ראש החוג: ד"ר ניצה שוובסקי  nitzas@gordon.ac.il

התכנית לתואר שני במנהל חינוכי מקנה הכשרה אקדמית למתעתדים לשמש מנהיגים בית-ספריים או מנהיגים במערכות חינוך בלתי פורמאליות, ומטרתה לפתח רכיבים החיוניים לתפקודם היעיל במהלך עבודתם: יכולת מנהיגות, ידע פדגוגי רחב וכישורי ניהול הארגון. תכנית הלימודים משלבת בין גישה עיונית-מחקרית עדכנית ובין גישה יישומית, המספקות למשתתפים כלים ומיומנויות בקבלת החלטות ובהובלת שינויים במערכות חינוך.

כמו כן, אנו מציעים מקבץ קורסים בניהול וארגון בעולם החינוך הבלתי פורמאלי (בכפוף למספר נרשמים)

 ניהול יזמות בחינוך
מקבץ קורסים ייעודי שמטרתו להכשיר אנשי חינוך לתכנן, להטמיע ולהעריך יוזמות משמעותית במערכות חינוך פורמאליות ובלתי פורמאליות ובקהילה. מסגרת ייחודית זו מציעה מרחב ידע וכלים מחקריים ויישומיים שיאפשרו ללומדים לפתח מיזם פורץ דרך בהלימה לצרכים מקומיים והיכרות עם בעלי עניין ועם הכוחות הפנימיים והחיצוניים הפועלים בסביבת העשייה.
המקבץ יכיל התנסות באמצעות פיתוח מיזמים אישיים ושיתופיים, ויוביל את הלומדים להשפיע ערכית וחברתית בהיבטים שונים של החינוך בבית הספר, בקהילה, ביישוב ובמדינה.

פתיחת מקבץ הקורסים מותנית במספר הנרשמים.

 מטרות התכנית

1. לספק ללומדים ידע תיאורטי-מחקרי עדכני בתחומי ניהול בכלל ובתחומי מינהל חינוכי בפרט.
2. לפתח אצל הלומדים יכולות להנהגה ולניהול של בתי ספר / מערכות חינוך כארגוני חינוך
אפקטיביים, הפועלים בסביבה מתפתחת ומשתנה.
3. להעמיק ולהרחיב את הבנת הלומדים בערכים, מגמות וסוגיות, המשפיעים על ההוויה החינוכית.
4. לפתח אצל הלומדים תפיסת תפקיד ניהולית, אשר תתפתח ותעמיק לאורך כל שלבי התפתחות הקריירה שלהם.

 עקרונות מנחים של התכנית

תכנית הלימודים המוצעת נשענת על ארבעה יסודות במינהל החינוך: תורת הארגון,  בית הספר כארגון חינוכי-פדגוגי, מדידה והערכה במערכות חינוך,  מיומנויות לפיתוח מקצועי ואישי של המנהל. התכנית משלבת בין ראייה עיונית-מחקרית עדכנית, הבאה לידי ביטוי בשיעורים העיוניים המגוונים,  לבין גישה יישומית. הלמידה כוללת נקודת מבט מוסרית, חברתית ופוליטית על מערכת החינוך הרשמית והבלתי פורמאלית בישראל ומחוצה לה.

 

צור קשר
  • captcha
  • 5033*