תואר שני בחינוך M.Ed
.M.Ed בחדשנות וטכנולוגיות בחינוך
.M.Ed בניהול וארגון מערכות חינוך
.M.Ed בחינוך משלב
.M.Ed בהדרכה, הנחייה ולמידה
.M.Ed בהוראת המתמטיקה
.M.Teach תואר שני ותעודת הוראה
M.Ed. - Management and Organization of Education Systems
נהלים, תנאי קבלה ותהליך ההרשמה
צרו קשר: סגל התואר השני
צפו: סטודנטים ממליצים על תואר שני
עידן חדש בתואר השני

מסלולי לימוד אופציונאליים (תעודה נוספת לתואר):

  • תנאי קבלה

    לתוכנית רשאים לגשת מועמדות בעלי/ות תואר ראשון שסיימו את לימודיהם/ן במוסד אקדמי מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, בממוצע 80 ומעלה.

    בנוסף, נדרש ידע באנגלית ברמת "מתקדמים ב'".

  • מטרות התוכנית

    1. פיתוח תפיסת עולם ערכית ביחס לחינוך משלב (Inclusive Education), ולהכלת תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות רגילות
    2. הקניית ידע מקיף, המבוסס על מחקר עדכני, להכרת אוכלוסיות שונות, מאפייניהן וצורכיהן
    3. הגברת המודעות לקידום רווחתם (Well-being) של ילדים בעלי רקע תרבותי שונה וצרכים שונים
    4. הקניית יכולת פיתוח תכניות התערבות ייחודיות, הנותנות מענה לקשיי ההוראה ולקשיים החינוכיים העומדים בפני המורה בכיתה המשלבת

  • למי מיועדת התוכנית?

    התוכנית מתאימה לגננות בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד; למורים בכל רמות הלימודים ( יסודי, חטיבות בינים  ותיכון)  בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד; ולבעלי תואר ראשון בחינוך והוראה או תארים משיקים אשר מעוניינים בקידום השילוב וההכלה ובהצלחתם.

     התוכנית פתוחה לבעלי רישיון למקצועות הבריאות (פרא-רפואיים): מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת ומטפלים ביצירה והבעה. שסיימו את תוכנית ההתאמה להוראה במערכת החינוך למטפלים במקצועות הבריאות ורשאים לעסוק במקצועות הבריאות (פרא-רפואיים) במערכת החינוך בישראל

    אפשר להשתלב בעבודה כרכזי וכרכזות השתלבות ואוכלוסיות מיוחדות בבתי הספר (לשם כך נדרשות עוד 90 שעות השתלמות במרכזי פסג"ה).

  • אופי הלימודים, ימים ושעות לימוד

    קורסי התוכנית (הרצאות, שיעורים, סדנאות, סמינריונים) ילמדו במהלך שלושה סמסטרים רצופים.

    תוכנית בוקר:

    סמסטר א' וסמסטר ב': למידה מרחוק סינכרונית בזום - ימי ב', 08:30-15:45

    למידה בקמפוס -  בימי ב', מתוכננים מראש - 3-4 פעמים בסמסטר.

    סמסטר קיץ : יתקיים החל מראשית חודש יולי, 12 ימי לימוד (פעמיים עד שלוש בשבוע לימודי בוקר) בלמידה מרחוק (זום).

    בנוסף, יתקיימו קורסים א-סינכרוניים: בקצב אישי או מתוזמנים על ידי המרצים.

     

    תוכנית אחר הצהריים:

    סמסטר א' וסמסטר ב': למידה מרחוק סינכרונית בזום - ימי ב', 14:30-21:00

    למידה בקמפוס -  בימי ב', מתוכננים מראש - 3-4 פעמים בסמסטר.

    סמסטר קיץ : יתקיים החל מראשית חודש יולי, 12 ימי לימוד (פעמיים עד שלוש בשבוע לימודי בוקר) בלמידה מרחוק (זום).

    בנוסף, יתקיימו קורסים א-סינכרוניים: בקצב אישי או מתוזמנים על ידי המרצים.

    .פתיחת המסלולים מותנית בכמות נרשמים מספקת*

    *מערכת השעות טנטטיבית ותיסגר לקראת פתיחת שנת הלימודים.

    *סטודנטים הלומדים במתכונת משולבת (תואר ראשון + תעודת הוראה + תואר שני) יהיו זכאים לתעודת התואר השני רק בסיום לימודי תואר ראשון.

    *סיום הנחית עבודת הגמר והמועד האחרון להגשת עבודת הגמר בתקנון התואר השני.

  • קורסים נבחרים

    הוראה מותאמת במתמטיקה ובשפה: קורסים  אלה יעסקו בהוראה מותאמת במתמטיקה ובשפה על כל רבדיה ויציגו את המחקר העדכני המתפתח המסייע בקידום תלמידים עם ליקויי למידה במסגרת הכיתתית. יושם דגש על מודלים בהתפתחות הקריאה והאריתמטיקה ששופכים אור על המקור לקשיים של התלמיד בתחומים אלו הקריאה והכתיבה והינם חיוניים בתכנון ההתערבות להוראה מותאמת.

    כלים טכנולוגיים מבוססי AI לקידום ההוראה המשלבת: הקורס יעסוק בהקנייה של כלים טכנולוגיים מבוססי AI להוראה מותאמת של תלמידים עם ליקויי למידה שתאפשר למידה מותאמת אישית והתקדמות לפי קצב הלמידה של כל תלמיד.

     

    שיתוף הורים בתהליכי שילוב: הקורס יעסוק בתהליכי התמודדות והסתגלות במשפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים, כמו גם בפיתוח תקשורת יעילה בין מורים לבין הורים לילדים עם צרכים מיוחדים.

     

    תקשורת ושיתוף פעולה בצוות רב-מקצועי: שילוב מצריך שיתוף פעולה בין החברים בצוות רב-מקצועי. הקורס הסדנאי יסייע בפיתוח כלים ליצירת תקשורת חיובית בצוות ולתקשורת עם ילדים, הורים, מורים ואנשי צוות נוספים (סייעות, מטפלים).

     

    תלמידים עם הפרעות התנהגותיות רגשיות: הקורס יעסוק באפיון תלמידים עם הפרעות התנהגותיות ורגשיות, בגורמי הסיכון להדרה (exclusion) ולנשירה, בהבנת גורמי הקושי של המורים ובדרכי ההתמודדות עם קשיים אלו.

     

    ניווט כיתה וגן: הקורס יעניק לסטודנטים כלים להכיר ילדים עם קשיי הסתגלות. כמו כן הוא יַ קנה להם מִגוון של כלים טיפוליים, נוהליים וניהוליים להתערבות וליישום שינוי בהתנהגותו של תלמיד שהתנהגותו (בכיתה או בגן) בעייתית.

     

    ביבליותרפיה ככלי להתמודדות עם שונּות: הגישה הביבליותרפית רותמת את הטקסט הספרותי להעלאת נושאים מורכבים וטעונים. היא מאפשרת שיח באמצעות . דיון בטקסטים העוסקים בבעיות רגשיות, התנהגותיות וזהותיות: התקבלות חברתית, תחילת הלימודים בגן ובבית הספר, מעבר דירה, הולדת אח חדש, שינוי של מודל משפחתי קיים או השתייכות למשפחה "אחרת", עמידה בציפיות המבוגרים, התמודדות עם נוכחותו של ה"אחר" או עם היותך "אחר", התמודדות עם אלימות וכן הלאה.

    תלמידים עם לקויות למידה - הכרת  מאפייני ילדים עם לקויי למידה ספציפיים  ו/או הפרעות קשב , מודעות לקשיים הנלווים ,  וביטוים בכיתה הרגילה והצגת חומר מחקרי מתקדם בנושא.

    נוסף על הקורסים הייחודיים לחוג לחינוך משלב יילמדו בתוכנית קורסים בשיטות מחקר(מתודולוגיה) המשותפים לכל החוגים לתואר שני.

     

  • מסלול ניתוח התנהגות יישומי ABA
    • מסלול הלימודים "ניתוח התנהגות יישומי": (פתיחת הנתיב מותנה בכמות נרשמים מספקת)

    אנו מציעים אפשרות לשלב בין לימודים לתואר שני (M.Ed) בחוג לחינוך משלב לבין השלמת לימודי תעודה ל- "מומחה לניתוח התנהגות במערכת החינוך".  הבוחרים בתוכנית זו יידרשו לתוספת של שעות לימודים (מעֵבר לשעות הנדרשות בלימודים לתואר שני ולתוספת תשלום) ולתוספת שכ"ל עבור לימודי התעודה.

    מסיימי התוכנית בהצלחה יהיו זכאים לקבל תעודה בתוכנית ההכשרה ABA מטעם האקדמית גורדון.

    הלימודים יתקיימו בימי שני במסגרת ללימודי חוץ לאחר שעות הלימוד של התואר השני למשך 4 סמסטרים (שנתיים אקדמיות), ללא סמסטר קיץ (סמסטר א' + ב' תשפ"ו, סמסטר א' + ב' תשפ"ז).

    3 קורסים מלימודי התעודה יוכרו בתואר השני.

    למידע נוסף >
  • מסלול הוראת מחוננים ומצטיינים

    התפתחות וחשיפה לתחום מעניין ומאתגר של הוראת תלמידים מחוננים, מצטיינים, סקרנים ובעלי יכולות גבוהות, לפתח את כישורי ההוראה שלהם ולהבין כיצד ניתן לקדם תלמידים אלה במסגרות השונות כולל בכיתה הרגילה .

    התוכנית תחשוף את הסטודנטיות.ים להיבטים רגשיים-חברתיים והתנהגותיים של מחוננות, חקר האיטליגנציה והגדרת המחוננות, הוראת מחוננים ומצטיינים, פיתוח חשיבה וחשיבת עתיד, שילוב טכנולוגיות בהוראת מחוננים, עבודת מחקר על שילוב המחונן בכיתה הרגילה ונושאים נוספים.  

    הלימודים יקנו תואר שני בחינוך משלב ( M.Ed) וכן תעודת התמחות בחינוך מחוננים מטעם האקדמית גורדון ובתמיכת האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך שתאפשר הוראה במסגרות המחוננים והמצטיינים השונות בארץ.

    הלימודים יתקיימו במשך שלושה סמסטרים, וישלבו קורסים מחינוך משלב (והתמחות בחינוך מחוננים (אחר הצהריים). ייתכן שיהיה צורך בלימודים נוספים בלמידה מרחוק ( זום)  ובלמידה מקוונת א- סינכרונית.

  • ד"ר מירית שרון - ראשת החוג

    ראשת החוג להדרכה, הנחייה ולמידה באקדמית גורדון. מרצה ומנחה סמינריון מתפתח לעבודת גמר בחוג להדרכה, הנחיה ולמידה; מלמדת 'תקשורת בין אישית' בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך ובחוג לחינוך משלב. במשך שנים רבות הייתי מורה ומחנכת ורכזת חינוך חברתי בבית ספר יסודי. בדרכי באקדמית גורדון הייתי מדריכה פדגוגית לסטודנטיות במסלול בית - הספר היסודי, מרכזת תחום דידקטיקה כוללת וראש תוכנית ההכשרה 'עמית אקדמיה'. אני בוגרת הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה בתחומים ייעוץ חינוכי ואמנות יצירה. תחומי המחקר בהם אני עוסקת הם הכשרת מורים וגננות בדגש על היבטים של מסוגלות, אמון, ואמפתיה. בנוסף, אני מתעניינת במסד הערכי של חינוך לאזרחות ואזרחות טובה בקרב ילדים צעירים בעולם ההדרכה, החינוך וההוראה - עליהם התבסס מחקר הדוקטורט שלי. אני מאוד אוהבת לצייר. גרה בחיפה, עיר הולדתי.
  • פרופ' דיצה משכית

    פרופ' באקדמית גורדון ומלמדת בלימודי התואר השני. היא עורכת של כתב העת השפיט ״רב גוונים: מחקר ושיח״ ומנחה בלימודי הפוסט דוקטורט במכון מופת. תחומי התמחותה עוסקים בהדרכה ופרוסים על רצף ההתפתחות המקצועית של עובדי הוראה החל משלבי ההכשרה דרך הכניסה להוראה., ההתפתחות לאורך כל שלבי הקריירה ותהליכי הדרכה בשלבים השונים . בנוסף היא מתמקדת במיומנויות SEL ועולם הרגשות של עובדי הוראה ומדריכים.
  • ד"ר רונן קספרסקי

    ראש החוג לתואר שני חינוך משלב באקדמית גורדון. תחומי המחקר שלי נוגעים לשלושה תחומים מרכזיים: לקויות למידה, טכנולוגיות בחינוך ומיומנויות חברתיות רגשיות (מח"ר) או בלועזית SEL (Social Emotional Learning). לפני מספר שנים פיתחתי שאלון SEL למורים. השאלון שנקרא EduSEL, זכה להכרה עולמית ותורגם לאנגלית, ערבית, טורקית, סינית ספרדית ופורטוגזית.
  • ד"ר מסדה סטודני

    מרצה בכירה בחוג הדרכה, הנחיה ולמידה. מלמדת ומנחה בקורס יחסי מדריך-מודרך ופרקטיקום. רקע מקצועי: הכשרה בתחום החינוך בגיל הרך, הייעוץ החינוכי ומנהל החינוך. בעבר, גננת, יועצת חינוכית, מדריכה ומנחת קבוצות בתחום ההכשרה, בחינוך הקדם יסודי ומרכזת מחוזית של הייעוץ בגיל הרך. תפקידים באקדמית גורדון: מרצה ומדריכה בחוג לגיל הרך ובחוג להדרכה בתואר השני, ראשת החוג לגיל הרך, ס' נשיא המכללה, פרופ' יחזקאל טלר, דיקנית לימודי תואר ראשון ותעודת הוראה. עוסקת בתחום ההתנהגות הארגונית, התנהגות אזרחית ארגונית (OCB), מוטיבציה והנעת עובדים ובהדרכה במערכת החינוך. מאמינה בטיפוח סביבות חיים מיטביות תוך חיזוק תחושת השייכת המסוגלות והאוטונומיה, כבסיס ללמידה והתפתחות אישית ומקצועית.
  • ד"ר מרב מדמוני אזולאי

    יועצת חינוכית ומטפלת משפחתית וזוגית מוסמכת . בעלת הכשרה בתיאום הורי ( גירושין בקונפליקט גבוה) ובוגרת התוכנית לטיפול מיני בבית החולים שיבא . עד לשנה"ל תשפ"ד, דקנית הסטודנטים וממונה למניעת הטרדה מינית באקדמית גורדון. מלמדת באקדמית גורדון מגוון קורסים בתואר הראשון ובתואר השני: ילדים בסיכון, תקשורת בינאישית ושיתוף הורים בתהליכי שילוב. בנוסף, מלמדת באוניברסיטת אריאל טיפול משפחתי בבית הספר לעבודה סוציאלית . עובדת כמטפלת זוגית ומשפחתית בתחנה לטיפול זוגי ומשפחתי בעמק חפר. בשנה"ל תשפ"ה – סטודנטית שנה א' לתואר שני בעבודה סוציאלית אוניברסיטת חיפה.
  • ד"ר אסתר פירסטטר

    עמדתי בראש החוג לחינוך משלב עד סוף תשפ"ד, במשך 14 שנים. בחיי המקצועיים שילבתי שני מסלולים שונים. בהכשרתי כפסיכולוגית חינוכית מומחית עבדתי כ30 שנים כפסיכולוגית בבתי ספר ובגני ילדים. עבודתי כללה אבחונים לילדים, ייעוץ והדרכה להורים, למורים ומנהלים. עבדתי במסגרות הן של חינוך רגיל, מיוחד ומשלב. במקביל עבדתי, ועדיין עובדת, יותר מ35 שנים כמרצה במכללות להוראה. פה במכללת גורדון בה אני רואה את העוגן והבית. בתואר השני אני מלמדת בחוג לחינוך משלב וכן בחוג להדרכה. אני מאמינה שהשילוב בין עבודתי כפסיכולוגית חינוכית, כמרצה ומדריכה פדגוגית מאפשר לי להביא לסטודנטיות את הידע והמעשה בתחום העבודה עם ילדים עם צרכים מיוחדים, את ראיית חשיבותו של השילוב וההכלה, את החשיבות בשיתוף פעולה בין מחנכים ומשפחות לקידומם של כל הילדים.
  • ד"ר סווטה רוברמן

    אני בעלת תואר שלישי במדעי החברה (אנתרופולוגיה וסוציולוגיה) מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת ניסיון רב בהוראה ובמחקר. במהלך השנים עסקתי בחקר סוגיות חברתיות מגוונות בישראל ובחו"ל, הן במסגרת עבודה עצמאית והן כחלק מצוותי מחקר ישראליים ובינלאומיים. ביצעתי מחקרים אתנוגרפיים נרחבים ופרויקטים יישומיים ונטלתי חלק במחקרי הערכה. משנת 2014 אני עוסקת בתחום החינוך. מלמדת קורסים בתחומים הבאים: חינוך משלב, חינוך לרב-תרבותיות, שילוב מהגרים/עולים במערכת החינוך, אתנוגרפיה של כיתה ושל בית ספר, אי-שוויון במערכת החינוך, סוציולוגיה של הורות ומשפחה, שיטות מחקר איכותניות. אני מתמחה בעיצוב, בביצוע ובליווי פרויקטים מחקריים בשיטה איכותנית לאנשי החינוך, טיפול ובריאות הציבור.
  • ד"ר מירב אייל

    מרצה, חוקרת ומדריכה פדגוגית – מכללת גורדון לחינוך מתמחה בהוראה ולמידה דיפרנציאלית; אוריינות ורב-אוריינות; פדגוגיה מוטת עתיד; תהליכי הדרכה מנחת השתלמויות מורים, מורי מורים וסגלי הוראה
  • ד"ר טלי רוט-וורשהיימר

    במסגרת הוראתי באקדמית גורדון אני מלמדת ומנחה קורס סמינריון: הדרכת צוותים לעבודה בגיל הרך: התבוננות ברכיבי הסביבה הלימודית. אני מביאה איתי למעלה מ 20 שנות ניסיון בעבודה (בארץ ובאוסטרליה) בתחום המוגבלויות, השילוב והרווחה כיועצת. אני מדריכה ומלווה צוותי טיפול והוראה מגיל הגן ועד זקנה, ומנחה משפחות במסע ההתפתחות שלהם והתקשורת עם הממסגרות בקהילה. ההוראה במכללה בשבילי היא חלק מהשליחות בהעברת הידע לדור החדש של הסטודנטיות.ים הרואים עצמם מובילים ומדריכים בחינוך בארצנו ולכוון אותם להצלחה. מעבר לכך, אני מתגוררת בנשר הצופה לנוף הכרמל. נשואה ואמא לשלוש בנות מתבגרות ולמען האיזון אני אוהבת לטייל בשבילי ארצנו, לשוטט בעולם, לשחות למרחקים ולקרוא להרחבת הדמיון.
  • ד"ר ריטה חורי

    מרצה במגוון תוכניות, מכשירה מאמנים (קאוצ'רים) באימון אישי ומאמנת אישית, מאמנת בהפרעות קשב וריכוז ומאמנת ארגונית עסקית. השכלה: תואר ראשון בעבודה סוציאלית, תואר שני בחינוך מיוחד ובייעוץ חינוכי ותעודת הוראה בחינוך המיוחד, תואר שלישי בחינוך מיוחד. בעבר ניהלתי בית ספר תיכון לתלמידים ליקויי למידה, ניהלתי מרכז לאבחון וטיפול בילדים ומבוגרים עם הפרעות קשב, הייתי ראש החוג לחינוך מיוחד במכללת סכנין. ניהלתי מערך לפיתוח מקצועי למורים בחינוך המיוחד באזור הצפון. חברה בדירקטוריון במכללה טכנולוגית נוף הגליל ובוועדת ביקורת באקדמית בראודה בכרמיאל. בנוסף, הייתי יו"ר תנועה חברתית לקידום חיים משותפים.
  • ד"ר אורנת טורין

    מרצה בכירה באקדמית גורדון ועמיתת מחקר במוסד הדסה ברנדייס. תחום התמחותה הוא חינוך לאוריינות תקשורת וייצוג מגדרי. חברה בוועד המנהל של האגודה הישראלית לתקשורת, אגודת חובבי מדע בדיוני ופנטסיה ובמועצת העיר חיפה. עוד, פעילה חברתית בארגוני נשים ושלום
  • ד"ר אימי לב

    היא בעלת תואר שלישי בתקשורת בהתמחות של תקשורת-בריאות מאוניברסיטת אוהיו בארה"ב. היא עוסקת בתחומים שונים של תקשורת בהקשרים של בריאות ובכללם מדיה חדשים, פרטיות, ושימוש בגישות של שיווק חברתי לקידום נושאי בריאות וחברה. ד"ר לב שימשה כחוקרת ויועצת בצוות המחקר והשיווק החברתי של 'אפשריבריא'- התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים בישראל. היא מלמדת קורסי תקשורת, שיטות מחקר בגישה איכותנית וכתיבה אקדמית.
  • פרופ' עדנה אור

    חוקרת את ההתפתחות הקוגניטיבית בגיל הרך, הכוללת את ההתפתחות של תינוקות, פעוטות וילדים. בהקשר לגיל הינקות (לידה עד גיל 3 שנים), תחומי מחקרה של ד"ר אור נוגעים להתפתחות משחק וראשית שפה ומקום הבית והמעון בהתפתחות בינקות. כמו כן, במסגרת ההתמחות בגיל ינקות הסטודנטים מקבלים הכשרה מיוחדת בשיטות מדידה והערכה של איכות האינטראקציה ואיכות הסביבה הביתית והחינוכית. בהקשר להתפתחותם של ילדי-הגן, הנושאים הנחקרים הם חשיבה יצירתית, אוריינות, ומוכנות לבית הספר תוך מבט עמוק למקום של הרווחה הרגשית של הילד בהתפתחות הקוגניטיבית.
  • ד"ר שמחה אהרון

    מתמחה בקוגניציה הוראה והדרכה; וכן בהערכה בארגונים חינוכיים. מלמדת בקורסים שיטות מחקר ומדידה והערכה, תוך התמקדות בהערכה לשם למידה (הל"ל). אוהבת במיוחד בני אדם ולרקוד.
  • ד"ר לירון און

    פסיכולוג חינוכי מומחה, מנחה קבוצות, מחנך למיניות ומגדר ואיש חינוך, מתגורר בזיכרון יעקב, נשוי ואב לארבעה. במסגרת עבודתי בשדה החינוכי כמרצה אני משלב את הידע ותפיסת העולם הפסיכולוגית ואילו בעבודתי כמטפל אני ער לחשיבות ביסוס הערכים והנוכחות ההורית והחינוכית למען חיזוק חוסנם ובריאותם הנפשית של מטופלי. אני מרצה באקדמית גורדון בתואר השני בחוג להדרכה ובחוג לחינוך משלב. כהורה לילד עם צרכים מיוחדים אני רואה שליחות בעבודתי בתחום השילוב וכמי שמלמד ועוסק בפועל בהדרכה שנים ארוכות אני מלמד בהתלהבות את רזי ההדרכה ובעיקר מבקש "להדביק" את הסטודנטים.ות בתשוקתי לתחום חיוני זה. בנוסף לעבודתי במכללה אני משמש כראש התמחות מהוראה להנחיה באקדמיה במכון מופ"ת ומטפל במתבגרים, הורים ומבוגרים בקליניקה פרטית.
  • ד"ר יפעת רוטנברג

    בוגרת גורדון בחוג לחינוך המיוחד. בתואר הראשון, מרצה בקורסי הדידקטיקה ומדריכה במסגרות שונות של החינוך המיוחד, בעיקר במסגרות כו"ח – כבדי שמיעה וחרשים. בתואר השני, מרצה בקורסים העוסקים בתקשורת בין-אישית, מהוראה להנחייה: תהליכים והיבטים קבוצתיים.
  • גב' דוידה פולק

    מרצה, מומחית ללמידה דיגיטלית ומנחת סגל אקדמי להטמעת טכנולוגיות חינוכיות בחינוך במכללה האקדמית לחינוך גורדון. התחלתי את קריירת ההוראה שלי כחינוך למבוגרים כמורה, ולימדתי עִברִית כשפה שְׁנִיָה במשך 13 שנים, במיוחד לעולים מאתיופיה. אני בעלת תואר M.A בניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת חיפה שנת 2001. במשך כעשור הדרכתי מורים, רכזים ומנהלים במסגרת התוכנית הלאומית להתאמת בתי ספר למאה ה-21. כיום אני מובילה את היחידה ללמידה דיגיטלית במרכז לחדשנות ולטכנולוגיה בחינוך, באקדמית גורדון. במסגרת תפקידי מנחה סדנאות סגל ונותנת ליווי אישי למרצים בנושא שילוב טכנולוגיות חינוכיות בהוראה ובתהליך הלמידה. בנוסף, אני לוקחת חלק פעיל במרכז הבינלאומי, בפרויקטים של חילופי סגל Erasmus+ KA1 ובפרויקטים של בניית יכולות KA2 .
  • ד"ר מירב חמי

    פסיכולוגית ויועצת ארגונית, עוסקת בהנחייה של צוותים חינוכיים באשר הם. בוגרת החוג לפסיכולוגיה במגמה הארגונית באוניברסיטת חיפה. שואפת לסייע לכל אחד למצוא את האושר שלו בעבודה, ומאמינה שהאושר קשור בעבודה מיטבית ומשמעותית עם אחרים. חוקרת מיומנויות חברתיות-רגשיות של אנשי חינוך, ומתרגשת בכל מחקר לגלות שאפשר לשנות ולהשפיע.
  • גב' רינת אסטרייכר-שיזף

    מרצה בחוג לגיל הרך ובנתיב ההדרכה בלימודי התואר השני. מתמחה בחינוך בגילי לידה עד שלוש, גישות חינוכיות ויישומן בעשייה החינוכית, עשייה רב תרבותית בגיל הרך והדרכה פדגוגית במסגרות חינוכיות לגילי לידה עד שלוש. מרכזת את קורסי הכשרת המחנכות לגילי לידה עד שלוש במכללה. תפקידי אלו כוללים תכנון ותכלול קורסי מחנכות-מטפלות, הנחייה ותמיכה במנחות ומרצות הקורסים. בנוסף, במסגרת עבודתי בנעמ"ת, אני מפקחת ומדריכה בכמה מעונות בחיפה וגם עובדת במרכז ידע והדרכה של נעמ"ת, במסגרתו אני עוסקת בכתיבת תוכניות, הרצאה והנחיית השתלמויות לקבוצות מנהלות, מדריכות ומפקחות. במסגרת זו גם עסקתי בסופרויז'ן למדריכות באחת הרשויות. בוגרת תכנית שוורץ, המכשירה להדרכה בגילי לידה עד שלוש ובעברי שנים רבות של ייעוץ והדרכה במסגרות חינוכיות וריכוז תכנית לילדים בסיכון בגני הילדים.
  • גב' עידית אבידן

    יועצת חינוכית, מנחת קבוצות ומחנכת למיניות בריאה. מרצה במכללה האקדמית גורדון בחיפה במסגרת החוג לתואר שני ב'הדרכה, הנחייה ולמידה', ובמסגרת החוג ל'חינוך משלב', מנחה תהליכי הדרכה והנחיה פרטנית וקבוצתית. מנחה במכון מופ"ת בת"א במסגרת התמחות 'מהוראה להנחיה באקדמיה'. מלמדת ביחידת התחל"ה, כניסה להוראה, קורסי מורים חדשים וקורס מורים חונכים. מחנכת למיניות בריאה, עוסקת בהנחיית פרחי הוראה וצוותי מורים, כמו כן מנחה בתחום זה הורים ותלמידים.
  • ד"ר ענת שלזק

    בעלת דוקטורט בבלשנות בינלאומית, וכן שני תארים שניים בניהול מערכות חינוך ובבלשנות. עוסקת שנים רבות בחקר בתחום הפדגוגיה ובתחום הבלשנות. מזה למעלה מעשר שנים מרצה במכללה האקדמית גורדון במגוון תחומי דעת: פדגוגיה, אוריינות אקדמית, בלשנות וספרות. מנחה מנהלים וצוותי חינוך בבתי ספר במסגרת המכללה האקדמית גורדון ובמסגרת עצמאית, ומרצה במכללה הערבית לחינוך בחיפה בתחומי הפדגוגיה, הארגון החינוכי והבלשנות. בתפקידי הניהוליים והחינוכיים הקודמים הייתי סגנית מנהלת בבית ספר תיכון ורכזת פדגוגית, ובמסגרת זו קידמתי תהליכי חינוך ולמידה, פיתוח תהליכי חקר וכישורי חשיבה מסדר גבוה באמצעות התאמת דרכי הוראה-למידה, פיתוח דרכי הוראה ותוכן לימודי, וריכוז ההתפתחות המקצועית של המורים, בנוסף הייתי מדריכה פדגוגית לסטודנטים מטעם מכללת גורדון.
  • ד"ר אנאבל ליפסיק פרידלנדר

    למדה BA בחינוך ומדעי המדינה , MA בניהול מערכות חינוך , עשתה את עבודת הדוקטורט בחינוך בנושא הגירה וחינוך ובנוסף היא בעלת תעודת הוראה במדעי החברה. מלמדת במכללת גורדון בהנאה רבה, שיטות מחקר וסטטיסטיקה בתואר ראשון ושני, מדידה והערכה בהסבת אקדמאים ובתעודת הוראה לספרדית ומנחה סמינריונים בתואר השני. אנאבל מעורבת במגוון מחקרים ופרויקטים בנושאי חינוך ובריאות. היא פרסמה מספר מחקרים הנוגעים למדיניות כלפי ילדי עובדים זרים, בריאות וחינוך ילדים בגיל הרך ובפיתוח והערכה של מיומנויות רכות. היא מתגוררת בזכרון יעקב עם בעלה ושלושת ילדיה. פעילות הפנאי המועדפת עליה היא התנדבות. אנאבל מתנדבת בחמש עמותות וארגונים, היא חברה בוועד המנהל של עמותת "רוח נשית" עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות וגם משתתפת בפרויקט של רשות הטבע והגנים ל"הצלת צבי ים".
  • ד"ר כלנית סגל לויט

    הכשרתי משולבת ביעוץ חינוכי, חינוך מיוחד ויעוץ בין תרבותי. אני עוסקת בתקשורת בין אישית על היבטיה השונים: דיאלוג תוך אישי, דיאלוג בין אישי, דיאלוג בין קבוצות, דיאלוג עם ובין מערכות "הדיאלוג הוא ריקוד עדין שצריך לדעת איך לנוע בו, להיות ערניים לסימנים הקלים, הכמעט בלתי נראים, לתנועה, לכיוון ולקצב". כיום, אני כבר לא כלנית הרקדנית, שהופיעה על במות בשתי להקות מחול ולמדה בלט בסניף של האקדמיה המלכותית מלונדון, את עקרונות הריקוד העדין, הרגישות, תשומת הלב לפרטים התאמת התנועה והקצב אני לוקחת אתי לדיאלוג – לריקוד הרגשי.
  • ד"ר סאוסן שלבי

    תחומי עניין והתמחות שלי, הם: הכוונה עצמית וטיפוח תחושת ה Well-Being בקרב מורים מתחילים, למידה חברתית-רגשית, רב-תרבותיות והצלחה אקדמית, תכנון תוכניות לימודים, וניהול דיאלוג מצמיח ומעצים. החיים בשבילי הם אתגר מיוחד. משפט המלווה אותי לאורך כל המסלול: "Life's A Climb But the View is Great". . טיולים אקזוטיים בשבילי הם מקום להתחדשות ומקור השראה לכתיבה וליצירה. אוהבת להכיר תרבויות שונות בעולם וללמוד מהן. רצה למרחקים, וברכיבת אופניים מצליחה לשמור על איזון בחיים.
  • ד"ר שוש דוידסון

    מרצה בכירה בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך ובחוג להוראת תקשורת וראש יחידת עבודות הגמר האיכותניות בתואר השני, באקדמית גורדון השלימה תואר שלישי באוניברסיטת חיפה, בהנחיית פרופ' תמר כתריאל ופרופ' נירית בירד-דוד. תחומי המחקר שלה הם ילדות, נעורים והורות בתרבות הצריכה. במחקריה כתבה על מעריצות של להקת פופ, על ויכוחים בין הורים ומתבגרים בנושאי קניות וצרכנות (כמה אני מתחשב בהורים, וגם מתחשבן איתם), על דמות הילד בפרסומות ישראליות, על התמודדותן של גננות ישראליות עם קבוצות הווטסאפ של ההורים (ומה זה עושה למקצוע), על כניסת תכניות מסחריות למערכת החינוך ועוד. פרויקט חדש שלה ישאל מה אנחנו מלמדים את הילדים שלנו על כסף ועל כלכלה? הפרק הראשון מתמקד בצרכנות ״מבטן ומלידה״: ביקורים של אמהות ונשים בהריון בתערוכת מוצרי תינוקות.
  • ד"ר רונית שירן

    אשת חינוך, מרצה וחוקרת בחוג לספרות ובחוג למקרא בתואר הראשון. מלווה את הסטודנטים והסטודנטיות בתואר השני בתהליך הכתיבה האקדמית. מומחית בשילוב פדגוגיה חדשנית בהוראה. מיישמת למידה והוראה בין-תחומית המשלבת בין עולמות תוכן שונים כגון אמנות, ספרות ומקרא. מטמיעה היבטים של הוראה דיאלוגית ומרחב דיאלוגי בחינוך. בין תחומי העניין שלה: הפואטיקה של הסיפור המקראי והסיפור העממי, מנהיגות נשית ועוד.
  • גב' נעמי בוגין

    שמי נעמי בוגין. מרצה ומדריכה פדגוגית באקדמית גורדון בחוג לגיל הרך מזה כ-15 שנה. מכשירה גננות, מנהלות מעונות ומטפלות-מחנכות בדגש על למידה חברתית רגשית (SEL). מלמדת גישות ושיטות בהדרכה במסגרת לימודי תואר שני בחוג להדרכה הנחייה ולמידה. כבוגרת תכנית שוורץ במסלול הדרכה באוניברסיטה העברית בירושלים, עוסקת שנים רבות בהדרכה והנחיית צוותים בשטח, במסגרות חינוכיות בגילאי לידה עד שלוש ובגנים. בכובע נוסף, כפסיכותרפיסטית באמצעות משחק ובמדריכת הורים עוסקת בטיפול רגשי בילדים ובהוריהם. מאמינה שהמפתח לכל גדילה צמיחה והתפתחות טמון ביכולת בלראות באמת: את הילדים, את הצוותים החינוכיים ואת ההורים.
מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה