במסלול ביה"ס היסודי (א'–ו') או במסלול ביה"ס העל-יסודי (ז'–ט')
מטרת החוג היא להכשיר מורים בעלי ידע במתמטיקה ובחינוך.
בהכשרת מורים לכיתות א'–ו': הבניית הידע המתמטי של הלומד מהשלבים האינטואיטיביים למבנה הלוגי של המקצוע.
בהכשרת מורים לכיתות ז'–ט': הרחבה והעמקה של הידע המתמטי, הלוגי והדדוקטיבי של המקצוע.
מטרות החוג:
תעודת הוראה במתמטיקה / הסבת אקדמאים להוראת מתמטיקה - פיתוח כישורי חשיבה מתמטית ורכישת כלים מתאימים לפיתוח חשיבה מתמטית לתלמידים.
הכרת מבנה תכניות הלימודים במתמטיקה בבית הספר היסודי והעל-יסודי, תוך מתן דגש על דרכי הוראה ייחודיות ומאתגרות.
פיתוח מיומנויות של חקר ושאילת שאלות, הנמקה והצדקה.
הבנת הקשר בין מושגים מתמטיים לבין מצבים מחיי היום-יום והסביבה.
ממבחר נושאי הלימוד:
תורת המספרים, תורת הקבוצות, ממספרים לפעולות, משחקי חשיבה במתמטיקה, תפיסות מוטעות במתמטיקה, גאומטרייה איקלידית, גישה אינטואיטיבית בגאומטרייה, ממספרים למשתנים, פונקציות וגרפים, לוגיקה, הוראת המתמטיקה, מודלים לפתרון בעיות, תולדות המתמטיקה ומבנים מתמטיים.