תוכניות גפ"ן (משרד החינוך)

האקדמית גורדון, זוכת הפרס הלאומי לאיכות ולמצוינות מטעם שירות נציבות המדינה, הינה בית לעשרות מומחים בעלי שם וניסיון מחקרי ומעשי בבניית תוכניות הכשרה ובתהליכי פיתוח מקצועי. בעשור האחרון האקדמית גורדון ליוותה מסגרות חינוכיות, רשתות חינוך, רשויות, מחוזות במשרד החינוך ומערכות חינוכיות בארץ ובעולם בחשיבה אסטרטגית, בפיתוח מקצועי ובקידום תהליכים רגשיים חברתיים, תוך התאמה לתרבויות, למגזרים ולצרכים ייחודיים.
 

אנו מציעים פדגוגיות מגוונות וחדשניות ביותר, המשלבות טכנולוגיות מתקדמות, מרחבי למידה, פיתוח תוכן דיגיטלי, למידה בין תחומית, הכוונה עצמית ולמידת חקר וגישות חוויתיות בחינוך ובהוראה. יתרונו הגדול של מוסדנו הוא במגוון הרחב של תחומי המומחיות בקרב הסגל האקדמי. עשרות מרצים וחוקרים שמעשירים את הידע האקדמי ופרשנותו המעשית תוך חיבור מרתק בין מחקר לשדה החינוך, ההשכלה וההוראה.
 

האקדמית גורדון מתאפיינת ביכולות גבוהות של פיתוח תוכניות חדשות, התאמה לצורכי המוסד, גמישות ומהירות תגובה, כמו גם בהתאמת המנחים הטובים והמנוסים ביותר לכל תוכן ואוכלוסייה.

 

רשימת התוכניות:

  • כתיבת עבודה סמינריונית

    מערכת החינוך נערכת לקראת הערכת הישגים במקצועות לימוד במדעי הרוח והחברה שתכלול כתיבת עבודה סמינריונית אינטגרטיבית ברמה אקדמית. מחד מדובר ב"קפיצת מדרגה" ברמת הציפיות והמיומנויות האקדמיות הנדרשות מהלומדים – מה שטומן בחובו פוטנציאל להעלאת רמת הלמידה והאוריינות האקדמית של הלומדים בתיכון וחטה"ב. מאידך – מדובר באתגר שיש צורך להיערך לקראתו, בהיבטים של פיתוח התשתיות וההון האנושי.
    לאור האמור מוצעת בזאת תכנית להכשרת סגלי הוראה בחטה"ב ובתיכון להקניית מיומנויות אוריינות בסיסיות הנדרשות לכתיבת עבודה אקדמית כ- capstone project ברמת חטיבת הביניים והשנה הראשונה בתיכון וכן, הכשרת סגלי הוראה בתיכון להנחיה אפקטיבית של עבודות סמינריוניות ברמה אקדמית ראויה בתחומי הדעת עליהם הם אמונים.

  • למידה בין תחומית - עולם המחר

    השינויים החלים, כיום, במערכת החינוך מקדמים שילוב ידע מתחומי דעת שונים. למידה בין-תתחומית מהווה חידוש הן ברמת התפיסה והן ברמת היישום. מורים נדרשים לבצע שינוי בתפיסת ההוראה של תחום הדעת. עליהם לבחון ממשקים משותפים בין תחום הדעת שלהם לתחומי דעת אחרים. למידה בין תחומית מחייבת דרכים חדשות לשיתוף פעולה עם עמיתיהם לצוות. בנוסף, היא מובילה לשינוי בתפיסת תפקידו של המורה, ההופך למנחה ומוביל תהליך חקר ואינטגרציה. לשם כך, עלינו ללוות את צוותי החינוך בתהליך השינוי, לספק להם כלים ולסייע להם בהתמודדות הרגשית, בתמורה הקוגניטיבית ובפרקטיקה היישומית. באקדמית גורדון צוות נרחב העוסק, במחקר ובמעשה, בלמידה פעילה ומערבת שיכול להוות משענת בטוחה עבור צוותי בתי הספר שלכם.

     

  • ניווט לתקשורת מיטבית בין הורים, צוות חינוכי ותלמידים

    התוכנית נותנת מענה לאתגרים ולמורכבות היחסים בין הצוות החינוכי, ההורים והתלמידים. יצירת ברית חינוכית בין ההורים לצוות החינוכי, ותקשורת מקרבת בין כל מרכיבי המשולש, מאפשרת יצירת תרבות רגשית מיטיבה ומצמיחה. פיתוח דרכי תקשורת יעילה בין מורים, הורים ותלמידים מהווה תשתית לשיתוף משמעותי ביניהם ותרומה מכרעת לתפקוד האקדמי והחברתי של התלמיד, לשביעות הרצון של ההורים מהמערכת החינוכית, לתחושתם החיובית של המורים ולרווחתם הנפשית של כלל השותפים לתהליך החינוכי.

  • אהבה, מיניות וזוגיות - מורה נבוכים למורים

    חינוך למיניות ולזוגיות בריאה מהווה אתגר עבור מורים והורים רבים. ילדים ובני נוער מוצפים במידע מן המדיה הדיגיטלית והוירטואלית אך מוצאים עצמם אבודים מול ים המידע והחסר העצום במידע אמין ויד מכוונת. חשוב שפרדוקס זה יקבל מענה מותאם גיל ותיווך, בפתיחות וב"גובה העיניים". לעתים, גם המורים וההורים חשים אבודים, מובכים, בעלי ידע חלקי או לא מספק. תכנית זו נועדה לספק מידע מבוסס, להסיר את העכבות והחסמים, ולקדם שיח פתוח ומבוסס ידע, בנושא. תכנית הוליסטית המאגדת ב"גישת המארג" פיתוח מקצועי לצוות החינוכי, ומענה להורים ולתלמידים, לחוד וביחד, בשילובים שונים הנארגים בהתאם לצרכים ולמאפיינים הייחודיים של בית הספר.

  • בינת הלב

    מטרת התוכנית לבסס ולהנחות צוותי חינוך חרדים בגישת חח"ק (חינוך חברתי-קהילתי) מבוססת אקדמית ומותאמת לציבור החרדי. התכנית תיקח את עקרונות החינוך החברתי קהילתי ותבסס אותם אצל אנשי צוותי החינוך ברוח מפת הידע ומרכיבי החינוך 2030 ופדגוגיה מוטת עתיד.

  • מנהלי בתי ספר כאדריכלים חברתיים

    התוכנית מיועדת למנהלים המעוניינים להוביל תהליכים חברתיים במוסדותיהם, מתאים במיוחד לרשתות בעלויות ורשויות

  • שילוב כישורי הנחיה במקצוע ההוראה

    התכנית תעניק לצוות החינוכי, ארגז כלים המשגתי ויישומי להובלת תהליכים חברתיים, רגשיים-חברתיים וקבוצתיים בכיתות, בין היתר במסגרת הוראת תחומי הדעת. כחלק מתהליך ההכשרה, מורי בית הספר ייבנו כקבוצה חברתית.

  • אתגרים

    פיתוח מנהיגות ויזמות בקרב דרגי הביניים בבתי ספר בחברה הערבית, תוכנית רב שנתית המתקיימת בבית הספר. בסיום התוכנית, בעזרת הליווי והידע שצברו, המשתתפים מפתחים ומפעילים פרויקטים המשפרים את אקלים בית הספר והישגיו.

  • מנטורינג לטיפוח לומד עצמאי

    תוכנית חדשנית המעניקה לצוות החינוכי כלים מקצועיים, עקרונות ומיומנויות הנחייה והובלה לטיפוח לומד עצמאי. התוכנית רלוונטית ביותר למטרות הערכיות והאקדמיות שהציב משרד החינוך ללמידה אינטרדיסציפלינרית, למידת חקר וכתיבת  עבודה סמינריונית.

  • חדר מורים יזמי

    חדר מורים יזמי  - תכנית מציעה מפרט מפגשים, מותאם לצרכי בית  הספר, לסגל הבית ספרי ולהנהלה המתמקד בשכלול חשיבה יזמית מנהיגותית ופרקטיקה יזמית. הדגש בתכנית הינו על ביצוע-עשייה בהתמודדות שלהם בתפקידם עם בעיות וקשיים מעולמות התוכן של הפדגוגיה, המתודיקה והדידקטיקה, חינוך וחברה, טכנולוגיה והקשורים לסביבה הבית ספרית, לקהילת בית הספר והיישוב. המורים ילמדו ויתנסו במיומנויות יזמיות ( מיומנויות המאה ה21) זיהוי ופתרון בעיות באופן יצירתי, חשיבה עיצובית, תהליכי קבלת החלטות ומנהיגות יזמית מעצבת, אפקטיביות צוותית, חדשנות ואקלים בית ספרי תומך חדשנות, אמנות הפרזנטציה ועמידה מול קהל, תכנון- ניהול תהליכים מורכבים, ביצוע והערכה. התכנית סדנאית ומבוססת על גישת learning by doing, ההתנסות נעשית בשדה הפעולה הייעודי הכולל גם טיפוח חשיבה יזמית בקרב התלמידים והובלת צוותי תלמידים יזמיים להתמודדות עם בעיות מעולמם. חדר המורים היזמי ילווה במרצים  ומנטורים מומחים מתחום היזמות והחדשנות - לייעוץ ותמיכה. וכן, סיורים, הרצאות השראה, ארועי יזמות: האקתון, יום שיא.

  • רשת ביטחון - מניעת פגיעה ברשת

     מקדמת שימוש מיטבי ברשת ומניעת מצבי סיכון ופגיעה. התכנית משלבת פעילות יעודית לצוות החינוכי, לתלמידים ולהורים וזאת בהתאמה לגילאי התלמידים וכן בהתאמה חברתית ותרבותית. התכנית כוללת הרצאות, סדנאות פעלנות, פעילויות שונות כגון 'האקתון גלישה בטוחה' ומעגלי שיח הורים-תלמידים-צוות. התכנית ניתנת להפעלה היברידית - פרונטלית ו/או מקוונת.

  • לא כל דאלים גבר - תוכנית למניעת אלימות

    מערכת החינוך והחברה הישראלית מתמודדות עם אתגרים הולכים וגדלים בתחום האלימות. אלימות מילולית ופיזית, חרם, התעללות, בריונות ברשת ובריונות מינית מעיבות על חייהם של תלמידים, הורים, מורים ומנהלים. שינוי בתרבות הרגשית ובהתנהלות החברתית הינו מפתח משמעותי להשגת ביטחון אישי ורווחה נפשית ברמה הפרטנית כמו גם לכידות קבוצתית ואווירה נינוחה ותומכת. התוכנית מתמקדת בתהליכים של מודעות עצמית, מודעות חברתית, הרחבת הרפרטואר של דפוסי תקשורת אמפטית ודרכים להתנהלות חברתית, מיומנויות הידברות ופתרון קונפליקטים, מיומנויות גישור ורגישות בין אישית ובין תרבותית. היא מתבצעת באוריינטציה חווייתית ויישומית במגמה להפיח רוח חדשה בבית הספר ובקהילה. זוהי תכנית הוליסטית המאגדת ב"גישת המארג" פיתוח מקצועי ומענה לצוות החינוכי, להורים ולתלמידים, לחוד וביחד, בשילובים שונים הנארגים בהתאם לצרכים ולמאפיינים הייחודיים של בית הספר.

     

  • מפתחות לחוסן

    מפתחות לחוסן - חיי ילדים, בני נוער ובוגרים (הורים, צוות חינוכי ומנהלים) כיום, עתירי עומס, קונפליקטים, שינויים מאתגרים ומצבי משבר. תחושות של חוסר שליטה ולחץ מעוררות קשיים בהתמודדות אשר מפרים את האיזון הרגשי והפיזיולוגי ומקשים על התפקוד הקוגניטיבי ועל התפקוד המעשי. הכשרה הכוללת הבנה מעמיקה של נושא החוסן האישי והקבוצתי כאמצעי חיוני להתמודדות יעילה, הינה בעלת חשיבות מכרעת. תהליכי התבוננות פנימית ומודעות עצמית לצד רכישת ארגז כלים אשר מרחיב את רפרטואר דרכי ההתמודדות הם מפתח להעצמת הרווחה הנפשית. חשיבות התוכנית באה לידי ביטוי במספר היבטים: 1. מענה לרווחתם הנפשית של מנהלים, מורים והורים, כבוגרים הניצבים מול מצבי לחץ ומשבר. 2. פיתוח מקצועי המאפשר להם לסייע לילדים ולבני הנוער, ולתמוך בהם. הצוות החינוכי וההורים מהווים דמויות מפתח בחיי הילדים ובני הנוער. התוכנית מאפשרת להם לזהות "נורות אדומות" ולאתר מצבי לחץ ומשבר. כמו כן, היא מציידת אותם במגוון כלים לסיוע ולתמיכה בעתות מצוקה, כמו גם, לבניית החוסן האישי והקבוצתי במסגרת העשייה השוטפת.

  • למידה רגשית חברתית SEL - חוכמת הלב

    שילוב היבטים רגשיים וחברתיים כחלק מתהליך הלמידה, בהתאם לעקרונות הפסיכופדגוגיה. חיבור בין הממד הקוגניטיבי תיאורטי לממד הרגשי בלמידה. תהליכים רגשיים של התבוננות פנימית, היבטים ערכיים- חברתיים  מהווים חלק מרכישת מיומנויות ללמידה עצמאית ומיומנויות של למידת עמיתים.  בדרך זו, זוכים התלמידים והמורים בהעצמת יעילות הלמידה בד בבד עם העלאת החוסן האישי והקבוצ

  • ליווי הוליסטי

    תוכנית כוללנית שמעניקה למנהל הזדמנות לקבל מענה מותאם וייחודי בהתאם לצרכיו ולצרכי בית הספר והקהילה. בתוכנית זו ניתן יעוץ ומנטורינג פרטני ו/או קבוצתי למנהלים ולצוות הניהול, לבעלי תפקידים ולצוות החינוכי. הניסיון שלנו ב"גישת המארג" מאפשר לנו לתת מענה הוליסטי, שמסייע בפיענוח התמונה הרחבה ותרגומה לליווי בהרכבים שונים, לקהלי היעד הנבחרים. יועצים ומומחים ילוו את  בית הספר ויסייעו במיטוב התשתיות והמענים בתחום הניהולי, הלימודי החברתי והקהילתי. הליווי כולל תהליך מיפוי  צרכים, בניית תוכנית עבודה, יישום, הערכה ומדידה. התהליך, על כל מרכיביו ושלביו, יתקיים בשיתוף בין מומחי גורדון בתחומי הארגון, הניהול, הפדגוגיה  והפן הרגשי חברתי לבין הנהלת בית הספר והצוות החינוכי. הורים ותלמידים ישולבו  בשלבי התהליך השונים, בהתאם לצורך ולבחירת בית הספר.

  • צמצום פערים

    התוכנית מיועדת לצמצם פערים פדגוגיים וחברתיים. אנו מקיימים למידת עומק של המסגרת החינוכית, בשיתוף עם המנהלים הצוות החינוכי, ובונים תכנית מותאמת שנותנת מענה ייחודי למוקדי הפער. התוכנית מאפשרת יצירת שפה משותפת יישובית בין בתי הספר ומתאימה במיוחד כתוכנית רשותית.

  • ד"ר כלנית סגל לויט

    דקנית לימודי המשך ומעורבות בקהילה
    04-8590106
    [email protected]
  • גב' עירית שרף

    רכזת פרויקטים חינוכיים, גפ"ן ונקודת מפגש
    04-8590160
    [email protected]
מתעניינים בלימודים?

השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם

  • אנא מלאו את השדות הבאים
  • השדות המסומנים בכוכבית (
    *
    ) הנם שדות חובה
*
יש למלא שם מלא
*
יש למלא מספר טלפון
*
יש למלא אימייל
*
יש לבחור נושא התעניינות
אני מאשר/ת לקבל מידע שיווקי מהמכללה