל הר הכרמל. משתתף אובססיבי בקבוצות קריאה ודיון בנושאים שונים, מוכן ומזומן תמיד לדיאלוג ולשיחה מזדמנת על כל מה שמעניין. נהנה לחשוב, להרהר ולקרוא לבד ובחברותא.
מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה