למידה פעילה ומערבת

המרכז ללמידה פעילה ומערבת
קטלוג הרצאות וסדנאות
סגל המרכז
המרכז ללמידה פעילה ומערבת
קטלוג הרצאות וסדנאות
סגל המרכז

למידה פעילה ומערבת התפתחה במכללה על רקע הקולות הקוראים למערכות ולארגוני החינוך להשתנות ולקדם למידה והוראה שמספקים יותר משמעות ללומד לקראת החיים במאה ה- 21 ושמעוררים בו מוטיבציה פנימית ללמוד, להתפתח ולתרום  לחברה ולסביבה. גישה זו מוטמעת בקרב הסגל האקדמי, הסטודנטים וצוותי חינוך בקהילה.


למידה פעילה ומערבת סביב פרויקטים ודילמות  מזמנת שינוי תפיסת הוראה ולמידה ייחודי ותהליך מובנה הכולל את הדגשים הבאים: למידה עצמית משתפת, הכוונה עצמית בלמידה, שיח שיתופי, קהילת לומדים, צדק חברתי, מחויבות ומעורבות בקהילה. ואשר במסגרתו הלומד מיישם מיומנויות אלו כדי לטפח ולפתח פרויקט ו/או לעסוק בדילמות חינוכיות.


במכללה מועברים קורסים והשתלמויות רבים ברוח למידה פעילה ומערבת סביב פרויקטים ודילמות בתואר הראשון ובתואר השני. על ידי מרצים ומדריכים פדגוגיים אשר עברו הכשרה וליווי בגישה זו. ומהווים צוות פיתוח ויישום של עקרונות אלו.





חברי הצוות,  יוזמים מתכננים ומפתחים פעילויות באקדמיה ובמרחב העירוני הכוללות: הדרכת צוותים בבתי ספר, תערוכות, מחקרים כתיבת מאמרים, ימי עיון, כנסים בארץ ובעולם, שותפות בקהילת היי טק היי( HTH) העולמית, בניית מאגר מחווני הערכה חלופית, קידום ויישום יוזמות חדשניות הכוללות שימוש במיומנויות טכנולוגיות של המאה ה21, טיפוח רב תרבותיות בקהילה ובפרויקטים שונים במסגרת של ERASMUS+ and TEMPUS

(LLAF, TEACHEX,  ASSET) בהם מתכננים ומפעילים קורסי XBL  מגוונים.


אנחנו מאמינים שהמכללות לחינוך צריכות להוות ראש חץ בהובלת ההתנסות בפדגוגיה מתקדמת במהלך הכשרת מורים ללמידה והוראה במערכת החינוך ולאורך ההתפתחות המקצועית.
 

תהליכי עבודה ספירליים:



אנו חותרים להעמקת היעדים הבאים:

  1. יצירת למידה משותפת על בסיס הידע והניסיון שנבנה במכללות ובארגונים נוספים העוסקים בהכשרה וליווי אנשי חינוך ושנוגע לקידום תרבות למידה פעילה ומערבת.
  2. יצירת כיכר ידע תיאורטי ופרקטי הנוגע לתרבות זו.
  3. קידום ההשפעה על המדיניות והעשייה בהכשרה וליווי מורים לקידום תרבות זו.




על אודותינו

  • 💡מטרה

    המטרה: הבניית תהליך הוליסטי להקניית למידה עצמאית מיטבית.

    השלבים:

    1. מודעות לתהליכי למידה
    2. תכנון מראש של תהליך הלמידה.
    3. ניטור ובקרה בתהליך.
    4. רפלקציה בסיום התהליך.

    • שיפורים והתאמות תמידיים: בתהליכים, בטכנולוגיות חדשניות, בבניית אמצעי הערכה חלופיים.
    • קהילה לומדת: שילוב המרחב העירוני והקהילתי.
    • שיתוף פעולה עם מכללות, מוסדות, וחוקרים בארץ ובעולם.
  • 💡פעילות במכללה

    מעורבות ישירה בלמעלה מ- 90 קורסים בכל החוגים תואר ראשון ושני במכללה

    (שיטות מחקר, סוגיות נבחרות בניהול בית ספר, טכנולוגיות בלמידה ובחינוך, לשון חברה ותקשורת, סדנת הוראה, תקשורת ושיווק דיגיטלי, הבעה והבנה בכתב ובע"פ, סדנת הוראה בתקשורת, סמינר מתפתח, אתיקה מקצועית של עובד החינוך, סדנה בהוראת ספרות, המקרא בראי האמנות, יסודות בלמידה ובהוראה תואר ראשון, סמינריון מנהיגות בחינוך, יסודות הדקדוק האנגלי, תקשורת בין אישית, סוגיות בניהול בית ספר, מבוא לנבואה, דיאלוג דרך מדיה, ייצוגי קבוצות ומיעוטים, דיאלוג מהספרים, ערכים במקרא, ועוד ועוד...)

    • שילוב מוטיבים, מיומנויות וערכים לקידום למידה עצמית משתפת.
    • יצירת פרוייקטים או עיסוק בדילמה כחלק ממתודת הקורס.
    • כנס פתיחת שנה, סדנאות סגל, הקמת אתר מכללתי, פיתוח מאגר מחווני הערכה חלופית, פרויקטים, פיתוח מתודות חדשות, מחקר ומאמרים בתחום. היחידה ללימודי המשך , עמית אקדמיה

  • 💡ממשקים בין היחידה ללימודי המשך והמרכז (2022-3)
    • כתיבת תכנית בנושא למידה בין תחומית ורב תחומית לאגף לפיתוח מקצועי במשרד החינוך מחוז חיפה
    • מעורבות בכתיבת תכנית "מאיצים" בהובלת  האגף לפיתוח המקצועי במחוז חיפה במשרד החינוך בשילוב  מרכזי פסג"ה במחוז חיפה
    • פיתוח מקצועי לבתי ספר בתוכנית גפ"ן: קרית יערים ואבן סינא בנצרת
    • לימודי תעודה: מנטורינג לפיתוח לומד עצמאי בהנחיית המרכז ללמידה פעילה ומערבת
    • מרכז הורות ומשפחה: סדנאות להורים וסדנאות לתלמידים
  • 💡פעילות בארץ

    תכנון ופיתוח פעילויות במרחב העירוני.

    • הקמת אתר מכללתי, השתלמויות, סדנאות סגל, הדרכת צוותים בבתי ספר, הקמת תערוכות, ימי עיון, כתב עת, מחקרים וכנסים.
    • תכנון ופיתוח פעילויות במרחב העירוני.
    • הדרכת צוותים בבתי ספר להסביר.
    • פיתוח מחווני הערכה חלופית עם מכללות אחרות.
    • שת"פים אקדמיים:

    -מכון מופ"ת.

    -משרד החינוך

    -המרכז למצוינות בהוראה והמרכז לחדשנות

    -המרכז הארצי לקידום HighTecHigh בהשכלה הגבוהה בישראל.

    -פיתוח מחווני הערכה חלופית.

  • 💡פעילות בין לאומית
    • קורסים וסדנאות: הודו, רומניה, יוון, ארמניה.
    • השתתפות כל הצוות בכנס בינלאומי בסאן-דיאגו בנושא למידה מעמיקה, הצגת מתודות שפותחו בגורדון ונחקרו בכנס מחוננים, חילופי מרצים מטעם ארסמוס בנושא.
    • פיתוח קורס משותף לסטודנטים ומרצים  בין הפקולטה לחינוך מיוחד  באוניברסיטת קלוז  UBB (רומניה) והחוג לחינוך המיוחד באקדמית גורדון, לקידום הכלה ושונות דרך למידה פעילה ומערבת.
    • שותפות בקהילת HighTecHigh  העולמית, טיפוח רב תרבותיות בקהילה.
  • 💡מאפייני ה PBL

    למידה המחוברת לפעימות החיים (בשן, 2012)
    חיבור טבעי בין המרחב הבית ספרי למרחב הקהילתי – עירוני.
    תכני הפרויקטים והתוצרים מתבססים על "חיבור לעולם האמיתי" וזקוקים למרחב הממשי.
    הסביבה מזמנת מקורות מידע משמעותיים: מרכיבים פיסיים, רעיוניים ואנושיים.
    מיומנויות הלמידה מאפשרות למרחב "החיצוני" להיות מעורב באופן הלמידה ובתוכנה.
    חקר בדרכים מגוונות, צורך במומחים, עבודה בקבוצות, פרזנטציות, משוב ועוד

  • 💡רשמים מהסטודנטים
    • "לעשות חיים זו הדרך הטובה ביותר ללמוד"אינגריד באואר
    • "לגרום הנאה לילדים וליהנות יחד איתם בתהליכי הלמידה"
    • "מסתכלים אחרת על תפקיד הגננת"
    • "זכינו בכלי רב שימושי המאפשר לחולל שינוי בחינוך"
    • "אפשר להתאים את השיטה לכל  נושא"
    • "הילדים היו שותפים פעילים לאורך כל התהליך"
    • "מעורר מוטיבציה בקרב הסטודנטים ובילדים"
    • "חוויה של אמון והעצמה"
    • "יצירת תוצר מקורי מבוסס השראה מצרכי השטח"
    • "מעורר סקרנות ואכפתיות לקהילה"
    • "מקדם רלוונטיות ואותנטיות"
  • ד"ר הדס שלי-הובר

    ראשת המרכז ללמידה פעילה ומערבת
מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה