תואר שני בחינוך M.Ed
.M.Ed בחדשנות וטכנולוגיות בחינוך
.M.Ed בניהול וארגון מערכות חינוך
.M.Ed בחינוך משלב
.M.Ed בהדרכה, הנחייה ולמידה
.M.Ed בהוראת המתמטיקה
.M.Teach תואר שני ותעודת הוראה
M.Ed. - Management and Organization of Education Systems
נהלים, תנאי קבלה ותהליך ההרשמה
צרו קשר: סגל התואר השני
צפו: סטודנטים ממליצים על תואר שני
עידן חדש בתואר השני

הכירו את סגל החוג לניהול וארגון מערכות חינוך:


  • ד"ר צביקה רייטר

    ראש החוג לניהול מערכות חינוך. בעברו מדען בתחום האימונולוגיה (תורת החיסון) במכון ויצמן למדע, אוניברסיטת אינדיאנה בארה"ב ובבית ספר לרפואה - הטכניון. לאחר שנתיים מרתקות כעמית בבית הספר מנדל למנהיגות חינוכית, ניהל שלושה בתי ספר גדולים (בית הספר למדע,טבע וסביבה של הריאלי בחיפה (6 שנים), קרית חינוך אורט נתניה (8) ובית ספר לאמנויות (4)). בשנים האחרונות מרצה באקדמית גורדון. מתענין וחוקר נושאי רווחה נפשית של מורים ומנהלים, מנהיגות וניהול ומה שביניהם, מוטיבציה ועוד. אב לשלושה, סב לחמישה, עוסק גם בכתיבה ובמשחק (תיאטרון בית הגפן, תיאטרון הסטודיו, סרטים וטלויזיה).
  • פרופ' ניצה שוובסקי

    סגנית נשיא ודיקנית התואר הראשון לשעבר ותעודת הוראה באקדמית גורדון. בעברי – ייסדתי בשיתוף את החוג לניהול וארגון מערכות חינוך ועמדתי בראשו 12 שנים. בעלת דוקטורט במינהל החינוך ופוסט דוקטורט במינהל ציבורי. מרצה בכירה וחוקרת בתחומי מינהל החינוך בנושאים כגון: גורמים וביצועים אישיים וארגוניים של מנהלים ואנשי חינוך, אקלים בית ספרי מלא חיים והתנהגות אזרחית ארגונית. מלמדת קורסים וסמינריונים בתחומי מינהל החינוך. בזמני החופשי מבלה במסכים ועם המשפחה, מטיילת ועובדת.
  • פרופ' ליהוא זיסברג

    פרופ' זיסברג הוא פסיכולוג ארגוני-תעסוקתי בהכשרתו ובנסיונו המקצועי. במהלך ראשית הקריירה שלו חקר הבטים מגוונים של התנהגות ארגונית והתנהגות אזרחית במיוחד בתנאי חירום ודחק. בשנים האחרונות הוא מתמקד בחקר הקשרים שבין רגשות ותוצרים בריאותיים בחיי היום יום - בעבודה, בקהילה ועוד. תחומי עניין בהקשר חינוכי: מנהיגות בחינוך, התנהלות בחירום, רגשות והתמודדות בעבודה ובלמידה, יכולות קוגניטיביות וחברתיות בהקשר של הישגים לימודיים.
  • ד"ר רוקסנה רייכמן

    בוגרת תואר שלישי מ State University of New York at Buffalo במנהל ומדיניות החינוך ובחינוך משווה (Comparative education). במשך עשור עבדה במקביל בחוג למנהל החינוך באוניברסיטת חיפה ובאקדמית גורדון, וב 16 השנים הבאות המשיכה רק באקדמית גורדון. במהלך השנים, היא מלאה תפקידים רבים. היא עמדה בראש ועדות שונות (וועדת היגוי להוראת השואה, וועדת תכנית החומש, וועדת משמעת) , הייתה סגנית התכנית DOIT של האיחוד האירופי, חברה בשש תכניות בינלאומיות נוספות, מרכזת נושא המחקר האיכותני, ראש התכנית הדו שנתית להוראת מחוננים, מרכזת ארסמוס, ראשת התכנית "קיוון חדש" להסבת אקדמאים להוראה, מרכזת אקדמית, ראשת החוג לתואר שני בהדרכה, ראשת החוג לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך, והיום דיקנית לימודי התואר השני. עוסקת במחקר בתחום מנהל החינוך, חינוך משווה, הכשרת מורים ומנהלים, שיטות הוראה חדשניות וחינוך מחוננים. נשואה ואמא לשלושה ילדים, סבתא לארבעה נכדים. אוהבת ללמוד שפות, לטייל ולהכיר אנשים מתרבויות שונות.
  • ד"ר שמחה אהרון

    מתמחה בקוגניציה והוראה וכן במדידה והערכה בארגונים חינוכיים, תוך התמקדות בהנעת עובדים. מלמדת בקורסים שיטות מחקר ומדידה והערכה בארגונים אוהבת במיוחד בני אדם ולרקוד
  • ד"ר רונן קספרסקי

    מרצה בכיר באקדמית גורדון. עוסק בעיקר בהוראת קורסים בתואר השני ובהנחיית עבודות גמר בנושאים שנוגעים לקשר בין הרגש ללמידה. בתחילת דרכי עסקתי רבות בחקר האינטראקציה בין הרגש ללמידה בקרב תלמידים עם לקויות למידה. בשנים האחרונות, פניתי לחקור את הקשר בין הרגש ללמידה בתחום הכשרת מורים, לרבות סימולציות ככלי לטיפוח מיומנויות חברתיות רגשיות (מח"ר) או בלועזית SEL (Social Emotional Learning) . בתחום זה זכיתי במענק מחקר מטעם מכון מופ"ת לפיתוח שאלון למידה חברתית רגשית למורים. השאלון שנקרא EduSEL, זכה להכרה עולמית ותורגם לאנגלית, ערבית, טורקית, סינית ספרדית ופורטוגזית.
  • ד"ר אילנית פינטו דרור

    אשת חינוך, פועלת לטיפוח חשיבה ביקורתית ולקידום היבטים הרגשיים במרחב הבית ספרי, כאמצעי לשגשוג אישי, לאקלים של התפתחות וליצירת שיויון הזדמנויות בחינוך. מרצה בהכשרת מורים ומנהלי בתי ספר, בעבר הקמתי וניהלתי תיכון לבני נוער בעלי קשיים נפשיים (בית אקשטיין). בוגרת תכנית עמיתי צדק, ב"ממזרח שמש", תכנית להכשרת מנהיגות יהודית חברתית וכן בוגרת בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. תחום המחקר שלי עוסק בחיבור שבין רגשות ומעמד בבתי ספר, בדוקטורט חקרתי זהויות מורים ותלמידים בבתי ספר אליטיסטיים בישראל.
  • ד"ר ריטה חורי

    מרצה במגוון תוכניות, מכשירה מאמנים (קאוצ'רים) באימון אישי ומאמנת אישית, מאמנת בהפרעות קשב וריכוז ומאמנת ארגונית עסקית. השכלה: תואר ראשון בעבודה סוציאלית, תואר שני בחינוך מיוחד ובייעוץ חינוכי ותעודת הוראה בחינוך המיוחד, תואר שלישי בחינוך מיוחד. בעבר ניהלתי בית ספר תיכון לתלמידים ליקויי למידה, ניהלתי מרכז לאבחון וטיפול בילדים ומבוגרים עם הפרעות קשב, הייתי ראש החוג לחינוך מיוחד במכללת סכנין. ניהלתי מערך לפיתוח מקצועי למורים בחינוך המיוחד באזור הצפון. חברה בדירקטוריון במכללה טכנולוגית נוף הגליל ובוועדת ביקורת באקדמית בראודה בכרמיאל. בנוסף, הייתי יו"ר תנועה חברתית לקידום חיים משותפים.
  • ד"ר צחי בלאו

    בן 54, נשוי למיכל, גר בזכרון יעקב. בתפקידי החינוכיים שימשתי כרב בית ספר יסודי 6 שנים, במקביל חינכתי במשך 14 שנים כיתות י"א-י"ב ושימשתי כראש ישיבה תיכונית במשך כ- 8 שנים. מלמד כ13 שנים באקדמית גורדון בתפקידים שונים. אוהב מאד לטייל ובעיקר לצלול וכמובן אוהב מאד מאד ללמד. בעבר הייתה לי קליניקה לרפואה אלטרנטיבית שעסקה בעיקר ברפלקסולוגיה ובדיקור בשיטת YNSA. אוהב מאד לקרוא וללמוד.
  • ד"ר אביטל הכט

    בעלת תואר דוקטור בהיסטוריה כללית ותואר שני נוסף בביקורת ציבורית ופנימית. כיהנתי בתפקיד יועצת אסטרטגית למשרדי הממשלה, בית הנשיא, רשויות מקומיות וארגונים עסקיים. דירקטורית בחברות ממשלתיות שונות כגון חברת החשמל, רשות השידור, החברה למתנ"סים ועוד. מכהנת בתפקיד ראש המרכז לזיכרון השואה באקדמית גורדון ותובעת בוועדת המשמעת. מלמדת סמינריון קורס דירקטורים, קורס ניהול ומנהיגות בתואר השני. בתואר הראשון קורס אתיקה במערכת החינוך, יזמות קהילתית וחברתית, זיכרון השואה, סמינריון וקורסים בחוג לתרבות ישראל, פרוייקט מיז"ם, השואה ומשמעותה. מלמדת בתוכנית רג"ב למצטיינים. מתנדבת במשמר הגבול (בדרגת קצונה – מפקח).
  • ד"ר ארנת טורין

    מרצה בכירה במכללת גורדון ועמיתת מחקר במכון הדסה ברנדייס. חברה בוועד המנהל של איגוד התקשורת בישראל. מתמחה בייצוג מגדרי, ז'אנרים פופולריים ואוריינות תקשורתית. היא פעילה חברתית בארגוני שלום ופמיניזם.
  • ד"ר יסמין נוילינגר שורץ

    עבודת הדוקטור שלי (אוני' חיפה, 2022) עסקה בקשר בין תמיכת הסביבה, דפוסי למידה ואיכות ההוראה של מורים חדשים (בשנת ההתמחות–סטאז' ובשנה שלאחריה). בתחילת שנות ה- 2000 סיימתי באונ' בן גוריון בנגב, תואר ראשון במדעי ההתנהגות (בהצטיינות) ותואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית. משנת 2002 אני עוסקת בתכנון מערך הלימודים במכללה, המורכב מצירופים של חוגי לימוד שונים ואוכלוסיות לומדים מגוונות. נוסף על כך, מרצה בקורסי כתיבה אקדמית, מחקר כמותי, ילדים בסיכון, מבוא לסוציולוגיה של החינוך וסמינריון בנושא הדוקטורט. אני אמא לשני נערים מקסימים, מתגוררת בזכרון יעקב ונהנית מהטבע הירוק במושבה וסביב לה.
  • ד"ר מירב חמי

    פסיכולוגית ויועצת ארגונית, עוסקת בהנחייה של צוותים חינוכיים באשר הם. בוגרת החוג לפסיכולוגיה במגמה הארגונית באוניברסיטת חיפה. שואפת לסייע לכל אחד למצוא את האושר שלו בעבודה, ומאמינה שהאושר קשור בעבודה מיטבית ומשמעותית עם אחרים. חוקרת מיומנויות חברתיות-רגשיות של אנשי חינוך, ומתרגשת בכל מחקר לגלות שאפשר לשנות ולהשפיע.
  • ד"ר סווטה רוברמן

    אני באה מרקע של סוציולוגיה ואנתרופולוגיה. מלמדת באוניברסיטה העברית ומרצה בכירה במכללה האקדמית לחינוך גורדון. בעלת ניסיון רב בהדרכה ובהנחיה של פרוייקטים מחקריים ויישומיים בתחום חינוך. תחומי העניין שלי הם חינוך משלב, חינוך לרב תרבותיות, אתנוגרפיה של כיתה ובית הספר, אי שוויון במערכת החינוך, הגירה וקליטה של ילדי המהגרים במערכת החינוך, שיטות מחקר איכותניות.
  • ד"ר אנאבל ליפסיק פרידלנדר

    למדה BA בחינוך ומדעי המדינה , MA בניהול מערכות חינוך , עשתה את עבודת הדוקטורט בחינוך בנושא הגירה וחינוך ובנוסף היא בעלת תעודת הוראה במדעי החברה. מלמדת במכללת גורדון בהנאה רבה, שיטות מחקר וסטטיסטיקה בתואר ראשון ושני, מדידה והערכה בהסבת אקדמאים ובתעודת הוראה לספרדית ומנחה סמינריונים בתואר השני. אנאבל מעורבת במגוון מחקרים ופרויקטים בנושאי חינוך ובריאות. היא פרסמה מספר מחקרים הנוגעים למדיניות כלפי ילדי עובדים זרים, בריאות וחינוך ילדים בגיל הרך ובפיתוח והערכה של מיומנויות רכות. היא מתגוררת בזכרון יעקב עם בעלה ושלושת ילדיה. פעילות הפנאי המועדפת עליה היא התנדבות. אנאבל מתנדבת בחמש עמותות וארגונים, היא חברה בוועד המנהל של עמותת "רוח נשית" עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות וגם משתתפת בפרויקט של רשות הטבע והגנים ל"הצלת צבי ים".
  • ד"ר מרים קורקוס-פאנויאן

    מנהלת אגף החינוך בזכרון יעקב. במסגרת תפקידי מובילה ומטמיעה תהליכים חינוכיים כמדיניות יישובית, מחבקת את כל תלמידי המושבה, מלווה את מנהלי בתי הספר מאמינה בהם ומאפשרת להם לבטא את עצמם בעיקר בדפוסי הניהול העצמי ומיישמת הלכה למעשה מנהיגות העצמה, הלימה והגשמה תוך עטיפה וחשיבה אנושית. בבסיס הכשרתי מורה לשפה וספרות ערבית ועברית, מנהלת תוכניות חינוכיות והכשרת מורות לשפה הערבית, חברת צוות פו"ם, מלווה מנהלים חדשים ועוד. מאמינה כערך האדם כאדם. אמא לתאומים מתבדרים, עוסקת בשירה וערבי השראה וקמה כל בוקר עם שיר חדש בלב.
  • ד"ר יאיר קורן-מיימון

    הוא חוקר ומרצה בכיר במכללה האקדמית גורדון. תחומי מחקריו המרכזיים הינם: ספרות בגישה רב תחומית, פסיכולוגיה, מגדר וקולנוע. ספריו ראו אור בהוצאת רסלינג ובהוצאת מכון מופ"ת. מאמריו הוצגו בכנסים בינלאומיים ופורסמו בבמות שונות בארץ ומחוצה לה. שני משפטים שהם חלק מה- "אני מאמין" שלי: "כל ילד צריך לפחות אדם מבוגר אחד שיאמין בו" (הרב שלמה קרליבך) "כאשר אנו מתמקדים ביצירת הטוב למען האחרים, אנו מוצאים את האושר האמיתי לאורכה של הדרך" (ד"ר יאיר קורן מיימון).
  • ד"ר יוסי בר

    כיהן בעבר כראש היחידה לקידום ההוראה באוניברסיטת חיפה במשך 17 שנה וכן כיהן כראש המרכז למצוינות בהוראה להכשרת אנשי סגל להוראה באקדמית גורדון. עוסק בהוראת הרטוריקה והארגומנטציה, תקשורת בינאישית, התמודדות עם דילמות, הוראה בחינוך הגבוה.
  • ד"ר לביא סיגמן

    מכהן במגוון תפקידי ניהול וייעוץ בארגונים וחברות טכנולוגיה בתחומי ננוטק, הנדסת החומרים, אגריטק, קלינטק, ביוטכנולוגיה ותוכנה. הוא חוקר ומרצה במכללת גורדון ובמסגרות אחרות בתחום טכנולוגיות מתקדמות, ניו מדיה ודיגיטל, יזמות, פסיכולוגיה וחדשנות לארגונים וחברות ומלמד במסגרת לימודי תואר ראשון ושני. ד"ר עו"ד לביא סיגמן מתמחה במסחור, קניין רוחני, יזמות בתחום הטכנולוגיה בכלל והדיפ-טק בפרט. ועוד משהו: לביא כתב 9 ספרי ילדים ובוגרים שראו אור בעברית ובאנגלית.
  • ד"ר סאוסן שלבי

    תחומי עניין והתמחות שלי, הם: הכוונה עצמית וטיפוח תחושת ה Well-Being בקרב מורים מתחילים, למידה חברתית-רגשית, רב-תרבותיות והצלחה אקדמית, תכנון תוכניות לימודים, וניהול דיאלוג מצמיח ומעצים. החיים בשבילי הם אתגר מיוחד. משפט המלווה אותי לאורך כל המסלול: "Life's A Climb But the View is Great". . טיולים אקזוטיים בשבילי הם מקום להתחדשות ומקור השראה לכתיבה וליצירה. אוהבת להכיר תרבויות שונות בעולם וללמוד מהן. רצה למרחקים, וברכיבת אופניים מצליחה לשמור על איזון בחיים.
  • ד"ר פינחס לוזון

    הרקע האקדמי שלי משלב בתוכו שני תחומי עניין שיש ביניהם חפיפה: קבלת החלטות, מנהיגות וייעוץ. בשני תחומים אלה אני חוקר ומפרסם תוך שימוש במגוון מערכים מתודולוגיים: כמותני, איכותני ועיוני-פילוסופי. את הידע הנצבר במחקר, אני מביא לידי ביטוי במערך האקדמי בתור מרצה במסלולי תואר שני בניהול, מנהיגות וייעוץ. כיום, בעיקר בחינוך, אך בעבר הלא רחוק גם בתחומי ניהול כלליים. ד"ר לוזון הוא פסיכולוג ארגוני חברתי , יו"ר ובעלים של "דר' לוזון, ייעוץ בהתנהגות כלכלית לחברות וארגונים", חוקר התנהגות כלכלית (מודלים התנהגותיים בתורת המשחקים), חוקר מנהיגות חינוכית בחינוך יהודי ועורך תוכן של ההוצאה האקדמית "רסלינג".
  • ד"ר אמיר להט

    מרצה קורס שיווק מקוון ויזמות A.I. בבתי ספר, קורס יסודות הניהול הפיננסי בארגוני חינוך, קורס מנהיגות חינוכית והשראה, קורס תיאוריה והתנהגות ארגונית, קורס תכנון אסטרטגי יזמי במערכות חינוך, קורס דיני חינוך, קורס כלכלת חינוך, קורס ניהול מוסדות ללא כוונת רווח, סמינריון ניהול קריירה בחינוך. "מי שדוחה עשיית משימות גם דוחה הגשמת חלומות".
  • ד"ר מירית שרון

    ראשת החוג להדרכה, הנחייה ולמידה. מלמדת בתואר השני בקורס 'תקשורת בין אישית' בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך, ומנחה במסגרת סמינריון מתפתח לעבודת גמר בחוג ללמידה הוראה והדרכה ובחוג לחינוך משלב. בעברי מורה ומחנכת בבית ספר יסודי ורכזת חינוך חברתי שנים רבות. בוגרת אוניברסיטת חיפה בתחומים ייעוץ חינוכי ואומנות יצירה. עבודתי המחקרית מתמקדת בחקר הפרקטיקה בהכשרת מורים בדגש על היבטים של מסוגלות, אמון, אכפתיות ואמפטיה במסגרת קשרי אקדמיה - שדה. בנוסף אני חוקרת ומתעניינת במסד הערכי של חינוך לאזרחות ואזרחות טובה כפי שבאים לידי ביטוי בעולם החינוך וההוראה (על כך מתבסס גם מחקר הדוקטורט שלי). אני מאוד אוהבת לצייר. גרה בחיפה, עיר הולדתי.
  • ד"ר שירן גרמן בן-חיון

    במסגרת הוראתי באקדמית גורדון אני מלמדת ומנחה את הקורסים הבאים: אתיקה בניהול מערכות חינוך, סמינריון, סמינריונים מתפתחים ועוד קורסים שונים ומרתקים! במחקריי אני חוקרת נושאים הקשורים לזכויות ילדים בעידן הדיגיטלי, חוויות צמיחה של מורים מאירועי אלימות ותהליכי הדתה בתוך בתי הספר הממלכתיים. מעבר לעבודתי האקדמית אני אוהבת מאוד פעילויות פנאי כמו קריאת ספרים, טיולים ובישול.
  • ד"ר שוש דוידסון

    מרצה בכירה בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך ובחוג להוראת תקשורת וראש יחידת עבודות הגמר האיכותניות בתואר השני, באקדמית גורדון השלימה תואר שלישי באוניברסיטת חיפה, בהנחיית פרופ' תמר כתריאל ופרופ' נירית בירד-דוד. תחומי המחקר שלה הם ילדות, נעורים והורות בתרבות הצריכה. במחקריה כתבה על מעריצות של להקת פופ, על ויכוחים בין הורים ומתבגרים בנושאי קניות וצרכנות (כמה אני מתחשב בהורים, וגם מתחשבן איתם), על דמות הילד בפרסומות ישראליות, על התמודדותן של גננות ישראליות עם קבוצות הווטסאפ של ההורים (ומה זה עושה למקצוע), על כניסת תכניות מסחריות למערכת החינוך ועוד. פרויקט חדש שלה ישאל מה אנחנו מלמדים את הילדים שלנו על כסף ועל כלכלה? הפרק הראשון מתמקד בצרכנות ״מבטן ומלידה״: ביקורים של אמהות ונשים בהריון בתערוכת מוצרי תינוקות.
  • ד"ר זהר מליניאק

    בן 66 נשוי עם ארבעה ילדים ושני נכדים, חי כיום בכפר-יהושע בעמק-יזרעאל. ב 25 השנים האחרונות אני 'עמוק' בתחום החינוך ובזמן הזה בין השאר ניהלתי במשך ארבע שנים את בית-הספר התיכון לחינוך-סביבתי בשדה-בוקר והקמתי וניהלתי במשך שבע שנים את בית-הספר העל-יסודי "הרטוב" שבמועצה-האזורית מטה-יהודה. לימדתי מתמטיקה בבית-הספר הניסויי בירושלים ובבית-ספר דתי לבנים 'נריה' במועצה -אזורית שדות-נגב. במשך יותר מעשור מלמד מתמטיקה, פדגוגיה ופיזיקה במכללה להכשרת-מורות "חמדת-הדרום" בנתיבות. ההשכלה-האקדמית שלי היא בפיזיקה ומתמטיקה וכתבתי דוקטורט בפילוסופיה של תורת-הקוונטים. הוגה-דעות מרכזי עמו אני "משוחח" הרבה שנים הוא ג'ידו קרישנמורטי ז"ל והייתי בסוף שנות השמונים בקבוצה שהקימה את "נאות-סמדר" יחד עם יוסף ספרא ז"ל שם חייתי ארבע שנים מעצבות ומשמעותיות. מה שמוביל אותי כבר לא מעט שנים זו התחושה שחינוך = יחסים ושיחסים הם משהו שיש לחקור אותו ובראש וראשונה לחקור את עצמי כמי שהוא "המשקפיים" המתבוננות בעצמי ובעולם.
  • ד"ר אימי לב

    ד"ר אימי לב היא מרצה וחוקרת במכללה האקדמית גורדון. היא בעלת תואר שלישי בתקשורת, בהתמחות של תקשורת-בריאות מאוניברסיטת אוהיו בארה"ב. ד"ר לב שימשה כחוקרת ויועצת בצוות המחקר והשיווק החברתי של 'אפשריבריא'- התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים, וחוקרת שותפה בסדרת מחקרים העוסקים ביוזמה לצמצום הפער הדיגיטלי בתחום הבריאות בקרב אוכלוסיית יוצאי/ות אתיופיה בישראל, במחקר שהתמקד במימוש זכויות בריאות בישראל, ובמחקר שעסק בהפצת מידע לציבור בישראל בנוגע להתמודדות עם אתגרי מגפת הקורונה. ד"ר לב עוסקת בתחומים שונים של תקשורת בהקשרים של בריאות, בכללם שימוש במדיה חדשים, פרטיות, ושימוש בגישות של שיווק חברתי לקידום נושאי בריאות וחברה.
  • ד"ר הנרי תם

    מלמד ומנחה את הקורסים הבאים: שיטות מחקר איכותניות, סמינריון איכותני, סמינריון מתפתח איכותני, מנהיגות חינוכית והשראה, סוגיות נבחרות וניתוח אירועים בניהול בית ספר...תפיסתי החינוכית היא להביא את הסטודנטיות/ים היקרות/ים לחווית למידה והנאה מהלימודים בצד עמידה בסטנדרטים האקדמיים הנדרשים בלימודי תואר שני. מגיע למכללה עם צליל מנדולינות בלב לאחר 3-2 שעות של טניס עם שחר...לא משאיר אף אחד/ת מאחור, כולם מתקדמים ביחד אל התואר הנכסף... בברכה ובהצלחה
  • ד"ר ענת שלזק

    בעלת דוקטורט בבלשנות בינלאומית, וכן שני תארים שניים בניהול מערכות חינוך ובבלשנות. עוסקת שנים רבות בחקר בתחום הפדגוגיה ובתחום הבלשנות. מזה למעלה מעשר שנים מרצה במכללה האקדמית גורדון במגוון תחומי דעת: פדגוגיה, אוריינות אקדמית, בלשנות וספרות. מנחה מנהלים וצוותי חינוך בבתי ספר במסגרת המכללה האקדמית גורדון ובמסגרת עצמאית, ומרצה במכללה הערבית לחינוך בחיפה בתחומי הפדגוגיה, הארגון החינוכי והבלשנות. בתפקידי הניהוליים והחינוכיים הקודמים הייתי סגנית מנהלת בבית ספר תיכון ורכזת פדגוגית, ובמסגרת זו קידמתי תהליכי חינוך ולמידה, פיתוח תהליכי חקר וכישורי חשיבה מסדר גבוה באמצעות התאמת דרכי הוראה-למידה, פיתוח דרכי הוראה ותוכן לימודי, וריכוז ההתפתחות המקצועית של המורים, בנוסף הייתי מדריכה פדגוגית לסטודנטים מטעם מכללת גורדון.
  • ד"ר אבינועם יומטוביאן

    ד"ר אבינועם יומטוביאן, הוא ראש החוג לחינוך חברתי קהילתי וראש תחום הנחיית קבוצות באקדמית גורדון. ד"ר יומטוביאן הוא בוגר קורס מנחי סימולציות ב מ.ס.ר., מוסמך בגישור במגזר הכפרי, מומחה בתחום פיתוח תרבות רגשית בארגוני חינוך פורמאליים ובלתי פורמאליים ויועץ של משרד החינוך ורשויות מקומיות לפיתוח מוגנות, חוסן ושלומות. ד"ר יומטוביאן הוא איש שטח עם נסיון רב עם מגוון אוכלוסיות, אמון על הכשרת הסטודנטים בפיתוח מיומניות חברתיות, תקשורת בין אישית ולכידות.
  • ד"ר ארז זבלבסקי

    חוקר בתחום המינהל, המדיניות והמנהיגות בחינוך. את עבודת הדוקטורט שלו, שעסקה בשימור מורים מתחילים באמצעות פיתוח מודל של תרבות בית ספרית אקולוגית, השלים באוניברסיטת בר-אילן. כיום הוא עמית פוסט-דוקטורט באוניברסיטת בן-גוריון ובאוניברסיטת קנט שבאנגליה, שם הוא חוקר דילמות אתיות של מרצים בתחילת דרכם בהשכלה הגבוהה ותפיסות אי שוויון של תלמידים. תחומי המחקר וההוראה המרכזיים שלו עוסקים במנהיגות חינוכית, פיתוח מורים, כניסה להוראה ושימורם במערכת החינוך, תוך שימוש בפרספקטיבה אקולוגית-מערכתית.
  • ד"ר יצחק טרכטינגוט

    מתגורר בירושלים ואב לשבעה. פוסט דוקטורנט במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית, מרצה לפסיכולוגיה, חינוך, מתודולוגיה וניהול במכללת גורדון ובמכללות נוספות. בעבר שימשתי בתפקידי ניהול, חלקם בכירים, במגזר הציבורי, במשרד רוה"מ, בעיריית ירושלים, בג'וינט ובחברה למתנ"סים. עוסק במשך שנים רבות בקידום החברה החרדית בתעסוקה, באקדמיה ובחינוך. בתחום המחקר, עוסק באקולטורציה של קבוצות מיעוט ובהיבטים רב תרבותיים של המפגש בין קבוצות מיעוט לקבוצת הרוב. אוהב ללמד, מאמין בתלמידים ומרגיש סיפוק רב מהצלחתם והתקדמותם.
  • ד"ר יפה שגיא

    אשת חינוך אשר מגיעה מתחום הוראת הביולוגיה והכימיה. כיהנתי כמנכ"לית ומנהלת כפר הנוער "חקלאי פרדס חנה וזכיתי לנהל את התיכון הטכנולוגי "יעדים" בכפר ביאליק הנותן מענה לתלמידים "אשר לא מצאו את עצמם" מסיבות שונות בבתי הספר המקיפים. בית הספר בניהולי זכה בשני פרסי חינוך. יחד עם צוות ההוראה במקום הוכחנו שהכלה והשתלבות ,פיתוח דיאלוג בגובה העיניים עם התלמידים, רצינות אקדמית והקפדה על נורמות וכללים שוברים דעות קדומות, והדרה ובונים הדדיות, שיתוף וחברה מקבלת ומכבדת. פועלת רבות להכשרת המנהלים החדשים בבתי הספר מטעם אבני ראשה ומכללת גורדון ומאמינה בהוראה דיפרנציאלית בדגש על תהליכים בהם התלמיד מייצר ידע ומציג תוצרי למידה אותנטיים. לכל אורך הדרך ובאמונה מלאה אני בוחרת ללמד, ולתת מניסיוני וידיעותי בכדי להכשיר דור של אנשי חינוך ליצירת חברה ערכית, משכילה וכזו המפעילה שיקול דעת. "מכורה" לתשבצי היגיון , מתנדבת בנגישות ישראל וחברה בלהקת "הורה אילן חיפה" להקת מחול המשלבת רקדנים עומדים יחד עם רקדנים היושבים בכיסאות גלגלים.
  • ד"ר ניזאר ביטאר

    חוקר ומרצה המתמחה בניהול חדשנות ובהובלת שינויים ארגוניים במערכות חינוך בעידן הדיגיטלי. בעל דוקטורט המתמקד במרכזים לקידום הוראה כסוכני שינוי (Transformation Agents) במוסדות להשכלה גבוהה. מגיע עם ניסיון ניהולי עשיר בשטח: מורה בבי"ס, רכז מקצוע ורכז פדגוגי, מורה מורים בפסג"ה בתחום מחשבים וחדשנות, ראש תחום פדגוגיה דיגיטלית במרכז לקידום הוראה וכיהן בעבר כראש היחידה לקידום סטודנטים מהחברה הערבית וכראש מחלקת חברה בדיקנאט הסטודנטים. מחקריו העכשוויים מתמקדים באתגרים ובהזדמנויות הניהוליים של שילוב בינה מלאכותית (AI) בהשכלה הגבוהה, תוך בחינת היבטים של מדיניות, אתיקה והתאמה תרבותית. מאמין כי מנהל במערכת החינוך המודרנית חייב להיות "ארכיטקט של שינוי", המשלב ראייה אסטרטגית עם יכולת רתימת טכנולוגיות לקידום שוויון ומצוינות ארגונית. ניזאר נשוי לויויאן ואבא לשלושה ילדים מקסימים: לארא, אלי וליו.
  • מר אביהו סופר

    איש חינוך ויזם חינוכי חברתי, מרצה לתואר ראשון באוניברסיטת חיפה, ומרצה לתואר שני בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך בנתיב היזמות, ובחוג לחינוך חברתי קהילתי באקדמית גורדון, חיפה. מנחה קבוצות, מנחה מנחים ועוסק ביזמות בחינוך, בחינוך בלתי פורמלי - חינוך חברתי קהילתי, ובבניית שיתופי פעולה חינוכיים חברתיים על מנת לבנות יחד ישראלי חדש בחברה הישראלית, מזה 25 שנים. מנהל את ׳מגדלור׳ - המרכז לפיתוח והכשרת סגלי חינוך חברתי קהילתי ואת תוכניות החוץ במרכז ליזמות וחברה באקדמית גורדון, חיפה. דוקטורנט לתואר שלישי וחוקר את עולם המנטורינג, את החינוך ליזמות ואת הקשרים ביניהם. נשוי ואב לארבעה.
  • גב' קרין בר-און

    יועצת בתואר הראשון והשני, מסיעת לסטודנטים בעלי קשיי למידה והמתמודדים עם אתגרים וקשיים אישיים. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה, תואר שני ביעוץ חינוכי וכיום דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה בחוג ליעוץ והתפתחות האדם. מלמדת קורסים בניווט כתה, יחסי הורים מורים, ילדים בסיכון, חינוך למיניות בריאה, חוסן ותקשורת בינאישית. הדגש בלמידה היא למידה דרך התבוננות רפלקטיבית, שיתוף ממקרים בשטח, והחוויה האישית של הסטודנט.ית. דוגלת בגישת הפסיכולוגיה החיובית וההומניסטית ומאמינה כי עלינו לחיות לפי תפיסותינו בפועל ובאופן בו אנו מתנהלים מול עצמנו ומול האחרים.
  • גב' דינה קידר

    יועצת ארגונית בעלת ניסיון של למעלה מ-25 שנה בעבודה עם מגוון ארגונים וחברות, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וב.א. למצטיינים, תואר שני בפסיכולוגיה ארגונית מהטכניון. בהיבט המקצועי, "אשת שטח" בעלת משרד פעיל בתחום הייעוץ המתמקד בסיוע לפיתוח עסקים קטנים ובינוניים SMBs, רשויות מקומיות מלווה מיזמים ומסייעת בהטמעת תהליכי התייעלות תפעולית. הקורס "טכניקות בייעוץ ארגוני" יחשוף את הסטודנטים לכלי החשיבה והניתוח המובילים והעדכניים בתחומי הארגון, הניהול, והפיתוח הארגוני, יסייע בהרחבת הידע וברכישת מושגים שישכללו יכולות הניתוח וההתמודדות האפקטיביים במצבי עבודה שוטפים ומאתגרים. הלימוד משלב למידת שיטות, שמיעת סיפורים על מצבים מחיי היומיום של ארגונים, שימוש בחכמת ההמונים, AI והתנסות סדנאית. ברמה האישית, אני אשת משפחה וחובבת ספורט: רכיבת אופני שטח!
  • מר איתן קואל

    יועץ ארגוני ומרצה. מינהל, יזמות וניהול שינוי.
  • מר אופיר גליק

    בתפקידי במערכת החינוך עבדתי כמורה ומחנך ובהמשך ניהלתי לאורך עשרים שנה בית ספר, גם בתקופות מאתגרות ביותר של משברים לאומיים בתקופת קורונה ומלחמת חרבות ברזל. מלווה אישי של מנהלי בית ספר, חבר לאורך שנים רבות בצוות תכנית הכשרת מנהלים של מכון אבני ראשה במחוזות חיפה וצפון בחמ״ד במכללת שאנן, שם אני מכהן כראש תכנית הכשרת המנהלים בהווה. דוקטורנט לחינוך באוניברסיטת חיפה וחוקר במסגרת זו מדיניות חינוך המשפיעה על הוראה ולמידה בינתחומית.
  • גב' אתי שרלין רון

    מרצה ומנחת קבוצות, מלווה מנהלים ויועצת לארגונים בתחום מיומנויות ניהול בעולם העבודה המתחדש. לאתי ניסיון של מעל 20 שנה בעולמות הניהול והלמידה, בייעוץ שיווקי ואירגוני, ניהול פרויקטים, פיתוח תוכניות לימוד ובהדרכה. ב- 10 השנים האחרונות הבעלים של חברה לייעוץ והדרכה העוסקת ביישום והטמעה של תהליכי שינוי בארגונים ובניהול פרויקטים של הדרכה. לאתי תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א עם התמחות בהתנהגות ארגונית ושיווק ותואר ראשון בניהול וסוציולוגיה בהצטיינות מאוניברסיטת ת״א. היא כיהנה במגוון תפקידי ניהול ביניהם כסמנכ"ל שיווק בחברה בינ"ל וכיזמית וסמנכ״ל אסטרטגיה ופיתוח עיסקי בסטארט אפ טכנולוגי.
  • מר איל דרור

    נשוי ואב לשלוש בנות, גדלתי בין חיי העיר בחיפה לבין חיי השיתוף ביישוב ספר - קיבוץ על קו הגבול הצפוני – חוויות שעיצבו את זהותי ואת דרכי המקצועית. כעורך דין, מנחה קבוצות ואיש חינוך בעל ניסיון של מעל שני עשורים, אני שותף בהובלת תהליכים חינוכיים-חברתיים ומדריך קבוצות מגוונות, מתוך מחויבות לבניית חיבורים אנושיים משמעותיים. בשנים האחרונות שבתי לשרת במילואים בהתנדבות מתוך תחושת שליחות עמוקה ורצון להתייצב בעת שבה נדרש לעשות. השילוב הייחודי של עולמות המשפט, החינוך והקהילה, מאפשר לי ללוות אנשים וקבוצות במצבי חיים מורכבים ומניע אותי לחתור לבניית מרחבים בטוחים ומעצימים ביחסי בני אדם. אני מוקיר תודה על הזכות לסייע לאנשים למצוא את קולם ואת דרכם - מתוך אמונה עמוקה שיש באהבת הזולת ובכוחו של חיבור אנושי כדי לאחד אותנו מעל ההבדלים בינינו.
  • לזכרו: ד"ר נעם רון קול ז"ל

    כתבתי את הדוקטורט שלי בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת חיפה. מתעניין, חוקר ומלמד מגוון נושאים בהיסטוריה של הפילוסופיה, פילוסופיה של החינוך, אתיקה וערכים בעולם טכנולוגי, פוליטיקה וחינוך ועוד. נשוי באושר ואב לארבעה מופלאים. מתגורר במושב ניר עציון שעל הר הכרמל. משתתף אובססיבי בקבוצות קריאה ודיון בנושאים שונים, מוכן ומזומן תמיד לדיאלוג ולשיחה מזדמנת על כל מה שמעניין. נהנה לחשוב, להרהר ולקרוא לבד ובחברותא.
    יהי זכרו ברוך
מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה